Ben 6 maanden geleden gestopt met de pil eerste drie maanden gewoon ongi daarna tussentijds bloedverlies weinig ongi. Doorverwezen naar gynecoloog. Vandaag geweest en inwendige echo gehad en daar was "een vruchtzakje"of iets anders te zien, zwangerschapstest gedaan terplekke negatief. Het zakje zou 5 weken en 2 dagen moeten zijn en dat is precies de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Moet over 6 weken terug komen. Wie heeft dit ook meegemaakt. Ik weet het niet meer groetjes kim
ik heb dit niet meegemaakt, dus ik kan je verder niet echt helpen... maar het lijkt mij goed nieuws of niet? want het zou toch betekenen dat je zwanger bent, of niet? 6 weken wachten is wel erg lang, kan je niet vragen of je over 3 weken terug mag?? zo lang onzekerheid is ook vreselijk... sterkte!
maar als er een vruchtzakje te zien is dan moet je test toch ook een keer positief worden? Kim ik zou gewoon contact opnemen met de persoon die je over 6 weken weer zou zien en aangeven dat je zo lang niet wil wachten. Ook kun je de huisarts vragen om een bloedtest om je hcg waarde te bepalen. Gewoon op je strepen gaan staan hoor meid want dit is ook niet leuk.
bedankt voor julie reactie de gynecoloog kon het niet goed zien, maar als ik op internet kijk naar foto's van een zwangerschap van 5 weken zie ik het zelfde plaatje. kan het ook nog iets anders zijn en heeft iemand dat wel eens meegemaakt. de gynecoloog had het eerst over een eventuele zwangerschap maar toen de test negatief was zei ze dat het ook een bloed stolsel kon zijn. Doet ze dit om mij te beschermen omdat het een miskraam word of weet ze het echt niet. Vind het erg verwarrend en word er erg onzeker van. Als ik over 6 weken terug kom zou ik al 11 weken zwanger zijn.
hoi kim ik heb een soort gelijk iets gehad in het begin van het jaar had het vermoeden zwanger te zijn maar test nega.. maar omdat ik (19-2-09)toen voor controle (strijkje ) na de gyn moest en het haar zo vertelde deed ze een echo bleek een zwangerschapsring te zitten moest toen 5-3 terug komen voor een echo bleek dus een vruchtzakje te zitten van 7,4 mm heel klein dus of niet goed of toch minder ver dan we dachten kan hoor je wel vaker en gemeenschap gehad want zou toen al 6 tot 7 wk moeten zijn ..aan het eind van deze dag verloor ik een bruinig slijm propje dus ik dacht nou dat komt van de inwendige echo en had gemeenschap gehad .. dus een week later nog een test gedaan dan moest hij hoe dan ook aanslaan nou niet dus heb ik 23-3 nog een test gedaan ook nega echo gehad die dag en inderdaad niks meer te zien dus het bruine slijm wat ik was verloren was dus niet goed... maar ze vertelde me ook dat daarom de test niet aansloeg wat je hcg stijgt zo goed als niet omdat het dan met de aanleg al niet goed is gegaan maar je lichaam bereid zich wel voor .... ze willen het ook wel eens een windei noemen maar dit wil niet zeggen dat het bij net is en uitpakt het is echt heel verschillend per persoon maar vind zolang wachten wel erg lang hoor ze kunnen over een week of 2 wk ook een echo maken om meer te kunnen zien gewoon blijven zeuren .. wens je heel veel sterkte toe liefs angel