Tips ochtend voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pas, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pas

pas Lid

4 jul 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Finn krijgt nu 's middags BV uit de vriezer, maar's morgens en 's avonds opvolgmelk. Finn heeft met de borstvoeding zelden 12 uur geslapen achter elkaar, maar er is wel iets verschil met de opvolg melk. Hij kan er een uur langer op teren. Zijn ochtend fles is rond 5:30 gaat daarna wel weer slapen tot 7:00-8:00 uur. Maar het zou fijn zijn als hij gewoon doorslaapt tot 7:00. Heeft iemand tips?
    Of wat is jullie schema!

Hier het schema, Finn is nu 8,5 maand en weegt 10,5 kilo/75 cm:
    5:30 Fles 180/6
    7:30 wakker, soms een halve boterham
    8:45 100 -200 gr fruit met water
    9:30 1-1,5 uur slapen of wakker tot brood
    12:00 1 snee brood en 180 cc BV
    12:30 1-1,5 uur slapen, bij geen ochtend slaap dan 2,5 uur slapen
    15:00 100 gr fruit of yoghurt met water
    17:15 200 gr aardappel met groenten en evt yoghurt als hij dit 's middags niet heeft gehad
    18:45-19:15 Fles 180/6 (hebben ook al drie avonden 210/7 geprobeert, geen resultaat helaas)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij sommige kindjes werkt pap (bambix) in de avond goed...

Misschien proberen toch iets richting een 'normaal' schema te komen? Dit geeft een evenwichtigere inname van voedingsmiddelen. Als je zelf vindt dat half 6 nog nacht is dan moet je zoontje leren dat hij dan nog geen eten krijgt (ook je kindje ontwikkeld een ritme dus om half 6 willen eten kan ook gewoon gewoonte zijn). Je kunt dit bijvoorbeeld afbouwen door steeds minder voeding in de fles te doen en daarna ook de hoeveelheid water te verminderen.
    Ik zie nog niet dat je vlees/vis/gevogelte geeft. Dit is zeer belangrijk: bordevol proteïne en ijzer. Je kindje heeft dit nu wel nodig en het vult ook beter.

7:00 - 8:00 ontbijt (180ml / 6 + bambix of boterham + bekertje melk)
    10:00 tussendoortje (bijvoorbeeld fruit)
    12:00 - 13:00 lunch: 1 - 2 boterhammen belegd met drinken (thee, sap, water)
    15:00 tussendoortje (liga, rijstwafel, biscuitje + drinken bijvoorbeeld BV)
    18:00 warme maaltijd (200 gram aardappel/groenten/vlees + 100ml zuiveltoetje)
    19:15 fles voor het slapen gaan 180ml/6 (optie: bambix toevoegen)

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hoe oud is hij? Ik gebruik inderdaad rijstebloem in de fles en daar slaapt ze prima op. Moet alleen wel zeggen dat ze vanaf vijf weken al sliep van 22.30 uur tot 06.30 uur... Nu geef ik 's avonds een fles van 180/6 met 4 en een halve schep rijstebloem en dan slaapt ze van 19.30 uur tot 7.00 uur.

4. pas

pas Lid

4 jul 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu zag ik vandaag dat je verschillende soorten rijstenbloem hebt.
    Finn wordt de 24e 9 maanden.
    4+ , 6+ met granen, lepeltjes pap, pyjama papje......welke moet ik dan kopen.
    En dan een bord pap of in een fles met 1-2-3 speen of kan een 2 speen nog?
    Voor 's morgens vind ik een bord pap niet echt handing, dan wordt de fles in zijn bed gegeven en komt hij er niet uit evt alleen luier verschonen.

Qua vlees. Hij krijgt wel ei en vis 1 a 2 keer per week.
    Ik geef alles vers. Maar kan hij ook al het vlees van "ons" krijgen dat ik boter is gebakken.
    Snij je dit dan fijn of door de mixer? Nu stamp ik de groente zodat hij
    stukje proeft.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 9 maanden kan je kindje wel wat vaker vlees gebruiken (hoeft niet elke dag maar een keer of 3 - 4 per week vlees, vis of gevogelte is gewoon belangrijk als voedingsbron).
    Hij kan prima vlees van jullie krijgen en lekker bakken is alleen maar goed (stikt van de goeie vetten). Het hangt er vanaf wat je kindje gewend is: je kujnt het klein malen, zachtje stukjes (bijvoorbeeld tartaar).

Je kunt beginnen met rijstebloem (gewoon of vanille of afwisselend) maar dat is zeker niet altijd een garantie op langer slapen. Je kunt ook bambix fijne granen (6 maanden) of die voor 8 maanden geven.
    Je kunt een papfles geven (3 standen speen) maar ik zou echt proberen het ontbijten op te schuiven.

Deel Deze Pagina