Uitslag kan ook van tanden komen. Hier altijd uitslag rond de mond met het krijgen van tanden. Maar het zal een combi kunnen zijn. Zijn gedrag lijkt wel veel op gedrag van vele kindjes rond de 9 maanden.
Zoon heeft weinig geslapen, veel geschreeuwd en gekrijst vandaag. Niks was goed. Om 20.15u naar bed gebracht en nu net voor de 2e keer weer in bed gelegd na de vele boeren, rode waterige ogen, vele slikken enz enz Ga morgen vroeg op spreekuur bij de HA en dan eens zien of ik uberhaubt wat wijzer wordt....
Vanmorgen bij de HA geweest, een verwijsbrief gehad voor een ander zkh. Bij thuiskomst vanmorgen gelijk met het zkh gebeld, en kan morgen middag om half 2 al terecht. Nu hopen op een goeie KA die hem wil gaan onderzoeken......
Wij hebben het ook meegemaakt incl. een arts die geen neocate wilde voorschrijven. Ik ben toen via marktplaats aan 12 blikken gekomen. Allemaal gratis en alleen verzendkosten betaald. Eenmaal gegeven had ik binnen 2 dagen een totaal ander kind. Dit verhaal ook bij het cb neergelegd en de arts op het cb heeft toen tegen mij gezegd dat als de ka niet mee zou werken zij wel een stempeltje zou zetten. Gelukkig kreeg ik daarna van de ka wel een stempeltje. Het cb kan je dus wel degelijk helpen.
Dat is heel lief, dat die CB-arts wel een stempeltje zou willen zetten, maar je verzekering accepteert dat doorgaans niet, omdat CB-artsen niet bevoegd zijn om te machtigen voor voeding anders dan pepti....
Misschien, maar heb destijds wel de verzekering gebeld en zij vertelden mij dat een dietist of een verloskundige het voor kon schrijven, een kinderarts uiteraard of een andere soort in één van die sectoren. Neem dan aan dat een cb-arts er ook onder valt. Maar goed, het zal per verzekering ook weer verschillen.
Zoon is vanmiddag opgenomen in het zkh. Hij zal daar een week blijven. Ze gingen urine bij hem afnemen. En morgen (als hij wat rustiger is) krijgt hij een echo.
Heel veel succes en sterkte meid! Hopelijk wordt hij nu goed onderzocht en kunnen jullie werken aan een oplossing!
Nee, een CB-arts valt daar niet onder. Er zullen gerust verzekeringen zijn die het niet zo goed checken, waar je ermee tussendoor glipt, maar als het wel gecheckt wordt, hang je en kun je die hele periode zelf gaan betalen. En dat is met nutramigen of neocate geen grapje... Huisarts mag hiervoor wel machtigen.
Fijn dat er wat gebeurt! Waarom nu de urine en een echo? Hebben ze een richting waarin ze denken dan?
Ze hebben iets gevoeld bij zijn milt maar kan net zo goed ontlasting zijn. Ze gaan nu gewoon beginnen bij "iets" en zo verder werken. Ook ging deze KA de andere KA van het andere zkh bellen en een klacht bij haar maken. Dat ze mij en mijn zoon zo lang hebben laten lopen en zeggen dat er niks met hem aan de hand is en dat dit gewoon zijn karakter is. Hoop morgen weer meer te horen...
Nou, fijn dat er erkenning is en hopelijk levert dit wat op! Als het ontlasting en verstopping is: dat kan duiden op een allergie! Even goed bij zijn dus, en overleggen met de KA voor een proefperiode dieetvoeding dan, (weet even niet meer of je dat al had, maar als je al op dieetvoeding zat: een stap verder qua voeding dan).
