Ik weet het niet meer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marleen3, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Deze week is mijn zoon erg veranderd.
    Hij is niet meer lief, hij was erg aggressief en erg snel kwaad.

Hij eet weinig en werd elke nacht wakker met een harde huilbui. Hj huilt vaak. Bijvoorbeeld als ik zijn luier wilt verschonen of boos wordt dat hij het niet mag doen en ineens hard huilen.

Hij luistert niet meer naar mij, en als hij zijn zin niet krijgt wordt hij erg boos. Hij kijkt niet meer naar mijn gezicht als ik wil praten of boos of hem wordt. Hij wilt niet op schoot zitten.

Hij was altijd een lieve jongen, maar is wel een drukke kind die nooit even rustig zit.

Ik vind het niet leuk meer, en denk ik dan was hij maar niet geboren. :(

Ik hoop dat hij het niet voor lange tijd zo gaat doen. Is dit een soort fase? Of iets met tandjes krijgen. Of is zijn gedrag veranderd en zal het voor altijd zo zijn?

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Even om je gerust te stellen! Dit is absoluut en fase. Anouk heeft er ook last van gehad en nu nog af en toe hoor, maar gelukkig wel een stuk minder. Het kan ook met de tanden te maken hebben, daardoor eten ze vaak minder goed en daarbij kan je kleintje heel goed zelf aangeven wanneer hij genoeg heeft. Je moet het absoluut niet gaan pushen qua eten dan, anders kan je later echt heel veel problemen hiermee gaan krijgen.
    Vraag anders bij het CB eens naar het Triple P programma, daar kan je echt heel veel van leren.

Suc-6 en maak je echt niet druk, het hoort erbij!

Liefs,
    Duveldraakje

3. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Ik hoop dat je gelijk hebt.

Ik vind het wel moeilijk ik weet niet of ik het wel lang kan volhouden. Heeft het bij jouw lang geduurd?

Ik zal eens aan de CB de tripple p programma vragen.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier ook een pittig karakter.. Het is hopelijk een fase, want soms kunnen de dagen wel heel lang duren..

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heel herkenbaar hoor, hier namelijk net zo

6. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Sven heeft dat ook een tijdje gehad...

gewoon bewust slaan in mijn gezicht of die van mijn man als het hem niet zinde.

Ik werd daar heel ongelukkig van...
    We probeerden zo concequent mogelijk te blijven en dit gedrag af te keuren...

Nu heb ik weer een schat van een ventje die alleen maar lekker knuffelt, het was hier dus ook echt een fase (gelukkig maar).
    En tuurlijk af en toe is hij nog wel eens boos maar niet meer zo aggressief. Hij kan zich ook wat beter op een andere manier uitten. Heb het idee dat het daar ook mee te maken had. Hij wilde meer dan dat hij ons duidelijk kon maken...

Succes en het komt echt wel weer goed...

Liefs

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Is een fase hoor, hij ontwikkelt zijn eigen persoontje. Hij ontdekt dat hij ook een eigen wil heeft en 'probeert' deze uit. Soms bewust, soms onbewust. En prepair for it.. het kan nóg erger worden.. ;)

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw joepie zeg hahahaha

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hier hebben we die fase niet echt gehad, althans..ik vond mijn dochter niet gemeen en stom enzo worden. Wel werd ze lastiger en inderdaad in dezelfde periode die jij noemt..
    Godzijdank ging ze niet slaan in ons gezicht enzo, maar weglopen van je, niet meer luisteren naar 'nee' (want ineens kan ze daar zélf iets aan doen en dus ook gewoon 'ja'doen) of zichzelf boos op de grond smijten (heel rot want als je haar dan niet opving knalde ze zo met dr hoofd op de grond)

Godzijdank is het voor nu even over..en begint ze 'nee'nu juist weer leuk te vinden.. Wél uitdagend en dingetjes opnieuw proberen en tóch doen enzo, maar op een leukere manier..een speelse manier, een manier waarop ik haar als ouder echt iets kan léren.

Probeer de 'sport'er van in te zien, hou je vast aan dat het een (korte) fase is en inderdaad bereid je voor op nog heftiger fases...

En meid ik vind het erg rot voor je dat je soms zelfs denkt was hij maar niet geboren. dan moeten het wel heel nare acties zijn en rare fases zijn waar ie doorheen gaat.
    Misschien helpt het je om te beseffen dat het dan dus voor hém blijkbaar ook enorm moeilijk is?!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zag je banner en dacht: AH, Ruben is niet de enige die af en toe een heel ander jongetje lijkt ;)

Hij kan ook erg boos en gefrustreerd doen. Gooit dan overal mee en gaat heel hard zitten janken (bijna lachwekkend). Hij heeft echt buien.

Ik denk dat hij het er moeilijker mee heeft dan ik en probeer en dan ook altijd rustig te benaderen of juist te negeren.
    Toevallig kreeg ik vanmorgen ook de mail van de sprongenwekker...mijn gevoel wordt steeds meer bevestigd...onze kiddies zitten weer in een groeifase!

