Hoi Hoi Ik ben Mies en woon op mallorca..en omdat ik hier maar weinig mensen in mijn eigen taal om advies kan vragen heb ik me gister aan dit forum toegevoegd.. Ik ben namelijk voor het eerst zwanger en wist dit al gelijk na de conseptie door een vreemde druk in mijn buik... deze druk nog net geen kramp werd meer bij de 4e en nu de 5 week ,. ik vind dit natuurlijk dood eng , en weet niet of het er bij hoord? Ook heb ik heel veel lucht in mijn buik...en is mijn buik opgezet, en dan zakt het weer weg en voel ik eventjes niets meer.. ik zou graag willen weten of meer mensen dit voelen,..en wat het zou kunnen zijn? ik ben al naar het ziekehuis geweest naar 1e hulp, voor een echo want ik wilde weten of het kindje op zijn plaats zat, en omdat ik die pijn voelden en nog 2 weken op afspraak van ginocoloog moest wachten Hier hebben ze waarschijnlijk 2 eitjes zien zitten , maar omdat ik toen nog maar 3 weken zwanger was , konden ze het niet goed zien. ik heb van mensen hier verhalen gehoord over de bloedgroep die het zelfde moet zijn als van je kindje...en als dat niet zi is, je ook meer last kan hebben van je buik tijdens de wangerschap?? en wat moet je hier aan laten doen als het zo is? En ik heb ook smorgends als ik wakker word omdat de buik lekker ontspannen is geweest en dan moet je je buikspieren eventjes gebruiken om uit te rekken op uit bed te komen , dat ik dat heel goed voel in mijn buik..en het trekt dan. nou goed dit is al weer een hele was lijst geworden , en misschien is er niet voor alles een antwoord , maar zou het erg fijn vinden als iemand haar ervaring op dit gebied met mij wil delen. Bedankt Mies xxx
Hoi, Ik ben bijna 7 weken zwanger, en heb ook regelmatig beetje druk pijn in bruik, tegen krampjes aan. Soms is het opeens weg, en als ik opsta bijv is het er weer. Denk zelf dat het normaal is, er gebeurd van alles daar. xxx
yep, ik ook.. had ook al zo zelfde vraag gesteld, maar buikpijn (drukkend menstr. achtig gevoel) schijnt heel normaal te zijn de eerste paar weken. Ook heb ik het vooral smorgens als ik net uit bed ben en weer aan het einde van de dag.... het zal er echt wel bij horen! van harte hoor met je zwangerschap!!
Oooh wat een snelle reacties en wat voel ik me een stuk rustiger na jullie zelfde ervaringen! heeel erg bedankt....xxx mies
hay,,heb er ook last van,en dan vooral in de ochtend,lijkt op darmkramp,of dat er te veel lucht in je darmen zit!!daarbij nog misselijk ook,dus denk dat het er gewoon bij hoort!! xxx
Ja hoor, heel normaal Ten eerste gaan je darmen vaak anders werken door al die hormomen, bij de een wat langzamer en bij de ander juist sneller. Dat kan een opgeblazen gevoel geven of je voelt een soort van druk/kramp. Daarnaast begint je baarmoeder te groeien wat ook een bepaald gevoel kan geven. Tot slot heb je ook nog de banden waar je baarmoeder mee vast zit, deze gaan rekken en dan kan je de beruchte bandenpijn gaan voelen. Al met al genoeg wat er allemaal voor een bepaald gevoel in je buik kan zorgen Bij mij varieerde het van een licht ongi gevoel tot af en toe krampen en lichte steken..