Hoi allemaal Ik zit in een lastige situatie en ik weet niet echt hoe ik t moet oplossen, onverwachts ben ik zwanger geraakt en m'n vriend was hier niet blij mee en wilde er niks van weten, ik dacht dat t wel over zou waaien. Inmiddels 6 weken verder en 3 echo's verder toont hij er nog steeds geen interesse in en heeft nog geen 1 echo gezien of mee gegaan. Hij blijft herhalen hoe erg hij t wel niet vind en hoe ongelukkig hij is en bla bla bla. Verder is hij wel lief voor me maar vraagt niks over de zwangerschap. Hij vroeg zelfs niet hoe de nekplooi meting echo is geweest, gewoon niks. Het doet me erg pijn dat ik niks met hem kan delen en dat dit kindje zo ongewenst is voor hem Terwijl t voor mij meer als welkom is Wat nu?
Moeilijk zeg! Ik zou er nu toch wel over na gaan denken of je überhaupt bij hem blijft op deze manier. Ik heb eigenlijk zelfde gehad toen ik zwanger was van mijn oudste zoons. Mijn toenmalige vriend stond er wel achter, maar toonde geen interesse en ik had altijd gevoel dat ik alles alleen deed. Hij ging nooit mee naar de vk en ik kon mijn verhaal niet bij hem kwijt. Nu ben ik zwanger van mijn huidige vriend en we delen alles samen dat is zoveel mooier. Mijn ex draaide wel bij toen de jongens geboren waren, maar ik denk dat als een kindje ongewenst voor van de ouders is dat hij/zij dit altijd onbewust zou voelen.
Wat lastig. Jij kent je vriend het beste maar dat jullie niet uit elkaar zijn gegaan is soort van positief. Mannen kunnrn soms zo lomp reageren 😖 Ik hoop dat hij snel bijtrekt en anders zal je toch naar een toekomst zonder hem moeten kijken. Voorop staat natuurlijk dat jij gelukkig bent met je partner.
Heftig hoor.. sterkte inderdaad. Hoe gaat het ondertussen met je? Denk wel dat je erachter moet gaan komen of hij dit toch wel wil of helemaal niet. Echt, aan een vent die nergens mee helpt en waar je niks aan hebt, dat gaat niet werken. De vader van mijn zoon (ondertussen zijn we gescheiden) had het drukker met zijn eigen dingen dan om te kijken naar vrouw en kind en uiteindelijk was ik daar klaar mee. Nu heb ik ondertussen een lieve vriend en een super stiefpapa voor mijn zoon! Vind eerlijk gezegd ook dat je vriend zijn verantwoording moet nemen, je bent per ongeluk zwanger geraakt maar hij zou ook moeten weten dat er altijd een kans is dat er een zwangerschap ontstaat als je seks hebt. Erg lomp dat hij er zo mee omgaat, verman jezelf denk ik dan... Als hij zo raar en ongeïnteresseerd blijft doen denk ik echt dat je alles op een rij moet zetten en dan echt kiezen voor jezelf en je baby. Soms ben je alleen beter af dan samen met iemand waar je niks aan hebt. Wil je nogmaals heel veel sterkte wensen, valt niet mee!!
Hoe verdrietig ook voor de TS, maar dit is natuurlijk flauwekul... Vrouwen mogen een zwangerschap niet willen en kunnen dan abortus plegen. Mannen kunnen natuurlijk geen abortus plegen, maar dan moeten ze ook nog eens verplicht blij zijn met een zwangerschap die ze niet willen?!
Nou Hilly, de manier hoe de partner reageert is gewoon lomp. Dat is mijn mening en omdat jij daar niet mee eens bent is het niet meteen flauwekul. Daarnaast vind ik abortus plegen ondat een kindje niet uitkomt echt not done..je hoort mij niet zeggen dat hij blij moet zijn maar je vriendin in de sh.t laten zitten en jezelf er niet bij betrekken/je vriendin niet steunen..ja sorry, vind ik lomp. Mijn mening.
Vervelende situatie TS! Ik ben het deels wel met Hilly eens en denk ook eerlijk gezegd dat bij veel ( let op!! Ik zeg niet bij alle gevallen) ongeplande zwangerschappen toch iets niet helemaal goed is gegaan met anticonceptie. Pil vergeten en ga zo maar door! Ik denk als het ware liefde is de man wel blijft. Maar wilt hij dit niet tsja... Je doet er weinig aan. Nu zal TS moeten besluiten wat ze me de zwangerschap wilt. En helaas kunnen wij niet voor jou beslissen hoe nu verder. Wel kunnen we je heel veel sterkte wensen in deze vervelende situatie! Dus dat wil ik bij deze dan ook doen..
De ts is al 15 weoen zwanger lijkt me dat ze al pang besloten heeft eat ze met de zwangerschap wil. Ik snap echt niet waarom mannen er bewust voor kiezen alleen op de pil te vertrouwen terwijl deze zelfs met juist gebruik niet altijd goed werkt. Als je dan echt geen zwangerschap wil kan je ook als man je voorzorgsmaatregelen nemen (behalve bij een allergie) Hier had ik het er zelfs uitgebreid met mn ex over gehad want hij wilde ook geen regenjasje gebruiken. Dat in geval dat wat we dan zouden doen. Dat was mijn keus dan en voor hem zou een baby welkom zijn. Niets bleek minder waar. Dat deed ik trouwens met al mn bedpartners en heb voor mezelf wel altijd de regel gehanteerd dat het binnen een relatie moest zijn en pas na 3 maanden. Gewoon voor mezelf om het kaf van het koren te scheiden.
Tuurlijk heb ik allang besloten wat er gebeurt met de zwangerschap De baby komt natuurlijk, ben er zelf nu super blij mee! Weet ook dat t een meisje word!! Helaas nog niks veranderd met de vader van m'n baby, hij is nog altijd even lief voor me Maar over de baby weet hij nog niks hij weet wel dat t een meisje word Sorryhoor voor m'n Late reactie
Geniet lekker van je zwangerschap. Heel vervelend voor je, deze situatie, maar uiteindelijk zullen je prioriteiten nu even bij jezelf en je baby liggen.