Ik weet het niet meer...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yukl, Dec 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

jeetje meid, heftig allemaal hoor. Hopelijk worden jullie donderdag wat wijzer.

Ons meisje heeft toen ze een week of 4 was ook wekenlang gehuild van krampen. Overgestapt op andere voeding uiteindelijk, maar ik herken hier wel je zorgen over de hechting in. Op dat moment is dat allemaal erg heftig. Maar probeer die gevoelens van je af te zetten, hoe moeilijk ook, want ik weet zeker dat wanneer je er straks op terug kan kijken dat je die gevoelens helemaal niet meer zult hebben.

En als je het even niet ziet zitten gewoon iemand bellen he, al is het alleen maar om het van je af te praten.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

De steun in mijn omgeving kan ik niet echt vinden helaas. Behalve bij mijn man natuurlijk. Mijn moeder gelooft me volgens mij niet zo als ik haar vertel dat Pelle veel huilt, slecht slaapt, etc. En mijn vriendinnen zijn vrijwel allemaal kinderloos en bij hun kan ik mijn ei daardoor ook niet echt kwijt. Dat voelt wel eens alleen... Daarom zijn de reacties in dit topic ook zo fijn :)

@ zogelukkig: ik merkte geen verschil tussen de borstvoeding en de flesvoeding. Ik kan ook niet echt zeggen dat het daardoor erger is geworden, al is het wel erger geworden. De klachten begonnen al in de kraamweek, toen hij nog volledige borstvoeding kreeg. Na de bezoek aan de osteopaat en het indikken van de voeding is het even minder geweest (toen begon ik met kolven en kreeg hij ook de eerste flessen kunstvoeding) en weer even later zijn de klachten toch weer verergerd. Lastig te zeggen dus.
    Ik weet verstandelijk ook wel dat het allemaal goed komt met hechten etc. maar tijdens de slechte momenten vergeet ik dat volledig.

3. tulip

tulip Niet meer actief

o wat vervelend, nou dan spui je hier maar nog meer. Veel mensen met ervaring hoor je wel. ;)

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik wil je even een hele dikke knuffel geven, zou zo met je mee kunnen huilen! Het lijkt me echt erg om dit door te maken. Ik hoop dat de afspraak bij de kinderarts eindelijk wat gaat opleveren.

5. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Yukl, wat ontzettend sneu voor jullie zeg. Hopelijk biedt de spoedafspraak van donderdag uitkomst.
    Sterkte!!!

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Yukl, ga je naar het OLVG? Heb volgens mij ergens gelezen dat wij in dezelfde buurt wonen, tenzij ik me vergis. Ik ga vrijdag daar naar de ka, maar donderdag had ook gekund, misschien was dat wel de afspraak die jij nu hebt?

Hoop dat hij/zij een goede analyse maakt en je zoontje kan helpen!

7. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    #67 avon, Dec 23, 2010
    Last edited: Dec 23, 2010
    Heel herkenbaar wat TS schrijft. Hier dus het zelfde probleem.
    Wij zijn inmiddels al naar de huisarts geweest en hebben 28 dec een afspraak bij de kinderarts.
    Waarom wij aan reflux denken is dat dat heel veel bij mijn fam voor komt: alle kinderen van mijn zussen hadden reflux, daarnaast heeft mijn broer het zelf ook gehad maar toen zei de huisarts van mijn ouders toen dat het "gewoon" een huilbaby was. Het resultaat dat hij toen hij 2 jaar was in Groningen in het ziekenhuis lag om dat zijn kringspier verbrand was en nu met een kunstkringspier door het leen moet wat inhoud dat hij nooit meer kan braken.
    Mijn moeder attendeerde ons op reflux, zij herkende de symptomen van mijn broer toen.
    Dus je begrijpt dat er bij mij wel angst inzit dat we hetzelfde traject als mijn ouders ingaan en dat reflux niet erkend word bij Casper.
    Yukl: vecht voor je kindje!!!!!! JE KENT HEM HET BESTE EN JIJ VOELT DAT HIJ ZICH NIET GOED VOELT EN ERGENS LAST VAN HEEFT.
    Dat heeft mij moeder ons ook op het hart gedrukt.
    Geen idee of je wat hebt aan deze tip?? maar hier leggen we Casper regelmatig in de boxhangmat, hier wordt hij wel rustiger van. Of in de maxicosi zetten.
    Heel veel succes!!!!!!

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hoe was het?

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

We hebben losec voorgeschreven gekregen voor de reflux. Ze dacht dat het 2 dingen konden zijn: reflux of een gedragsmatig probleem ;) Dus nu hebben we ook het advies gekregen om hem niet meer bij ons in bed te laten slapen 's nachts omdat dit volgens haar het slaapprobleem overdags verergeren ;) Met dat advies ben ik niet zo blij, al ben ik zelf ook niet helemaal blij met het bij ons in bed slapen. We gaan het dus wel een week proberen maar ik voorzie nu al dat dat vreselijk zwaar gaat worden. In plaats van gewoon lekker in bed troosten moeten we nu dus ons bed uit en constant naast de wieg blijven staan. Pfff.

