de kleine ligt in stuit!

Discussion in 'Zwangerschap' started by nietje, Sep 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nietje

nietje Actief lid

Mar 14, 2006
    118
    0
    0
    hoi ik heb een vraagje
    ik ben nu 29 weken zwanger en mijn kleine ligt in stuit
    ik hoop da thij nog draait natuurlijk mar hoe groot is die kans?
    ik ben zelf heel erg bang vor evt keizersnee ed
    zijner dames wat dit ook hebben of hebben meegemaakt
    en je kunt de kleine laten draaien hoe gebeurd da tprecies groetjes anita

2. nietje

nietje Actief lid

Mar 14, 2006
    118
    0
    0
    waar is mijn banner

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Je moet ff lezen bij "over deze site" dar staat wat er is gebeurd met je banner en wat je moet doen.

4. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    je kan laten draaien, maar geloof dat dat erg pijnlijk is.
    ik heb hier een tijdje geleden iets gelezen over een kindje dat gedraaid is, en is overleden. dus ik zou het niet willen.
    vooral de kans dat ze terugdraaien is heel groot.
    trouwens, ik hoor dat sommige mensen die een stuitbevalling hadden het mee vonden vallen.

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    tot week 36 kan het kindje nog alle kanten op.. dus de kans is groot dat het nog gaat draaien..

Groetjes Kalush

6. Kay

Kay Lid

Dec 1, 2005
    95
    0
    0
    Ja, je hoeft je hier echt nog geen zorgen over te maken, de kans is heel groot dat je baby zelf nog draait!

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    Zou me ook nog geen zorgen maken als ik jouw was, je hebt nog tijd genoeg! Komt wel inorde!

Groetjes

8. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik zou me daar ook niet zo druk om maken hoor, die van mij draait ook nog alle kanten op en ik ben nu ook 28 weken!!!

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik wil niemand bang maken, maar die van mij ligt al sinds week 20 in een stuit. Idd zeggen ze dat de beeb tot week 35 a 36 de kans heeft om te draaien...
    HElaas ligt die van mij nog steeeeeeeds in stuit. Volgens mij is ze met haar hoofd aan mijn buik gegroeid... Ze heeft nog ruim anderhalve week nu...

10. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    mijn zoontje lag ook in een stuit (onvolkome stuit) en met 36 weken is er geprobeert om hem te draaien, omdat hij (achteraf gezien) helemaal in zijn navelstreng lag gedraaid was dit wel pijnlijk en lukte niet. ik ken ook mensen waarbij het wel lukte en toen helemaal niet pijnlijk was. dus dat is per persoon en situatie anders. je kindje kan idd nog tot 36 weken zelf goed gaan liggen dus zou ik me nu nog niet zo druk maken.
    als dit kindje ook weer in stuit ligt gaan ze bij mij niet meer proberen te draaien omdat ik dus al een keizersnede gehad heb en dan mag/kan dat niet meer.
    het kan zijn dat ze weeenremmers willen geven i.v.m. het voorkomen van een harde buik tijdens het draaien, je kan er voor kiezen om dat niet te doen omdat dit voor je moeder niet prettig voelt(bijwerkingen)

11. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ik heb een stuit bevalling gehad. En dat heel erg positief ervaren (en ik was vooraf echt als de dood!). Mijn bevallingsverhaal staat ergens op deze site, maar ook op de site van mijn dochter.
    Misschien heb je er wat aan!

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Neeltje ik hoor best vaak dat het draaien niet lukt. Eigenlijk alle mensen aan wie ik vertel van het stuiterkind en die dat dan ook hebben gehad, vertellen dat het niet is gelukt.Had bij de NVOG oid gelezen dat een eerste kindje draaien ook lastiger is ivm de strakheid van de baarmoeder.
    Hoe hebben ze bij jouw beeb kunnen zien dat de navelstreng om zijn nekje zat? Gaan ze dat tevoren bekijken? Of komt dat pas tot uiting als de beeb is geboren?
    Ik vind het draaien een beetje eng. Mijn baby zit met de navelstreng (een stukje wat we konden zien op de echo) constant in haar mondje. Ze duwt die navelstreng er ook gewoon in met armen en handjes en gaat er dan op sabbelen.

