Hoeveel drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nana79, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    Mijn zoontje is nu 2,5 maand en ik geef borstvoeding. Sosm kolf ik en dan geef ik hem fles, want zo kan ik ook zien hoeveel hij drinkt. Ik vraag me af hoeveel een baby van 2, 5 maand (bijna 3) hoort te drinken?
    Alvast bedankt

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ligt ook aan het gewicht van je kindje. Bij fv is het zo dat je kindje ongeveer 150 ml per kilo lichaamsgewicht moet drinken, en dan maximaal een liter. Ik heb geen flauw idee hoe dat met bv zit..

3. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Mijn advies: kijk niet naar hoe veel je baby volgens de tabellen hoort te drinken, vooral niet met bv en kolven, want daar wordt je alleen maar supergestresst van. Bij het kolven op mijn werk wilde ik mijn borsten wel uitwringen zo bang was ik dat ze te kort kwam. Mijn dochter dronk bij lange na niet wat ze hoorde te drinken maar groeide gewoon goed, sliep 's nachts door en was voldaan na een voeding. Vanaf een maand of 8 groeide ze niet goed meer dus ben ik bij 9 maanden gestopt met bv. De ml zegt niets en vergelijk vooral niet met andere kinderen. De andere baby's op de creche dronken soms letterlijk 2x zo veel als mijn ukkie.

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat je, als je je borsten helemaal leeggekolfd hebt, dat je kindje er altijd nog zo'n 30 cc meer uit zou kunnen krijgen. Dus als je kindje de borst altijd helemaal leegdrinkt, kun je in 1 keer kolven in principe niet genoeg kolven. Maar daar staat tegenover dat kindjes uit de fles vaak toch wel iets minder drinken en dan later weer live inhalen.

Het is met bv ook zo dat je nooit kunt zien hoeveel je kleintje drinkt. De ene keer drinkt hij misschien maar 100 cc en de volgende keer misschien wel 200. Dat weet je gewoon niet. Ik merk in ieder geval dat mijn zoontje de ene keer veel fanatieker en langer drinkt dan de andere keer. En de voedingswaarde van je melk is ook niet de hele dag door hetzelfde. De ene keer drinkt je zoontje misschien 200 cc hele dunne melk en de andere keer 100 cc hele vette voedzame melk. Maakt allemaal niet uit.

Deel Deze Pagina