Kan het nu echt raak zijn?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Ardennetje, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Wie ó wie kan mij in deze onzekere periode wat antwoorden geven?.

Mijn vriend en ik zijn sinds 3 maanden bezig om zwanger te raken. Na mijn laatste ong vorige maand ben ik een week later begonnen met ovulatiestrips. Na 6 dagen (op zaterdag) was het streepje zelfs donkerder dan het aangegeven streepje!. We hebben bijna dagelijks met elkaar gevreëen en zelfs vanaf het perfecte moment 2x per dag!. Ik merkte erg goed dat ik op een bepaalde manier vochtiger was van onder. Daarnaast was ik ook wat wijder van onder. Op maandag was de kleur van de strip zichtbaar minder.

Op dinsdagochtend had ik al het gevoel dat mijn borsten gespannen waren en gevoeliger. Het voelde zowieso anders als de maanden daarvoor en ik krijg dit anders altijd zo'n 3 dgn voor mijn nog en niet al ruim 2 weken van te voren?. Mijn tepels zijn ook wat gevoeliger als ik ze aanraak. Daarnaast heb ik ook het gevoel van vermoeide benen, wat ik ook nooit eerder heb gehad?.

Toen ik woensdagochtend wakker werd voelde ik gelijk aan mijn borsten en merkte ik dat ze niet meer gespannen en gevoelig waren?. Na het douchen en aankleden voelde ze wel weer gespannen, gevoelig en wat voller aan, wat dan gewoon weer aanhield. Donderdagochtend weer precies hetzelfde verhaal. Mijn onderbuik voelde ook wat gespannen aan. Vanochtend voelden ze ook nog gespannen, wat voller en gevoelig aan. De vermoeidheid in mijn benen is er nog steeds. Over ruim een week zou ik weer ong moeten worden?.

Zouden dit al symptomen kunnen zijn van een zwangerschap? Ik wordt zo onzeker aangezien ik nog ruim een week moet wachten!.

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Zo kort na je ovulatie kan je nog geen zwangerschapssymptomen hebben. Uiteraard kan je wel zwanger zijn, maar dat kan je nu niet nog voelen aangezien het vruchtje nog niet is ingenesteld zo kort na de ovulatie.

De symptomen kunnen komen van je ovulatie en die gevoelige buik etc., kan je ook hebben van zoveel seks ;).

Veel vrouwen hebben de neiging om ineens heel erg op hun lijf te gaan letten wanneer ze proberen zwanger te worden. Je gaat dan een vergrootglas leggen op alles wat je voelt. Dan valt je ineens veel meer op dan anders dat je lijf tijdens je cyclus verschillende dingen doormaakt. Als je alles als mogelijke zwangerschap gaat uitleggen, kan je jezelf compleet gek maken. Uiteraard hoopt iedereen met je mee dat het snel raak mag zijn, maar probeer vooral niet teveel te focussen op alle mogelijke symptomen. De meeste zwangere vrouwen voelen pas ruim na hun positieve zwangerschapstest echt de eerste symptomen, dus wat dat betreft...

Veel succes en ik duim voor je!

3. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Hmmm....de symptomen van gespannen en gevoelige borsten en tepels heb ik nog steeds?. Heb ook nog steeds vermoeide benen en voel me zelfs de laatste dagen nogal moe?.

Pffff......de spanning wordt met de dag groter, aangezien ik aankomend weekend ong moet worden!.

4. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Jeetje, vanmorgen ook nog eens het gevoel erbij gekregen van gerommel (pijn gevoelens) in mijn buik? Zou pas a.s. zaterdag ong moeten worden?. Bij elk wc bezoek naar het papier gekeken, maar geen gekke kleuren etc.

5. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hoi ardennetje,

spannend hoor voorje!

ik heb zelf precies 2 weken geleden mijn eisprong gehad en ik had de volgende dag al last van zere tepels! dus dat kan zijn van je eisprong idd maar het zou ook kunnen dat je al zwanger bent ;)

sommige vrouwen voelen nou eenmaal gelijk of het raak is of niet, ik had zelf al een klein vermoeden...

nou ik hoop het voorje!

6. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    hallo, ik denk niet dat ik zwanger ben maar ik denk dat jij misschien wel zwanger zou kunnen zijn.
    ik had zaterdag geklust, maar heb sinds gistere rare buikpijn en misselijk, maar zelf denk ik griepje.
    maar mijn man zei: je hebt de zelfde klachten als bij onze dochter.
    maar ik heb zoiets van het kan niet, want dan zou ik het nog niet kunnen voelen.
    en dan nog iets waardoor het niet kan, ik was nog een beetje ongesteld dus niet vruchtbaar?

7. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Bedankt voor de reacties :D
    De spanningen nemen met de dag toe. Nog steeds de symptomen van gespannen, vollere en gevoelige borsten. Mijn tepels zijn ook nog steeds gevoelig. De vermoeidheid in mijn benen neemt ook maar niet af?.

A.s. zaterdag zou ik ongesteld moeten worden, maar ik hoop zo zeer dat dit uitblijft en het gewoon raak is.

8. Annaelle

Annaelle Lid

23 mrt 2009
    18
    0
    0
    Oh wat spannend!
    Ik was vorige week in mijn vruchtbare en goed geklust, ben dus ook aan het wachten :x , pffff
    Gisteren had ik echt menstruatiepijnen in mijn onderbuik echt een zwaar gevoel en nu heb ik dus al een paar dagen steken in mijn rechterborst. Ik heb ook veel slijmverlies.
    Is dit herkenbaar voor iemand? Vooral 1 borst die heel gevoelig is?

9. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Gisteren de Mat Care zwangerschapstest midstream (3 stuks) besteld en vandaag in huis gekregen. Kun je 6 dgn voor je ong testen voor 99%. Heb de voorwaarden om te testen doorgelezen en begonnen met de test.

Testresultaat: NEGATIEF :cry: :cry:

Ik snap er echt helemaal niks meer van! Ik heb nog steeds de omschreven symptomen en gewoon niet zwanger volgens de test?!.
    Heb nog steeds last van een pijnlijke buik die ik altijd vlak voor mijn ong heb, maar nu heb ik al ruim 5 dgn voor mijn ong hier last van?.

Voel me echt zo ellendig en snap niks meer van mijn lichaam!

10. Annaelle

Annaelle Lid

23 mrt 2009
    18
    0
    0
    Hallo Ardennetje,

Ik vind het zoooo spijtig voor jou. Ik heb dit de eerste maand ook gehad, ik dacht echt dat ik zwanger was, alle symptomen waren daar, en ik testte ook negatief! Ik heb zelfs 3 x opnieuw getest en ook een bloedtest gedaan omdat ik het niet kon geloven, pffff.
    Maar goed , zodra de duiveltjes er zijn begint een nieuwe ronde!

Het is idd zeer vervelend , iedere keer dat wachten en hopen, wachten en hopen... maar ooit is het raak!
    Heeel veeeeel succes in de volgende ronde. Probeer nu niet te veel meer aan het "verleden" te denken maar aan de toekomst... ik hoop dat ik je toch een beetje kan steunen op die manier.

11. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Annaelle,

Bedankt voor je lieve en ondersteunende antwoord!.
    Inderdaad op naar de volgende ronde, maar zo'n tegenslag valt toch altijd zo zwaar :cry:

12. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Ik wil je niet teveel hoop geven ofzo, maar die ultra gevoelige testen daar geloof ik niet zo erg in. Iedereen maakt op zijn eigen tempo HCG aan.. En zo heel veel verschilt ie volgens mij niet met een kruidvat test. Daarmee teste ik positief. Maar dat was pas na mijn NOD.
    Ik had ook heel erg snel gevoelige borsten!

