Ik weet het niet meer......:(

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by flappie, Nov 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hallo Kwebbeltje,

Hopelijk kun je me hlepen. Stijn is nu bijna vier maanden en wordt nog geregeld wakker om een uur of 4. Hij is dan klaarwakker en wil het liefst spelen. Van het cb had ik het advies gekregen om hem de ochtend langer wakker te laten zijn, dus 7.30 uit bed en dan wakker houden tot de fles van ongeveer 10.30-11.00. Dit lukt dus absoluut niet, hij ligt nu dus vanaf 9.00 al knock-out in de box ( was beter dan in bed zeiden ze, zo leert ie dat het bedje is om écht te slapen, maar goed dat doet ie nu in de box dus ook). Ik heb nu zelf een schema hieronder wat ik de afgelopen weken heb gedaan ( alleen sliep ie dan ook nog tussen 11.00 en 13.30 nog een keer, is het handig als ik die er idd tussenuit probeer te laten?)
    Hopelijk heb je wat tips!
    Alvast bedankt!

5.30-7.30: FLES 1

7.30: naar beneden

8.45: in bad, daarna slapen (volgens cb dus in de box en wat wakker houden, maar dat lukt dus niet)

10.30-11.00 ( afhankelijk van hoe laat FLES 1 was): FLES 2

11.00- 13.30: spelen, wandelen, boodschappen
    13.30: slapen

15.00: FLES 3

15.00-16.30/17.00: spelen

17.00-17.30: even op bed?

18.00: even handjes wassen, pyama aan

18.30-18.45: FLES 4

Lekker koesen…..

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Flappie,

Wat je zou kunnen gaan proberen is om zijn gehele schema wat om te gooien. Ik kan je helaas niet zeggen of dat gaat helpen. Misschien werkt het juist niet, maar het is het proberen zeker waard.

Als je stijn (hoelaat dan ook) de eerste fles hebt gegeven probeer hem dan terug te leggen in z'n bedje. In het begin zal die het hier niet mee eens zijn, maar voor hetzelfde geld valt hij toch weer in slaap.
    Haal hem dan tegen 9.00 a 9.30 uit bed. Ga in de ochtend al leuke dingen met hem doen. Geef dan tegen 11.00 (afhankelijk tijd fles 1) fles 2.
    Daarna stop je hem in bed om het middagslaapje te laten doen. Zo rond 14.30 haal je meneer er weer uit, en krijgt hij fles nummer 3.
    Nu weer leuke dingen met hem doen, zoals je waarschijnlijk al doet. Dan kun je hem nadat jullie het avondeten op hebben Stijn lekker in badje doen en de pyama aantrekken. Beneden de laatste fles geven en huppekee het bed in.

Waarschijnlijk zal dit niet in één keer zo gaan, maar misschien is het voor Stijn de oplossing.

Succes ermee.

Ilja

(p.s persoonlijk werkt dit schema bij mijn meiden hardstikke goed.)

3. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dank je wel, Kwebbeltje. Ik ga morgen eens even een en ander verschuiven!

Groetjes,

Hester

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Veel succes ermee en laat me weten hoe het is gegaan.

Ilja

Share This Page