14 mnd: Niet meer slapen als we op visite zijn!?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fem, Dec 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Via deze weg weer een vraag aan jullie. Vanaf haar geboorte hebben we Sharon overal mee naartoe genomen, overdag én 's avonds, we namen altijd haar reisledikant mee en tot op heden is dit altijd goed gegaan. Maar sinds een paar weken is het ineens afgelopen.

Onze dochter wilt dus niet meer gaan slapen als we ergens anders zijn, we doen niks anders als anders, maar slapen ho maar. Het maakt ook niet uit of het heel erg druk is (dus rumoer) of dat ze boven ligt (bijv. bij mijn ouders waar ze al vaker heeft geslapen), ze heeft er 'geen zin' in. We nemen haar knuffeltjes mee, dekentje van thuis, geven haar gewoon de fles in een rustige omgeving en qua ritueel doen we precies hetzelfde als thuis.... Ook het tijdstip is niet anders.

Gisteren waren we bij de vriend van mijn schoonmoeder omdat hij zijn verjaardag vierde, maar om half negen waren we alweer ingepakt omdat onze dochter hysterisch aan het huilen was. In de auto viel ze in slaap en thuis ging ze zonder problemen slapen :(.

Aangezien wij een redelijk grote familie hebben, hebben wiregelmatig verjaardagen en allemaal in de avond, nu hebben we al besloten om dan maar alleen te gaan, dus of mijn man gaat of ik ga, maarja, zo zou het toch ook niet altijd hoeven te gaan? Een oppas vind ik ook geen optie omdat wij dan elke twee weken (gemiddeld genomen) een oppas moeten regelen die dan dus echt bij ons thuis moet komen omdat mevrouw ergens anders niet meer wilt slapen... :(. Van de week is het natuurlijk oud & nieuw en wij zouden naar vrienden gaan waar Sharon altijd goed geslapen heeft in de kamer van hun dochter. Nu kunnen ze ook naar ons komen maar er komen meerdere vrienden van hen.

Wat een verhaal he ;).

Heeft iemand dit ook meegemaakt? En zo ja, heeft iemand een oplossing? Moeten wij iets anders doen? Hopelijk gaat het wel over...?

Liefs,

Fem

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Isabella heeft nooit 's avonds bij anderen geslapen met verjaardagen enz.

Of er komt hier een oppas of we gaan apart.

Ik ben er ook niet zo voor eigenlijk. Als het heel af en toe eens zou zijn dan gaat het nog, maar niet vaak.

Met kerst gaan we gewoon rond 8.30 weer weg omdat Isabella dan op bed moet.

Ik denk dat een oppas bij jullie thuis de oplossing is.

3. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik heb er idd ook geen ervaring mee.
    ik vindt altijd dat als ze zo klein zijn gewoon in hun eigen bedje moeten slapen (mijn mening hoor).overdag is dat anders hier want anders kom je nergens meer.nu heeft ze nog maar 1x slaapje nodig overdag dus is goed te doen.maar ik vindt de rust en regelmaat savonds erg belangrijk.
    vannaf dat ze een mnd of 3 was ligt ze elke avond in haar eigen bedje.dit wil ik graag zo houden tot ze in een peuterbedje slaapt of zelfs wat ouder.
    als ze een jaartje of 2,5 of 3 is dan wil ik proberen dat ze misschien eens bij opa en oma mag logeren een nachtje.
    maar tot die tijd slaapt ze elke avond thuis.
    als we dan eens ergens heen moeten passen mijn ouders op of 1 van ons gaat.

4. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier slaapt ze eigenlijk ook altijd thuis moet ik zeggen, ze heeft weleens een nachtje bij opa en oma geslapen en dat vind ze superleuk, maar dat is meer uitzondering als regel (ik denk dat ze de afgelopen 14 mnd twee of drie keer bij opa en oma heeft geslapen).

Het is niet zo dat we haar op bedje leggen en dan naar huis gaan, we nemen haar gewoon mee naar huisen dat is tot nu toe eigenlijk altijd heel goed gegaan, ze slaapt gewoon door en verder en ze heeft er ook geen 'last' van zeg maar....

