miskraam ?

Discussion in 'Miskraam' started by anjali, Sep 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anjali

anjali Nieuw lid

Sep 9, 2008
    4
    0
    0
    ik heb een zwangerschapstest gedaan die positief is, een vaag lijntje maar toch duidelijk te zien binnen 5 minuten. ik heb deze test afgelopen zondag gedaan. hiervoor had ik erg last van gespannen borsten.
    maar vanaf gisteren nemen mijn gespannen borsten af en heb ik een heel klein beetje bloedverlies in de morgen, niet veel en erg rood, maar wel een heel klein beetje en heel licht roze. ik heb ook wat last van steek in mijn lies en het lijkt of mijn darmen rommelen. normaal gesproken heb ik erg last van menstruatiepijn, maar dat kan ik dit niet mee vergelijken.
    maar toch is het er wel en maak ik me er zorgen over.

is dit een aankomende miskraam ?

2. kristal

kristal Lid

Jul 22, 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam
    hoi anjali,

gefeliciteert met je zwangerschap
    ik heb het zelfde gehad als hoe jij het beschrijft in het begin en ben in middels 9 weken, dus maak je je niet ongerust, zou het helpen als ik zeg dat ik nu nog steeds last heb van bloedingen, ik heb natuurlijk contact gezocht met mn verloskundige en die vindt het geen gevaar zo lang ik geen pijn en echt veel bloed verlies [wat gelukkig niet het geval is] dus geniet van je prille zwangerschap en maak je je niet druk, en als je het niet vertrouwt gewoon je huisarts bellen.....

liefst jasmine

3. anjali

anjali Nieuw lid

Sep 9, 2008
    4
    0
    0
    Bedankt, want ik maakte me toch zorgen. Ik ga zondag een nieuwe test doen en als die nog steeds positief is, ga ik naar de huisarts. en dan hoor ik het verder wel.
    ik heb niet echt pijn, maar af en toe heb ik toch een steekje. ook niet misselijk, maar voel nu weer dat mijn borsten wat gevoelig worden.
    ik kan niet veel doen dan afwachten. ik hoop dat het me net zo vergaat als jou.
    nogmaals bedankt, want het is toch wel even goed om zoiets te horen.

4. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Ik denk zelfs al zou het een mk zijn, dat je nog best een positieve test kan hebben zondag... dus die test zou ik niet op vertrouwen in de zin van of het goed zit of niet...

Misschien kan je, als je het niet vertrouwt de huisarts of verloskundige bellen. Al zullen ze waarschijnlijk zeggen dat het toch afwachten is. Zeker als je nog maar net zwanger bent is er ook met een echo vaak nog geen hartactie te zien. Dus echt zekerheid krijg je waarschijnlijk nog niet.

Succes/sterkte met wachten en hopelijk is het gewoon goed!

5. jent

jent Fanatiek lid

Jul 12, 2007
    1,850
    0
    0
    Limburg
    Anjali het is gewoon 50/50 kans als je bloedverlies hebt. je zou eventueel een vk kunnen bellen als je ruim 6 weken bent voor een echo, eerder doen ze hem toch niet en dan kunnen ze zien of alles goed is want dan zou er een hartje moeten kloppen succes.

Kristal als ik jou was zou ik toch nu ook al een echo laten maken. ik vind dat jou vk wel erg simpel denkt.

xx Joyce

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Het kan goed gaan en het kan fout gaan helaas.

Bij de een is het niets en bij mij was het wel fout.
    Het enige wat je kan doen is een vk bellen en je verhaal doen.
    Zij kan je dan doorverwijzen om een echo te laten maken.

7. anjali

anjali Nieuw lid

Sep 9, 2008
    4
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties !
    vandaag had ik weer een beetje bloedverlies, maar het valt me op dat het alleen in de ochtend is en voor de rest van de dag niet meer. maar ik vertrouw het ook niet helemaal.

kan ik zomaar een vk bellen, ik moet toch eerst naar de huisarts ? heb huisarts wel gebeld en die zei inderdaad dat ik moest afwachten, meer kon ik niet doen en dat is ook zo natuurlijk.
    ik wacht tot zondag af en mocht er dan nog steeds een positieve test zijn met dit weinige bloedverlies dan ga ik volgende week naar de huisarts of moet ik dan naar de vk ?
    groetjes

8. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Volgens mij hoef je niet langs de huisarts voor je naar de vk kan.
    Je kan het nummer van een verloskundige bij je in de buurt opzoeken en eens bellen hoe of wat... Vragen staat vrij toch...?!

9. anjali

anjali Nieuw lid

Sep 9, 2008
    4
    0
    0
    had vandaag geen last van bloedverlies, wel gespannen borsten en mijn buik zet op. maar ik juich maar niet te vroeg, want ik ken deze klachten ook als ik ongesteld moet worden. mijn vorige menstruatieperiode was 35 dagen en dat is dus precies dit aankomende weekend. dus ik wacht nog maar even af. mijn laatste periode week af van normaal.

ik heb niet echt kramp, maar wel steekjes aan de zijkanten van mijn buik. en de gevoelens in buik lijken soms wel op spierpijn. herkent iemand dit ?

Share This Page