13. nietje

nietje Actief lid

Mar 14, 2006
    118
    0
    0
    hoi
    hartelijk bedankt voor jullie reacties
    ik weet nog niet wa tik doe als het niet meer zou draien maar denk toch dat ik kies voor gewone bevalling proberen en als het niet gaat dat ze alsnog kunnen ingrijpen en over hert laten draaien wil ik woensdag met mijn vk bespreken kijken wat zij zegt groetjes anita

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hoop voor je dat de baby snel draait. Mijn vk zei er rondom die tijd weinig over behalve dat de kans heel groot was dat ze nog zou draaien. De laatste keer dat ik er was, was een week geleden zelfs toen zei ze dat de beeb nog kon draaien. Wel heeft ze een afspraak gemaakt ertussen voor over een week, zodat als de baby nog in stuit ligt ik tijdig naar het ziekenhuis gestuurd kan worden voor een liggingsecho en het plannen van een afspraak voor het draaien.
    Bij een kennis van mij die ook zwanger is is de baby in de 33e week nog gedraaid.

Ik hoorde wel van de vk dat als ze als je verder bent dan 30-32 weken en de baby moet nog draaien, dit niet ongemerkt voorbij gaat.

Succes!

15. nietje

nietje Actief lid

Mar 14, 2006
    118
    0
    0
    trouwens kiz ik las net in jouw verhalen dat je nederlands bent met een turkse man nou ik ook
    mijn kinderen worden ook tweetalig opgevoed ja eigenlijk 3 talig turks nederlands en maastrichts hahah
    ik spreek zelf ook vloeiend turks leuk toch groetjes anita (ayse)

16. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    mijn kleine lag bij het vorige bezoek(2week geleden) aan de vk ook in een stuit.
    ik schrok wel, maar zij zei ook dat dit nog makkelijk kan veranderen dus eigenlijk maak ik me nog geen zorgen.
    Ik voel haar ook nog op verschillende plekken bewegen dus volgens mij draait ze nog alle kanten op!

17. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hoi nou k had dat duzz ook k was 30 weken toen we erachter kwamen dat ze in stuit lag.
    ze hebben der met 36 weken geprobeerd te draaiem maar was erg pijnlijk en is voor de baby ook nie zo fijn en het was nie gelukt.
    k was ook erg bang voor keizersnede maar moest wel omdat ze een week voor lag op groei nu ben k dinsdag om 13.31 bevallen van een dochter
    youame adrianne en ze is 50 cm lang en 3140 gram en het is me allemaal erg meegevallen

mocht je kindje nie willen draaien vraag dan om een extra echo want de meeste kindjes in stuit
    hebben meestal iets wij hebben het op de echo's niet gezien maar ons kindje is geboren met een schisis (dubbelzijdig gespleten gehemelte) was wel een beetje geschrokken maar ze is voor de rest gezond en r is wat aan te doen en het word erg mooi sorry voor het hele verhaal groetjes marline

18. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Bedankt voor de opbeurende woorden! Ons kindje ligt ook nog steeds in een stuit!
    Maar het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat kinderen in een stuit vaak wat hebben! Mijn man en zijn broer lagen ook allebei in een stuit bij de bevalling en waren kerngezond!
    Ik ben nu 28 weken zwanger en ook ons kindje ligt nog steeds in een stuit. Ik voel het hoofdje altijd bovenin en het kontje ligt naar beneden.
    Ik maak me ook zorgen dat het niet op tijd gaat draaien, maar ik denk maar zo: mijn schoonmoeder heeft het 30 jaar geleden ook 2 keer gedaan (via normale weg zonder keizersnede) en dat viel haar reuze mee. Ze zeggen zelfs wel dat het kontje minder omvang heeft dan het hoofdje en dat een bevalling dus juist makkelijker kan gaan!

Groetjes Suusje

19. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    k zeg alleen wat de gyn had gezegt
    het hoeft ook helemaal niet zo te zijn hoor dat joun kindje ook wat heeft k ga der vanuit dat het helemaal gezond is
    k wens je heel veel succes
    groetjes marline

Share This Page