hallo! Even een vraagje; Mijn dochtertje drinkt per dag ongeveer 650 ml nutrilon standaard 2 (opvolgmelk) en daarnaast een klein fruithapje en een paar theelepeltjes groente. Ik denk dat de melk voldoende is maar vraag me af of ze voldoende vast voedsel eet....hoeveel MOET ze eigenlijk eten met haar leeftijd wat groente en fruit betreft? ook vindt ze liga en brood nog niet echjt lekker en spuugt ze het uit als er grotere stukjes in haar mondje komen....ook fruit en groente met stukjes gaat er echt niet in....Heeft u misschien tips om het eten van stukjes te leren? Alvast bedankt! Groetjes Claudia ze weegt trouwens 6 ,6 kilo
Hallo Claudia, Je doctertje mag per dag maximaal 800 ml opvolgmelk. De meeste kindjes beginnen pas met 6 maanden met bijvoeding. Kindjes halen dan ook nog alle voedingsstoffen uit de melk. De bijvoeding hoeft niet direct een grote hoeveelheid te zijn. Het belangrijkste is in het begin om je kindje te laten wennen aan verschillende smaken en het leren happen van een lepeltje. Wanneer je kindje moeite heeft met het eten van stukjes brood, kun je er een beetje opvolgmelk overheen gieten, dan wordt het brood lekker zacht. Daarnaast kun je proberen om je kindje een stukje banaan in het handje te geven. Sommige kindjes vinden het makkelijker om zo stukjes te leren eten, ze kunnen zelf stukjes afhappen. Groeten Eveline