Misschien moeten we dan idd maar alleen naar een verjaardag o.i.d.....

Thanx voor het antwoorden meiden...

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Lastig (als je het eenmaal zo gewend bent) ik ben van mening dat zoveel rondslepen met een kind niet goed is en zorg er voor dat ie in zijn eigen bedje kan slapen (als dat betekend dat ik niet kan gaan is dat zo, pech voor mij) maar ik snap wel als je het niet anders gewend bent dat het erg lastig is, een oppas zou een uitkomst kunnen bieden denk ik..

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    alicia doet dit al heel lang niet meer en slaapt da gewoon niet of pas weer thuis. we zorgen dan ook dat het nooit te laat wordt of proberen haar een dutje te laten doen voor we gaan. we hebben vaak wel een campingbedje bij maar ergens anders slapen dan thuis doet ze niet meer. ook in de kinerwagen slaapt ze niet en dat is soms wel moeilijk als je vlug even iets moet halen in de stad of winkel en ze is moe. moet dan altid wachten tot n der middag dutje omdat winkelen met een moe en jammerig kind niks is voor geen van bijde. als het echt laat wordt laat ik me vaak afgooien thuis met alicia en dan gaat me vriend nog wel is terug. we gaan niet laat weg en als het 4x per jaar is dan is het veel. vaak met ene verjaardag of feestje.

ze is wel 3 x weeste logeren bij mijn zusje en slaapt daar prima in der campingbedje. ze is dan vaak wel heel er moe en het is ondertussen wel vertrouwt blijkbaar.

ik was ook erg bang dat der eerste nacht in de peuterbedje een drama zou worden maar dit ging dan weer prima en sliep vanaf dag een meteen erg goed.

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    tja, ik kan ook geen tip geven. wij gaan als wij van ver komen op tijd naar huis (lees: tussen 4 en 5) , zodat wij thuis kunnen eten en ze lekker in dr eigen bedje kan slapen. is weleens jammer, want dan missen we het gezellige eten met de fam. maarja tis niet anders. het heeft ook zn voordelen, 's avonds hebben we lekker voor onszelf, als we blijven eten, zijn we pas later thuis.

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

jahoor,hier hetzelfde verhaal. De tijd dat ze overal mee naartoe kon en in allerlei verschillende campingbedjes kon slapen, lijkt nu voorbij..:( Vind het ook erg jammer, maar als ik eerlijk ben: ik geniet zelf niet meer van een leuk avondje bij vrienden als ik mijn dochter de hele tijd hoor huilen en protesteren in bed. Ik baal er ook van als ze daardoor veel langer wakker is dan normaal, of als ze te vaak middagslaapjes mist. Ik zie dat ze haar slaap erg nodig heeft, dus ik pas me (in deze periode) wel aan. Mijn vriend vindt overigens dat ik flexibeler moet zijn daarin, maar dat vind ik echt lastig. Als mijn kind ´last´ heeft, heb ik het ook...
    Misschien moederseigen?

fijne jaarwisseling!
    Amber

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lianna sliep ook altijd overdag bij familie, maar na d'r eerste verjaardag niet meer. Tot 'n week of 4 geleden. Nu slaapt ze dus weer wel bij 'n ander.

10. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    zijn fases youame heeft dit ook een tijdje gehad

ik heb vanaf dat ze heel klein was meegenomen daar slapen op verjaardagen enz
    toen ze 3 maand was ging ze uit logeren bij mijn zus (ja manlief en ik moeten ook aan ons zelf denken he)
    het begon toen ze anderhalf was
    dat ze nergens wou slapen
    ze wou niet slapen omdat ze alles wou zien en meemaken
    nu slaapt ze gewoon weer bij anderen

11. marjan123

marjan123 Actief lid

Feb 10, 2007
    171
    0
    0
    Oooh geen ervaring hiermee maar lijkt me wel supervervelend! Onze kleine man is 10 maanden en slaapt toch wel vrij regelmatig bij vrienden (als we daar eten bijvoorbeeld) of bij mijn ouders, altijd in zn eigen campingbedje met zn eigen slaapzak en knuffel etc etc. Wij zijn daar dan ook en geen centje pijn, heerlijk! Althans, tot nu toe, ik hou mn hart vast als dat verandert. Ook al doen we dit niet wekelijks, het feit dat het kan geeft wel veel vrijheid vind ik. Duimen dat het een fase is (Kans is groot, bijna alles is een fase toch?)! Sterkte ermee!

