4 voedingen nu ophogen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by mabidami, Jul 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    sinds kort zijn we overgegaan op 4 flessen,maar de 4 uur ertussen blijft. rekken tot 5 uur ertussen lukt niet. waardoor we soms op een dag toch de 5e fles moeten geven omdat hij het anders niet red.
    maar sinds dat we op 4 flessen zitten hebben we de voeding niet verhoogd. wel krijgt hij tussen 5 en 7 een groentehapje. (half potje)
    is het nu slim om wel op te hogen en met hoeveel?

2. amanda23

amanda23 Actief lid

Feb 22, 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Mijn zoon kreeg met 5 flessen 180/6 en er zat 4 uur tussen. Hij kijgt nu 210/7 en dan red hij de 5 uur ertussen wel.

Mss is dit een idee?

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    ik had zoiets al bedacht maar wist niet goed hoeveel ik dan in de fles moest doen. ik ga dit morgen proberen. kijken hoe het gaat. 210/7. hoeveel zit er dan in totaal in de fles?

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    5 uur tussen de voedingen vind ik erg lang. Redt jij zelf elke dag 5 uur achter elkaar zonder iets eten?

Wij zijn overgegaan naar 4 voedingen toen mijn zoontje van 19:00 uur tot 7:00 uur sliep en dat was met 5 maanden. Dat is eigenlijk dus vanzelf gegaan. Zijn schema was toen 7:00 uur, 11:00 uur, 15:00 uur en 19:00 uur.
    Zolang je kindje niet ca 11 a 12 uur achter elkaar slaapt zonder wakker te worden voor een voeding zou ik lekker op 5 voedingen blijven.
    Hou oud is je zoontje eigenlijk?

5. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    mijn zoontje is 4 maand en 8 dagen.
    in overleg met het cb zijn we over gegaan op 4 flessen.
    's morgens maakte ik hem altijd wakker na 10 uur slapen. (kan dus langer vol houden)
    voor de laatste fles 's avonds moet ik hem wakker maken.
    hij slaapt dan zo vast.
    hij weegt bijna 7 kilo en qua gewicht kan het makkelijk volgens cb.

en wat je vraag betreft over 5 uur niks eten. ja dat kan ik en dat gebeurt eigenlijk elke dag. vraag me af hoeveel kilo je dan weegt als je zo vaak iets eet.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Pardon?
    Ik weeg 58 kg bij 1,72, als je dat graag wil eten. Geen grammetje te veel dus. Ik zou het fijn vinden als jij dit soort storende uitspraken voor je hield. Vaker eten zegt niet dat je te veel eet. Het gaat om de kwaliteit van je eetpatroon.

Ik gaf je enkel advies die jij niet hoeft op te volgen. 5 uur tussen de voedingen vind ik te lang en zeker voor een kleine baby. En als jij daar niet mee eens bent, dan is dat prima. Kattige opmerkingen bewaar je maar voor iemand anders.

7. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    OMG, kan het vriendelijker?

Kiwi wil je alleen advies geven, daar waar jij om vraagt.

Succes met de voedingen!

8. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    nou wat is dit. deze opmerking was niet zo bedoelt. is vaker zo als er wat getikt word. het word dan verkeerd opgevat.
    ik zie een beeld voor me van iemand die elke keer wat eet en dan bedenk ik me zo dat degene zwaar is. en dit was niet op jou gericht. en hoef al helemaal niet te weten hoe zwaar en groot jij bent. daar ging het me niet om.
    ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven maar het is meer een gedachtengang wat ik neertikte en niet op jou gericht.

en dan word er ook nog eens mee bemoeid.

ik vind dit echt erg. :(:(:(:(:(:(:(

9. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    #9 mabidami, Jul 14, 2009
    Last edited: Jul 14, 2009

sorry hoor maar je weet er helemaal niks van. ik vraag advies en ik reageer nomaal. kan ik er wat aan doen dat het anders word gelezen.
    ik vind dit echt super erg. dat er zo gereageerd word. ben me van geen kwaad bewust.

10. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Dan zou je kunnen proberen om eerst je tekst te lezen voordat je het plaatst. Of smileys gebruiken.

Ik gun je het voordeel van de twijfel!

Groetjes

11. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    sorry hoor maar dit is echt zot. ik vraag advies. ben erg blij dat ik advies krijg en dan reageer ik en ja tuurlijk lees ik mijn stukje tekst nog door. dat doe ik altijd want vaak wil ik van alles tikken en dan lijkt het op het einde nergens op. dus doorlezen doe ik wel meer dan 1x. en dan krijg ik dit.
    als het zo gaat dan hoop ik snel een ander forum te vinden.
    voel me nu zo aangevallen en niet op mn gemak.
    kan wel janken (ja hormonen)
    en dan krijg ik de voordeel van de twijfel!!!!!!!!
    jeeee :(:(:(:(

12. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Het was aardig bedoeld, meid! Jammer dat je het zo opvat. Ik viel je niet aan.

Kom op!

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Gezellig hier :) uhm.....

muppie: soms kan je beter gewoon niet alles opschrijven wat je denkt. Ik snap wel dat Kiwi zo reageert hoor. Natuurlijk bedoel je het niet zo, maar schrijf dat dan niet op scheelt hoop gezeik

14. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    In principe eet je met een gezond eet patroon 6 keer per dag, 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Is ook beter voor je suikerspiegel en spijsvertering. Dat heeft niks met gewicht of iets dergelijks te maken ;).

Wat betreft het ophogen van je flessen, dat zou ik gewoon proberen. Je kan eventueel ook proberen de laatste fles eerder te geven en te kijken of je zoontje langer doorslaapt op die manier :)

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    @Muppie, ik vind het niet raar hoor dat je dat zegt, ik dacht namelijk precies hetzelfde. En als je dat denkt dan mag je dat best zeggen hoor ;)

Ik had ook zoiets van damn wat moet je dan dik zijn ofzo.

16. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    en dan heb je niet door dat het heel kwetsend kan zijn voor mensen?? Maar verder denk ik dat het gewoon weer on-topic moet.

17. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL

Maar ik weet zeker dat het niet lullig bedoelt is hoor, ze zegt toch 'ben me van geen kwaad bewust', nou dat geloof ik best ;)

Ja je hebt gelijk weer ON!!

18. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    hihi om even te helpen met het on-topic gebeuren :)

19. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    goed ik ga het weer proberen. ik hoop echt niet mensen te kwetsen. dat is echt mijn bedoeling niet. we zijn hier allemaal om van elkaar te leren. tenminste ik leer hier veel van anderen.
    mijn vraag heb ik gesteld omdat ik er onzeker over was.
    en om echt weer ontopic te gaan en het andere te vergeten:
    vanmorgen heeft mn zoontje dus een fles van 210/7 gehad en dronk die met gemak leeg. de eerste fles was een beetje laat. pas 10 uur ik ha me een beetje verslapen doordat ik zo slecht had geslapen vannacht. (ja dit topic heeft veel inpact op me)
    vannacht heeft mn zoontje dus 11 uur geslapen. maar wat betreft die 5 uur ertussen. ik wil gewoon kijken wat hij volhoud. dus een beetje op verzoek maar natuurlijk niet 2 uur erna bv. maar als hij bv 4,5 uur later komt dan krijgt hij gewoon. heb ook wel eens gehad dat hij 3 uur ertussen had met 200 dan gaf ik het ook. maar niet korter.

vandaag ga ik het even aanzien hoe het gaat met de flessen.

20. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    je kan altijd nog bellen met de nutrilon lijn of het cb ( maar net wat je prettiger vind) en vragen wat hun denken over het 5 uur er tussen?? ivm zijn suikerspiegel :)

(btw. ik zit met hetzelfde vraagstuk hoor ;) nou ja wat betreft die tijd ertussen dan).

Share This Page