Maar goed, ook losec dus. Ik ben benieuwd of het helpt.

En zo fijn he, ligt P. daar op de onderzoekstafel, gaat ie breeduit liggen lachen haha. Natuurlijk fijn dat ie lacht, maar de timing voelt dan toch een beetje ongemakkelijk ;)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ze zei trouwens tegen me dat we hem geen domperidon meer moeten geven. Op zo'n manier dat het voor mij duidelijk was dat dat niet zo handig was van de huisarts :D ;)

En hij is minder gegroeid dan we aanvankelijk dachten, namelijk 350 gram in 3,5 week. De huisarts heeft een hele ouderwetse weegschaal die niet erg nauwkeurig is.

Oh en je had haar gezicht moeten zien toen we in 1 zin vertelden dat ie en op zijn buik en bij ons in bed slaapt :D

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dus toch reflux. Hopelijk werkt die losec snel.

Ik zou als ik jou aas gewoon veder gaan met inbakeren en rrr toepassen. Toen ik dat consequent ging doen, had ik een kind dat zonder problemen in slaap viel. En wakker wegleggen in het eigen bed.

Maar om zo'n jong kind dat pijn heeft (reflux doet verdomde veel pijn) en daardoor niet in slaap kan komen meteen een gedragsprobleem aan te praten vind ik wat overdreven.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja dat vind ik inderdaad ook, mijn man ook. Stond ook wel een beetje perplex toen ze het zei.
    We gaan inderdaad door met de regelmaat etc. Ik merk ook aan hem dat dat hem goed doet. Ik heb ook gemerkt dat hij zich voor een voeding fijner voelt dan na een voeding, dus we proberen nu de volgorde om te gooien zodat het speelmoment voor de voeding valt. Dat gaat redelijk goed omdat hij toch niet zo vreselijk hongerig is de laatste tijd en dus ook niet veel huilt vanwege de honger.

13. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    je mag een kindje met reflux niet inbakeren, i.v.m spugen.

14. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Hoii,

Fijn dat er toch naar je geluisterd is en dat de kinderarts ook aan reflux denkt. Heeft ze het nog over KMA gehad?

Waarom begin je niet eerst met de Losec en kijk je hoe dat gaat, voordat je hem in zijn eigen bedje laat slapen. Als hij toch goed reageert op de Losec, dan weet je ook dat de onrust en het huilen van de reflux komt en dus geen gedragsprobleem is. Als je weinig verschil merkt, dan kan je daarna ook nog proberen om hem in zijn eigen bedje leren slapen. Ik zou er eerst voor zorgen dat jijzelf ook een beetje tot rust komt en dan eens kijken of P. in zijn eigen bedje wil slapen.

Soms moet je niet alles tegelijk willen, maar stap voor stap werken.:)

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Gedragsprobleem bij een kind van een maand?

Maar goed, je hebt nu iets wat kan werken.

Ik hoop het echt voor jullie.

Succes

( leuke naam trouwens P. Die stond bij ons op nummer 2. En zelfs heel lang op nummer 1)

16. isabella1980

isabella1980 Actief lid

Nov 16, 2009
    270
    0
    16
    wat ik me afvraag, waarom mag je een kindje met reflux niet inbakeren? Heb wel gehoord dat je wel mag inbakeren, maar dan wel het bedje omhoog moet zetten. Maar een kindje van onder de 4 kan toch sowieso liggend niet meer dan zijn hoofdje opzij draaien en dit kan hij toch ook wanneer hij ingebakerd is.
    Lees dat steeds hier, maar heb het nooit op CB of van huisarts gehoord en kan het zelf ook niet echt uitleggen. Iemand anders?

Yukl, hopelijk geeft het wat verlichting voor hem en daardoor ook voor jullie. Ben zelf toevallig vandaag ook aan de medicatie voor de reflux gegaan na poosje stoeien. Blijf ook twijfelen, maar wil het toch uitproberen, stoppen kan altijd nog. Maar zo herkenbaar en frustrerend dat hij bij de dokter dan lekker tevreden is.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ bosi: oh wat toevallig! Je hoort de naam niet overdreven veel namelijk :)

@ allistair: nee ze heeft het niet over KMA gehad. Op zich niet erg want mijn gevoel gaat ook meer richting de reflux dus ik vind het fijn dat we eerst gaan bekijken of dat het inderdaad is.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

We hebben capsules gekregen. Deze moeten we breken, water toevoegen en hem dat dan geven. Uhm, iemand een tip hoe dat het makkelijkst gaat? Ik heb nu maar een papspeen uitgekookt, hopelijk werkt dat... En nu maar hopen dat ie het niet direct weer uittuft ;)

Ik word altijd zo vrolijk van die bijsluiters, wat een gezellige bijwerkingen ;)

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij verborgen reflux kan je best inbakeren hoor. Wel het hoofdeinde ophogen middels klossen onder de bedpoten.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik gaf Losec altijd met een lepeltje. Water erbij, beetje nutriton zodat het ietsjes dikker is en dan met de lepel geven.

Share This Page