Ik breek even in. Een CB-arts mag wél machtigen voor Nutramigen, alleen moet die per definitie een eliminatie-provocatietest uitgevoerd hebben en kan een KA het ook zonder dat voorschrijven (die wordt ook geacht dat te doen, maar daarvoor staat het minder strikt omschreven). TS, sterkte. Ik weet helaas inmiddels ook véél meer van reflux en KMA dan ik liever gewild had. Bij de eerste die dat had (mijn 2e kindje) heeft het ook maanden geduurd voordat we achter de KMA kwamen en werkte de reflux-medicatie tot die tijd ook maar zeer matig. Bij m'n jongste zat ik er uiteraard veel meer bovenop doordat we inmiddels ervaring hadden. Ook bij haar gingen reflux en KMA hand-in-hand, en moet je beide tegelijk onder controle krijgen omdat je anders problemen blijft houden. Zij is véél allergischer dan de 2e, maar heeft wel veel minder lang problemen gehad doordat we heel snel op goede medicatie en voeding zaten. Nogmaals heel veel sterkte. Het is zo zwaar...
Ik wil je even sterkte wensen. Hier ook z'n gedoe gehad rond de 2maanden. Opgenomen bleek geen KMA te zijn maar allergische reactie op de Dktp prik.. Beterschap!
Zoon heeft een buik echo gehad. Was allemaal prima. Urine was ook niks mis mee. Ze zijn woensdag middag gelijk weer begonnen met gewone standaard voeding. Hij heeft nu ook al 2 dagen zijn N.exium niet gehad. Tot zover is het dus een heel voorbarig kind. Eet goed, zelfs brood en pap(wat hij thuis dus niet at) slaapt goed zowel zijn ochtend en middag slaapjes en 's nachts ook gewoon in 1 ruk door. Hij is overdag gezellig, geeft ook echt wel duidelijk aan erbij te willen zijn. Een totaal ander kind dus..... Ik herken hun verhaal niet en hun de mijne niet Maar goed toen hij 2 weken oud was en in het zkh lag was hij ook 2 dagen heel anders en daarna liet hij zijn eigen "ik" zien.... dus ik hou hoop dat hij straks weer in zijn oude patroon valt..... anders wordt ik gek, dan ligt het misschien toch aan mij?
Mijn dochter slaapt bij mijn moeder ook beter. Dat hoor je wel vaker, vreemde ogen... Wellicht nog even afwachten inderdaad. Heel veel succes in ieder geval. Ik hoop dat het hoe dan ook beter gaat!
Even een update. Zoon heeft dus vanaf 22 mei tot 1 juni in het zkh gelegen. Hij mankeert (gelukkig) niks. Hij is nu van zijn medicijnen af, eet heel zijn pap, fruit, brood en groente. Heeft nog maar 2 flesjes melk tussen de middag en voor hij naar bed gaat. Ze hebben hem een "nieuw" ritme "gegeven". Veel vaste momenten, zoals zelf spelen in de box, vaste tijden om te slapen. Hij huilt heel veel (deed hij in het zkh ook) Ze hebben sterk het vermoeden dat hij een huilbaby is, en dat ik hem dus teveel en te vaak uit zijn bed haalde als hij het op het schreeuwen zette (omdat ik dus dacht dat hij pijn had) dat ik hem een beetje "verpest/verwend" heb. Nu moet ik dat gaan afleren (krijg ook hulp thuis) en dat is heel moeilijk. Er zit natuurlijk ook een hoop stress spanning in mij wat hij natuurlijk aanvoelt. Dat is er helaas niet binnen een week uit (9.5maand huilen huilen huilen) Ik moet nu leren dat als hij op bed gaat, hem laten huilen en hij valt vanzelf in slaap. Dit deden ze in het zkh ook en dat ging heel goed omdat hij weet dat er niemand meer komt omdat hij moet slapen. Sinds zaterdag is hij weer thuis. Ik ben 's avonds even weggeweest met dochter en man moest hem dus op bed leggen. Hij heeft een half uur gebrult, geschreeuwd, gekrijst maar daarna was het stil. Anderhalf uur later weer schreeuwen enz, maar niet gaan kijken en hij hield na een minuut of 5 weer op en sliep