Hoi Mijn baby van 10 maanden is een lekker druk manneke, een echte jongen zeggen wij altijd. Hij vindt het heel leuk om mensen om zich heen te hebben. Alleen is hij met andere kindjes echt heel erg wild. Hij knijpt met zijn handje ( niet bewust) en haren zijn ook helemaal favoriet. Hier trekt hij dan aan. Ik baal hier wel van omdat ik hem zo niet echt lekker kan laten spelen met andere kindjes. Ik zeg tegen hem dat het niet mag, pak zijn handje dan en zeg, niet doen, dat mag niet! Hij begint dan te huilen maar gaat daarna vrolijk verder. Ik heb het idee dat hij het niet bewust doet , maar toch. Heeft iemand tips / ervaringen? Groetjes
Mijn zoontje doet dit ook. Wat ik doe is duidelijk nee zeggen en samen aaien. Dus aai mama en dan vooral flink prijzen dat hij zo ontzettend lief is als hij aait vooral geen aandacht geven aan het haren trekken. Mijn zoontje was een keer op boeven tocht op het kdv en toen hebben ze hem uiteindelijk maar in de box laten spelen omdat hij niks anders meer deed dan haren trekken... Nu is het trouwens wel een stuk minder!
Mijn zoontje van 10 maand is ook zo'n wilde. Met andere kindjes valt het gelukkig nog mee, maar als ik hem zelf vast heb zet hij altijd zijn nagels in mijn hals of hij begint zo hard te springen van blijdschap dat ik een kopstoot krijg en ja... haren trekken is hier ook favoriet. En hoe harder ik 'au' roep hoe leuker hij het vindt. Als hij iets doet wat hij niet mag dan pak ik zijn handjes en zeg duidelijk 'nee'. Vaak probeert hij het dan nog 2 keer en daarna is het wel klaar. Maar het blijft moeilijk om zo'n kleintje al te corrigeren.
Ik heb gemerkt dat het helpt om amper te reageren als hij me pijn doet aangezien het voor hem niet uitmaakt of ik roep van blijdschap of van pijn/boosheid/.... Als hij me dan echter, met mijn hulp, zachtjes aait, kraai ik het uit van plezier en begin ik hard te lachen. Ik ben ervan overtuigd dat dit stilaan zal gaan helpen maar het vraagt geduld. Met andere kindjes kom ik er niet tussen zolang het andere kindje niet aangeeft het lastig te vinden ofzo. Ik denk dat we vaak té snel er tussen springen.