Yukl, wat fijn dat het beter gaat! Wij geven de Losec in 2 etappes (2x 5 mg), hebben zelfs een paar weken op 3x gezeten. 1x daags was hier dus ook niet genoeg. Ik geef het zelf overigens meestal met een spuitje (kun je om vragen bij de apotheek): tablet breken en in spuitje doen, lauw water in het spuitje optrekken en dan goed laten oplossen. Pink in het mondje, spuitje erbij, zonodig nog een keer extra water optrekken en het werkt zo als een tierelier. Gaat altijd goed, terwijl lepeltje nog wel eens mis gaat door onverwachte bewegingen of een onrustig tongetje.
@ margreet: je hebt een tablet lees ik, dus geen capsule begrijp ik? Lost zo'n tablet makkelijk op? P. moet kokhalzen als ik hem dat lepeltje met de bolletjes geef, maar op zich gaat het wel goed. 2 keer een halve dosering is misschien wel een idee. Hij krijgt de losec nu 's ochtends in plaats van 's avonds. Als dat niet helpt, dan zal ik het eens met de kinderarts overleggen. We hadden 5 capsules losec gekregen om het uit te proberen. Zondag wist ik echter 1 capsule te verpesten en de tweede spuugde hij helemaal uit (inclusief heel veel melk). En toen waren de capsules op... Dus hij heeft een dag geen medicatie gehad en gister was het echt 1 groot drama... Ook nadat hij om 12 uur 's middags alsnog de medicatie kreeg. Pas sinds vanochtend, nadat hij weer medicatie had gekregen, is hij rustiger geworden... Pfoe!
@ snoozie: bedankt! Heel erg lief @ babel: haha ik zou ook eigenwijs zijn denk ik Heb je mijn pb nog gehad trouwens?
fijn dat het allemaal beter gaat, hopelijk blijft er nu een stijgende lijn in en kunnen jullie snel nog meer gaan genieten van je kleine man.