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

nou Marline, het geeft me toch weer hoop als jij zegt dat het een fase is... ik wil weer zo graag onbezorgd bij vrienden kunnen gaan eten!

13. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Ik denk dat dit idd ook een fase is....

Ik neem aan dat je al hebt geprobeert om erbij te gaan zitten... tien min regel o.i.d.,,,,

Dan zou ik het denk ik blijven proberen en als het niet wil iedere keer gewoon naar huis gaan.

Misschien van te voren vertellen wat je gaat doen en dat ze dan daar ook naar bedje gaat en dat je jaar dan 's avonds dan weer meeneemt...

Hier doen we het ook gewoon hoor! Ik ben van mening dat zolang je kind aangeeft er geen last van te hebben je hem of haar gewoon mee kan nemen enz....

Liefs!

14. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    waarom is het niet goed voor een kind dan?
    Wij nemen Jesse overal mee naar toe het is niet vaak eens per 2 maanden ofzo en heb nou niet het idee dat het niet goed voor hem is.. maak hem wakker rond 2300/0.00 lekker met slaapzak en al in de auto dan thuis nog slokje warme melk of thee en hij slaapt zo verder zonder maar 1 keer te mopperen of huilen

Fem ik hoop voor je dat het een fase is want het beperkt je natuurlijk wel kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt om oppas te vragen. Succes ermee

15. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Thanx Berna en idd, zo doen wij het ook hoor, wakker maken, no een beetje melk en ze sliep altijd als een roosje thuis :)

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Een kindje heeft rust en regelmaat nodig en vooral het rustig gaan slapen in eigen bed en slaapcyclus goed afmaken is zeer belangrijk voor het verloop van de rest van de dag voorheen slapen ze overdag nog meer en heeft het iets minder invloed maar zodra ze meer hun eigen ritme gaan bepalen kan dit erg storend zijn en erg veel slaap en eetproblemen worden veroorzaakt door teveel prikkels en te weinig rust en regelmaat (zeker die periode na een jaar wanneer ze hun eigen ritme gaan zoeken en niet de kans krijgen hiervoor op deze manier)

17. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Imd: overdrijven is ook een vak hoor, de ts neemt haar kind toch niet dagelijks overal mee naar toe!

Ik herken het 'probleem'.
    Mijn zoontje sliep vroeger overal en altijd.
    Tegenwoordig is het verschillend.
    Wij proberen hem altijd mee te nemen en zien wel hoe het loopt.
    Soms gaat het niet goed en gaan we weer naar huis.
    Meestal gaat het goed, ik blijf bijvoorbeeld bij hem zitten tot hij slaapt.
    Eenmaal weer thuis slaapt mijn zoontje zonder problemen verder in zijn eigen bedje.
    Oh, en verder is het een heel makkelijk kind, ondanks dat zijn papa en mama hem wel eens meenemen naar een verjaardag! 8)

18. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    mijn ouders hebben mij ook altijd overal mee naartoe genomen en heb nooit ergens problemen mee gehad hoor...
    begrijp me niet verkeerd ik ben ook voor rust en regelmaat maar uitzondering moet kunnen en af en toe je kind meenemen op visite en daar laten slapen is echt niet slecht hoor.. iig niet voor elk kind

19. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mij hoor je niet zeggen dat een keer slecht is maar TS zegt dat ze dat heel vaak doet omdat ze veel familie en vrienden heeft vandaar dat ik dat zeg, natuurlijk moet het makkelijk een keer kunnen (als uitzondering)

20. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    oke!

Share This Page