ik weet het niet meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door elie5209, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elie5209

elie5209 Actief lid

16 feb 2009
    256
    0
    0
    Hallo,

Ik hoop dat er iemand is die me wat meer kan vertellen. Ik ga het hele verhaal nog maar een keer opschrijven dat is misschien wel zo duidelijk.

Ik ben eind november gestopt met de pil. Toen ben ik 24 december nog een keer ongesteld geworden. 24 januari heb ik een test gedaan en die was positief. Voor de zekerheid nog maar een test gedaan en wederom positief. We waren helemaal in de wolken. De vrijdag erna verloor ik aan het einde vd middag wat bloed. Niet veel, zomaar een beetje. Het is de eerste keer dat ik zwanger ben dus het was gelijk paniek. Niemand meer te bereiken en de huisartsenpost meldde dat ik maar gewoon het weekend af moest wachten en maandag de verloskundige moest bellen.

Op maandag gebeld en moest op woensdag komen voor een echo. Ik was zo bang maar het moest maar. Ik moest met een volle blaas komen en kreeg een uitwendige echo. Ze dacht dat ze wat zag maar was niet duidelijk genoeg dus dat werd een inwendige echo. Ook met volle blaas. Is ze net met die staaf naar binnen, gaat haar mobiel en die was blijkbaar belangrijk want ze liet me mooi liggen met dat ding in me! En vervolgen zei ze niks te zien en voor vragen moest ik de verloskundige maar bellen.
    Die belde s'middags zelf en zei dat ze er ook niks meer aan kon doen en ik maar gewoon af moest wachten tot mijn menstruatie. Heb diezelfde middag nog wel een test gedaan en die was negatief.

Heb de huisarts nog gesproken en die zei dat als ik volgende week niet ongesteld zou worden ik tabletten krijg om de boel op te wekken.

Nu heb ik sterk het gevoel dat ik misschien wel gewoon te vroeg was voor een echo. Ik voel me namelijk nog steeds goed. En ik las al meer dat de test bij sommige eerst positief was en toen negatief. Durf alleen niet weer opnieuw te testen. Maar heb gewoon het gevoel dat het nog niet voorbij is! Wat moet ik nu? Is het nog mogelijk dat ik zwanger ben?

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Elie,

als je test negatief was dan ben zo goed als zeker niet meer zwanger. Als je zelf twijfelt zou ik toch nog een test doen. Als je nog zwanger bent dan moet ie namelijk meteen en heel duidelijk positief zijn.
    Sterkte!

Mirjam

3. elie5209

elie5209 Actief lid

16 feb 2009
    256
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor het snelle antwoord. Heb nog 1 vraagje: Als je een miskraam hebt gehad hoor je toch iets te voelen of bloed te verliezen? Ik heb namelijk helemaal geen pijn gehad. Bedankt!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi elie,

bij een heel vroege miskraam voel je soms niks en verlies je ook niet veel bloed.

Mirjam

Deel Deze Pagina