Groetjes

13. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Tja, volgens mijn berekening moet ik toch echt pas zaterdag ong worden :( . Maar ik heb dus sinds maandag al last van mijn buik wat ik altijd net voor mijn ong krijg?

Bij elk toilet bezoek kijk ik dan ook naar het papier, maar geen bijzonderheden?.

14. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik heb in het begin ook veel van die krampen die daarop lijken gehad. Ik weet alleen niet meer of ik die voor de NOD gehad heb.
    Het is wel erg snel testen met die sensitest dus wie weet! Ik hoop het voor je!

Groetjes

15. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    hoi hoi
    ik denk dat je gewoon zaterdag nog een keer moet testen!
    ik denk dat het dan als nog positief kan zijn! :)
    succes!

16. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hoi Ardennetje.

Ben deze maand ook zwanger geworden.
    Had bij mijn vorige keren geen last wat maar op een zwangerschap kon duiden, bij de afgelopen ronde had ik het al gelijk na mijn eisprong.
    Gespannen en opgeblazen gevoel, misselijk in de avond, maar voornamelijk gespannen borsten. Zelf had ik ook die sensitest zwangerschapstesten en daar kwam ook negatief uit. Toch ben ik zwanger. Heb oppnieuw gestest toen het mocht en jawel hoor een licht streepje. Als jij voelt dat je lichaam heel anders is, dan kan het maar zo zijn dat je zwanger bent. Probeer nog even geduld te hebben, ik weet hoe moeilijk het is.

17. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Toch nog steeds gespannen en gevoelige borsten, waarvan de één wat pijnlijker als de andere?. Vermoeide benen heb ik ook nog steeds. Mijn zgn ongesteldheid buikpijn is ook fors afgenomen maar nog steeds niet ong geworden?.

Tja, zal mijn ong toch nog op de uitgerekende dag (a.s. zaterdag) doorbreken?.

18. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Pfff......nog steeds volle en gevoelige borsten en meer vermoeidheid in mijn benen. Mijn ong buikkrampen is veel minder, maar het nog steeds niet geworden?. Ik heb altijd 2 dgn voor mijn ong last van buikkrampen, en de dag daarna altijd ong.

Nu dus vanaf maandag al buikkrampen en nog steeds niet ong?. Volgens mijn periode zou ik vandaag of morgen ong moeten worden.

Ik ben eigentlijk van plan om vanmiddag nog een zwangerschapstest te doen als mijn ong nog niet is gekomen. Ben alleen erg bang dat hij weer negatief uitvalt, zoals de eerste van afgelopen dinsdag :( .

Wat is wijsheid, gewoon wachten na zaterdag of gewoon nog een keer testen?.

19. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ben benieuwd of je nog getest hebt! (En uiteraard wat het resultaat is ;)).

Maar nog even over wat je hiervoor schreef: laat je niet gek maken met testen die zogenaamd 6 dagen je NOD positief zouden moeten uitwijzen. Geld uit de zak klopperij hoor. Die testen zijn niet gevoeliger dan andere goeie testen. Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met Clear Blue (niet digitaal maar die met een +je) maar ik lees hier wel eens dat ook die er naast kunnen zitten. Geen enkel merk testen is geheel zaligmakend, zal ik maar zeggen, maar een kwaliteitstest geeft in principe de meeste kans op een eerlijk resultaat.

Veel succes!

20. Ardennetje

20 mrt 2009
    29
    0
    0
    Nog steeds niet ong geworden en de krampjes in mijn buik zijn nog steeds lichtjes aanwezig :( .

Gisterenavond wou ik nog een test doen, maar heb me toch maar bedacht om het vandaag te doen. Ook nu zit ik weer te twijfelen om een test te doen, omdat ik toch bang ben dat die weer negatief aangeeft?. Ik had toch echt gisteren al ong moeten worden!. Nu heb ik me maar voorgenomen de test misschien toch maar vanavond te doen.

Wordt dus vervolgd ;)

Deel Deze Pagina