weer. Het gaat steeds beter, zoon is ons natuurlijk aan het uittesten (hadden ze in het zkh al gezegd) omdat hij weet dat hij weer thuis is in zijn eigen omgeving en kijken als hij schreeuwt dat er iemand komt. Maar dat gaan we niet meer doen!! Hij deed het ook als een andere verpleegster hem in bed legde, even testen maar er kwam natuurlijk niemand hem troosten want hij "mankeert" niks. Met de dag moet het dus beter gaan met ons en ons kereltje. Het eten gaat echt super. Hij kan ook sinds vrijdag een beetje kruipen dus kan zich meer vermaken. Het luier verschonen gaat ook steeds beter, hij moet veel afgeleid worden en dan vergeet hij te huilen..... Hij heeft 2 box momenten per dag, waar hij "verplicht" en kwartier tot 20min in moet. En een beetje negeren zodat hij weet dat hij zichzelf even moet vermaken, en schreeuwen totaal negeren. En tot mijn grote verbazing helpt dat negeren zo onwijs goed want na 5 min gillen in de box gaat hij gewoon 15 tot 20 min zichzelf vermaken Er gaat een hoop veranderen. Vanmiddag krijgen we de sleutel van ons "nieuwe" huis. We wonen nu nog op een flat en gaan binnen een maand dus verhuizen naar een eensgezinswoning met een tuin!! Geen vervelende onderburen meer die constant aan de deur staan, ik heb last van je kinderen bla bla bla. Geen politie agentje meer spelen tegen dochter, niet hollen, niet stampen, niet gooien met dingen, laat je eigen niet op de grond vallen dat soort dingen. Dat zal ook een hoop rust geven! En ook geen stress en spanningen meer!!! (al moet dat van de afgelopen 9.5 maand eerst uit mij) Kortom we gaan een goeie tijd tegemoet en hopelijk wordt het met de dag beter en worden we weer een vrolijk gelukkig gezin!!!!
herkenbaar.... onze ka zei letterlijk, hij poept nog geen bloed dus is geen KMA... pepti ging ook super 1ste week daarna weer veel erger! met het cb overlegd en heb een vergoeding gekregen voor nutrimagen en top! de KMA was zo heftig dat pepti niet genoeg deed. in het begin wel maar allergie bouw je op dus daarom kwam het na een week weer naar boven. brood; probeer eens Tarvo, dat is KMA vrij brood miss wil hij dat wel?
ik wilde nog even zeggen... na een maand nutranigen is bij ons zoontje de reflux als sneeuw voor de zon verdwenen...... en volg je gevoel en vecht ervoor ook al loop je steeds tegen de muur... is zwaar...
hoi, wil ook wel even reageren! bij ons is het namelijk ook geregeld zo pittig. Of pittig geweest. Allles wat jij zegt heeft onze zoon ook gedaan. Hij heeft zelfs 4 weken in het zh gelegen ivm onophoudelijk huilen en pijn. Hij gilde het uit. Hij heeft zijn slokdarm en maag verbrand gehad ivm reflux. Na de 2 opname rond week 7 heeft hij in plaats van pepti , nutramigen gekregen. Hier zit niks meer in waar dat hij op kan reageren. Dus geen soja, geen eiwitten, geen lactose. Want bij ons blijft het ook altijd een beetje onduidelijk. Ook krijgt ons manneke nexium, en dat deed in het begin ook niets. Nu krijgt hij echt een hele hoge dosering en dit werkt wel. Hoeveel nexium krijgt jou kindje??? En echt op je strepen gaan want je gaat er anders aan onderdoor. Want het vreet je helemaal leeg. Zoiezo omdat je zelf niets meer kunt maar ook omdat je kindje zo on happy is. Dat wil niemand, en geloof me er zit hem duidelijk iets dwars!!! Ik zou echt eisen voor nutramigen en misschien wel een hogere dosering nexium. Bij ons werkt iets anders ook niet, indikken niet en alle andere voedingen ook niet. succes, ik weet (helaas) ook hoe het is!!! als je nog vragen hebt hoor ik het wel... gr.rensje