Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Als ik met onze meid naar een winkel ga, wil ze echt overal aanzitten en als ik zeg dat ze eraf moet blijven en mee moet komen, gaat ze helemaal histerisch doen en soms zelfs op de grond liggen (dit doet ze niet altijd).
    Ik was er altijd bang voor dat mijn kind dit zou gaan doen...
    Wat doe ik verkeerd of wat kan k anders doen en wie heeft er misschien ook ervaring mee?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    weet niet of je de buggy meeneemt? anders zou je haar daar in kunnen laten

haar zelf een karretje geven :)

als ze op de grond gaat liggen weg lopen en daag zeggen en dan om het hoekje gaan staan dan komen ze vaak wel

3. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Wat vervelend zeg.
    Heb het boekje Baby's wil is wet in huis en las daar laatst een stukje over.

Derek zegt dat je, ook al is het in een winkel je je kind duidelijk moet maken dat wat hij doet niet mag en vertel hem erbij waarom niet.
    (op oog hoogte komen met je kind)
    En dat je, als hij niet luisterd je hem bepaalde privileges afpakt.

Weet niet of het werkt hoor maar las je vraag en dacht, misschien kan je er iets mee.

4. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik heb zelf dannoggeen kinderen, maar de dochter van mijn vriendin doet dit ook.. Zó vervelend, overal aanzitten.. Kaartjes eraf trekken.. Zeggen da thet van haar is.. Superhard schreeuwen als ze het niet mag hebben... Zelfs de straat op rennen als ze haar zin niet krijgt... Snoep pakken en meteen openen en eten... Pff...

Ik zou, al weet ik niet of dat werkt, je kind betrekken bij het boodschappen doen. "Dicht bij mama blijven en kijk maar of je ... ziet!"

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan de reclame nadoen haha (wat ik zou doen is gewoon weglopen (als ze op de grond ligt) zoiezo NOOOOOOIT haar zin geven (blijkbaar heeft ze dat toch ergens een keer gehad want wat kinderen doen doen ze omdat het werkt voor hun) en gewoonweg zeggen als ze zich niet gedraagt dat je naar huis gaat en dat ze op de trap mag (of andere strafmethode zoals box, bed noem maar op) en gewoon echt midden in de winkel je kar laten staan en meteen gaan laat haar duidelijk zijn waar JIJ die grens trekt. Dan maar geen boodsschappen opvoeden is even belangrijker op dat moment..
    Haar een functie geven kan werken bij bv boodschappen doen, door een lijstje te geven maar misschien dat ze nog wat jong is ervoor.

Wat je ook zou kunnen doen is iderdaad de buggy gebruiken, luisterd ze niet dan moet ze terug erin, luisterd ze wel dan mag ze los lopen (is denk ik wat makkelijker uit te voeren als helemaal naar huis gaan) en gewoon lekker laten krijzen en schijt hebben aan de mensen om je heen, zeg maar dat je bezig bent haar aan het leren dat ze niet alles mag pakken en dat het even een fase is ofzo (lekker belangrijk wat HUN vinden)

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    klopt wel werkt ook ik laat youame ook vaak dingen pakken haha hoef ik niet te bukken :oops:

7. 4days

4days Niet meer actief

Was ik ook meteen aan het denken, zelf op de grond gaan liggen krijsen ;)

Nee flauwekul. Bij de Jan Linders (weet niet of jullie die hebben?) hebben ze winkelwagentjes waar een klein autootje voor zit. Dan kunnen de kids in het autootje gaan zitten en kun jij ze door de supermarkt duwen. Vind ik echt een goed idee van ze, want de kids vinden het allemaal geweldig! En geen geren meer door de gangen. Ze hebben overigens ook mini-winkelwagentjes voor kinderen. Helpt misschien ook als ze zelf een karretje mogen duwen.

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier doet Joris dat ook soms, heel vervelend gewoon. Ik blijf ook continu zeggen dat het niet mag. Hij zit dan wel in de winkelwagen of in de kinderwagen. Laat hem nooit lopen. Heb ook een keer geprobeerd om hem zelf te laten lopen met zo'n kinderwagentje. Ging op zich ook wel goed en gaf hem kleine opdrachtjes om iets te pakken en in zijn karretje te leggen. Eerste gang ging het goed, daarna bleef hij alles pakken en in het karretje leggen, dus dat was geen succes...

Denk idd gewoon blijven volhouden met het zeggen dat het niet mag!

9. 4days

4days Niet meer actief

Ohw hahha, ja dat zijn van die dingen daar kom je pas achter in de praktijk... :)

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    haha volgens mij heb ik youame goed gedrild als ze iets wil pakken in de winkel en ik zeg nee dan doet ze het ook niet als ik zeg wacht staat ze gelijk stil

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik doe Justin in de buggy en geef m rozijntjes oid zodat ie zoet is ;) ook hij zit overal aan, denk aan HEMA etc.. In de winkel zelf mag hij soms met het kleine winkelwagentje (buurtsupertje) en hij komt nergens aan, behalve wat ik zeg dat ie mag pakken.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Pfff, ik krijg al de rillingen als ik eraan denk. Mijn zoontje is nog niet op die leeftijd, maar het eerste wat bij me opkomt om te doen is eerst vertellen dat het niet mag en waarom het niet mag en als hij door zou gaan, zou ik hem compleet negeren. Moet hij maar lekker op de grond gaan rollebollen. Wat dat betreft kan het mij niet schelen dat wij dan te kijk worden gezet. Na een paar keer zal hij het echt niet meer doen omdat het toch geen zin heeft.

Deel Deze Pagina