Probeer zelf altijd rustig te blijven en je ontspanning te vinden (lekker douchen, tutten, winkelen zonder kind etc.). Af en toe wat mama-time komt ook ten goede van je uk hoor!

Succes ermee!
    Elmo

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ik wilde niet meteen met de sprong op te proppen komen..maar jullie heren zitten er wel beide net in hoor! (13 maanden sprong..is een heftige)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ach...hij is tussendoor nog zo ontzettend leuk..dat ik geen seconde echt van hem baal hoor.
    Dit licht natuurlijk ook aan je eigen aard. De een kan meer hebben dan de ander, ieder kind is anders, de situatie is verschillend.

Hij blijft mijn kleine wonder, met of zonder buien :-D

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    :confused: Ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk schrik van deze opmerking...

Ik snap heel goed dat het soms erg lastig kan zijn met zo'n kleintje en ze zijn nou eenmaal niet altijd zo leuk/lief. Zulke fases horen erbij. Zoiets weet je vantevoren lijkt me.

Ik vind het wel heel knap van je dat je dit op een forum schrijft en hierbij hulp wil hebben. De enige tip die ik je kan geven is probeer je voor ogen te houden dat je zoontje dit niet doet om jou te 'pesten' maar omdat hij zich aan het ontwikkelen is en dat soms voor hem ook erg moeilijk is en hij niet weet hoe hij hiermee om moet gaan.

Ik wens je veel sterkte en een dikke knuffel. Hopelijk is je zoontje snel weer 'de oude'.

14. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik begrijp nu dat het een fase is. Gelukkig maar. En hoop dat het snel overgaat. Ik vind het best moelijk om zo met hem om te gaan.

Uit jullie reacties lees ik dat ik niet de enigste ben. En weet ik dat hij het ook moeilijk heeft.

"Ik vind het niet leuk meer, en denk ik dan was hij maar niet geboren." Van deze zin wist ik wel dat er opmerkingen zou komen. Maar soms zegt mijn gevoel het zo. Ik heb altijd een kind willen hebben en daarom is mijn zoon met 9 iui behandelingen ter wereld gekomen.

Het is mijn eerste kind, dus heb niet veel ervaringen. Heel veel informatie heb ik via deze forum geleerd. Van te voren kan je niet weten hoe moeilijk het is om een kind te laten groeien.

Hoe moet ik nu tegenover mijn zoon gedragen? Ook boos worden als hij mij telkens niet luistert?

15. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Tja wat is wijsheid he?

Ik weet ook niet wat bij jou en je opvoedingslijn past...zelf heb ik hara gewoon consequent aangesproken op ongewenst gedrag..Ik bood wel vaak een alternatief (nee je mag niet aan dat hekje komen, maar kijk ik heb hier wél een leuk boekje voor je) Op deze leeftijd zijn ze nog redelijk goed af te leiden en kun je je zoontje helpen door hem gewenst gedrag te laten doen. Dit evrvolgens belonen ( goh wat is dat leuk he boekje lezen samen) Waarschijnlijk duurt dat allemaal maar een paar minuten, maar hier werkte dat prima..
    Vervolgens ging ze weer opnieuw aan het hekje zitten en begon t van voor af aan...
    soms als iets te veel doorzette of ze echt zo'n dag had dat t heel de godganse dag doorging ging ik door mijn knieen en zei : nee dat mag je niet doen"en leidde haar af..deed ze het dan weer dan ging ik weer door mn knieeen en dan op strenegere toon zeggen. Als ze het dan toch weer deed zette ik haar even ergens 'voor straf'neer..sprak ik haar toe dat ik had gezegd dat dat niet mocht, dat ze moest luisteren en dat ze nu maar even hier moest zitten en dat ik over 2 nminuutjes weer ij haar kwam.

Dit was de eerste keren erg frustrerend (want ze snapte er de ballen niet van) maar na een tijdje wist ze hoe het werkte en wachtte ze netjes tot ik bij haar kwam, een knuffel gaf en we opnieuw begonnen..

Maar goed...dat kost allemaal erg veel tijd en energie.
    Ik ben wel voor één keer waarschuwen (nee zeggen) op zijn minst, maar je kan daarna ook je kindje even in de stoel zetten, in de box zetten, het speelgoedje wegnemen waar ie mee gooit of zoiets..

En denk je dat ie t doet om mama uit de tent te lokken? negeren!
    Denk je dat ie het doet om te willen weten/checken of die regel nog steeds geldt? inhaken!
    Denk je dat ie t doet omdat ie t niet begrijpt? Uitleggen
    Denk je dat ie t doet omdat ie t vergeten is: opnieuw benoemen.

Er zijn dus zóveel opties (en redenen)

Wél zeggen ze dat je kindje nu nog niet echt 'stout'is..dus iets expres weer doen om je te plagen zit er nog niet bij!

Deel Deze Pagina