Graag jullie ervaring wb een autostoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilseroc, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi meiden,

Sem is nu ruim 10 maanden en hij zit nog steeds in de maxicosi. Het pas in principe nog maar we moeten nu wel gaan kijken voor een andere autostoel.
    Ik wil er graag 1 waarbij hij niet helemaal rechtop zit, als hij dan in slaap valt zit ie niet helemaal rechtop.

Wat is jullie ervaring met het autostoeltje dat je hebt, welk merk is het en wat kostte ie?

ps, zouden jullie een tweedehands stoeltje kopen?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zou nooit een tweedehands stoel kopen.. Je weet nooit wat ermee gebeurd is..

Ik heb een Römer King en een Maxi Cosi Axxis.. Ik vind de Römer 10x fijner! Ik geloof dat die iets van 299,- was

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou je kindje even mee naar de winkel nemen om te passen, want in sommige stoeltjes zitten ze gewoon niet goed, dat past niet bij hun bouw bijv. Dat verschilt natuurlijk per kind.
    Ik had een lijstje gemaakt met stoeltjes die goed uit de test kwamen en vervolgens in de winkel gekeken hoe ze zaten. Die Römer zat hier niet goed.
    Ons dochtertje heeft een Kiddy Infinty Pro (169 Euro), maar die kun je dus niet in de slaapstand zetten als ze er al in zit, dan moet je dus van tevoren doen. Mijn zoontje heeft een Maxicosi Tobi (200 Euro), die kun je wel in de slaapstand zetten als ze er in zitten.
    Een tweedehands stoeltje zou ik niet kopen, net als hierboven gezegd, je weet nooit wat er mee gebeurd is en bovendien kun je dat niet altijd aan de buitenkant zien. Tweedehands zou ik alleen doen als je hem bijv. van je broer of zus of een goede vriendin die je vertrouwd over neemt.

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    2e hands zou ik nooit doen.

een naar de winkel en met je kindje kijken waar hij het fijnst in zit, dat is het belangrijkste.

5. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Wij hebben wel een 2e hands maar alleen omdat de ouders (bekenden van de gevers) het bijna niet gebruikt hebben. Het is er 1 van maxicosi, de prijs weet ik dus niet. Zeer makkelijk in de auto te bevestigen.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

en in de winkel.. kun je oo proberen of je met de sluitingen uit de voeten kunt :)
    dat is erg vervelend als je er thuis achter komt dat je het enorm onhandig vind :)

hier ook een romer king overigens.. kan wel in de slaapstand
    maar het is natuurlijk geen maxicosi ofzo... je kunt er niet in liggen.. het is meer relaxter zitten :)
    eerste tijd vond ze het verschrikkelijk en kon ze er ook gewoon niet in slapen.. inmiddels kan ze uit het raam kijken en vind ze het wel leuk en slaapt ze ook als een roosje in het stoeltje

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Wij hebben vorige week de maxi cosi priori sps gekocht bij de babydump, van 200 voor 100 euro.
    Ze zijn in de uitverkoop omdat er nu een nieuwer model is, met handigere gordeltjes en een vaste hoofdbeschermer (de tobi geloof ik).
    We hebben navraag gedaan en de verkoopster en de medewerker van maxi cosi (hebben gebeld) bevestigden dat de priori sps net zo veilig is als de nieuwe stoeltjes, mits je hem goed volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt (gordeltjes goed strak, goed in auto installeren etc.) en een hoofdbeschermer erbij koopt (van Römer, 18 euro).
    Wij hebben hiervoor gekozen omdat we anders ook een tweedehands stoeltje moesten kopen gezien de prijs (hebben net een eigen zaak en moeten nu even een beetje opletten), en dat vinden we niet veilig, want je weet idd nooit of alles daarvan nog goed is. Wij dachten maar zo: Als ie 3 jaar eerder geboren was, had ie ook in deze stoel gezeten, want toen was dit de nieuwste.

Hij kan in slaapstand (heel makkelijk ook).
    Ik zou niet voor een Hema of nania ofzo gaan, die komen slecht uit de test.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben hier 2 x een Romer King Plus. Geweldige autostoel vind ik het. Het is, geloof ik in 2008 of 2009, als de beste uit de test gekozmen (Consumentenbond). Je kunt het zowel rechtop als in een slaapstand zetten.
    Ik zou nooit voor een tweedehands autostoel kiezen. Als de autostoel een botsing heeft meegemaakt, is de kans dat het niet meer veilig is. Altijd voor een nieuwe gaan dus, is mijn mening.

9. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    wij hebben de maxi cosi axxis gekocht, voor mij was het belangrijk dat hij kan draaien. als je de kleine in de stoel wilt zetten draai je hem naar de deur en kun je haar er zo in zetten, dit is ideaal met mijn rugklachten. hij is wel duurder dan de andere maxi cosi en hij kan ook in verschillende standen.

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij hebben precies dezelfde stoel en het is een topaankoop! Heerlijk dat de stoel kan draaien. Dit scheelt je tillen en rare bewegingen maken. De stoel kan zeer goed vast gezet worden en in meerdere standen.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En niet vergeten de ANWB autostoeltjestest even te lezen :)

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier een MC priori, en die bevalt prima. Mijn jochie moest vanwege zijn formaat met 9 maand al over, en in de priori hebben we hemj nog een maand of 2 semi-liggend vervoert. Daarna pas echt in de zitstand. Er zitten 4 standen op. We gebruiken nu vooral de zit stand, en de middelste van de liggende. Helemaal liggen niet, omdat ons bank al iets achterover leunt, en de meest liggende stand hij met zijn hoofd wel erg ver achterover ligt..

We hebben ook naar de tobi gekeken, maar de extra's was ons de prijs niet waard. Daarnaast kun je het best je kindje even meenemen, sommigen zitten goed in de MC, en slecht in een Romer, bij anderen is het andersom.

2e hands zou ik niet zomaar doen. Alleen als je diegene goed kent, en het stoeltje niet te lang gebruikt is. Van marktplaats zou ik het niet doen..

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben de maxicosi Toby. Bevalt erg goed!

14. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    wij hebben ook de maxi cosi tobi, in 1 woord geweldig.
    ze zit er ook heel goed in.

15. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor de maxi cosi priori SPS. Qua prijs/ kwaliteit verhouding is ie erg goed (manlief en ik zijn beiden werkzaam in de zorg, dus niet rijk ;)).
    Hij staat hier eigenlijk standaard in de ligstand omdat de kleine er een gewoonte van heeft gemaakt om tijdens autoritjes te gaan liggen snurken.

16. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Hier ook de maxi cosi axiss, en zijn er helemaal blij mee... Iedere keer weer! Het draaien werkt perfect. Is idd even wat duurder, maar ik vind het het meer dan waard...

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier de maxi cosi priori sps sinds kort.. hij vind t heerlijk er in! hij kan nu lekker uit t raampje kijken!

18. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wat een reacties al, bedankt daarvoor :D
    Ik heb goede tips gelezen, ga eens rondkijken, ik ga ook maar niet een tweedehands stoeltje kopen, is niet zo veilig idd want je weet niet wat er mee gebeurd is...
    Wordt vervolgd...ik zal laten weten waar onze keuze op is gevallen :D

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Maxi cosi priori xp, gewoon van mp, zgan.

20. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier ook de maxi cosi axiss ivm het draaien en rugklachten (+ bi bij de 1e zwangerschap en ik verwacht dat bij de 2e ook te krijgen) Echt een super stoel, zo makkelijk dat je m kan draaien. Hij was pasgeleden terug naar de winkel en had de tobi van mijn man (op zich ook prima stoel) maar dochterlief heeft een paar keer met haar koppie tegen het plafond aan gezeten omdat haar moeder niet precies wist wanneer ze over de zijkant heen was 8)

Volgens mij is het verschil met de priori en tobi idd de gordels die omhoog staan, het extra hoofdkussen (wat wij met onze hele smalle meid wel zo veilig vonden ivm zijbotsing) en dat je de gordels veel makkelijker hoog/laag kan doen. Wat natuurlijk weer niet nodig is als je eigen kindje er altijd in zit, 1x hoger doen en het is goed. Wij hadden pasgeleden extra kindje in onze auto en dan is i zo te verstellen.

Zou ook geen 2e hands via mp kopen, maar dan in het budget gedeelte kijken voor een modelletje van vorig jaar. En idd een stoel die je als ze erin zitten in ligstand kan doen lijkt me ook handig.

Deel Deze Pagina