5 wkn geleden gestopt met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bully, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bully

    Bully Lid

    9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi,

    Ik ben 5wkn geleden gestopt met de pil.. 6 Februari 2011...

    Zou eigenlijk vandaag ongesteld moeten worden maar nog totaal geen tekenen van rug of buikpijn... Dus ben erg benieuwd. Normaal heeft m'n afscheiding ook een iets bruinige kleur voor ik 't moest worden, maar nu ook helemaal geen last van! :);)

    Toen ik de pil nog slikte was ik heel regelmatig.
    Ik stopte op zondag met m'n laatste pil en werd het dan altijd die woensdag of donderdag daarna.... Dan begon ik die maandag daar weer na met de pil en stopte de ongesteldheid..

    Ben erg benieuwd hoe het allemaal z'n gangetje gaat de komende tijd!!

    Moet ook nog ff kijken hoe ik dat allemaal moet uitrekenen wanneer mijn eisprong zal zijn...

    Greetzz Juul
     
  2. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Als je de pil slikt heb je een onttrekkingsbloeding en geen gewone menstruatie. Er wordt immers geen eitje gerijpt.
    Na het stoppen met de pil moet eerst je eigen natuurlijke cyclus op gang komen.

    Welkom hier op ZP en succes!
     
  3. tammy1988

    tammy1988 Lid

    18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben 12 februari gestopt met de pil en heb daarna vrij snel een ontrekkings bloeding gehad.
    Tussentijds wel geklust maar dat heeft niet mogen baten,
    nu ben ik dus op de 23e dag ongesteld geworden dit ging bij mij gepaard met veel buikpijn en pijn in de boven benen midden in de nacht, heb toen maar ibrobuphen genomen.

    Dus op na de 2e ronde, weet alleen dus niet of ik de vorige keer mijn ei wel gevoelt hebt, maar heb via een site een berekening gedaan en zou ik dus mijn vruchtbare periode van 15 tot 19 maart moeten hebben aankomende week.

    Wil je nog veel sterkte wensen
     
  4. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    De vorige keer werd ik netjes na 28 dagen ongesteld na het stoppen met de pil en na mijn zwangerschap ben ik op een gegeven moment weer aan de pil gegaan. Nu weer gestopt, maar dit keer kwam de menstruatie 4 dagen later op gang. Het kan dus verschillen, maar je lichaam kan even de tijd nemen om weer op gang te komen.
     
  5. anouk79

    anouk79 Fanatiek lid

    13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ga ervan uit dat het best wel wat langer kan duren voor je ongesteld word (hoeft niet hoor!) omdat je lichaam nog aan het 'ontpillen' is.
    Gemiddelde cyclus is 28-30 dagen.
    Wat ik heb gedaan is de eerste 2 maanden op mijn gevoel gedaan en als hulpje de calculator op deze site gebruikt (al is deze wel niet helemaal betrouwbaar).
    Je moet toch je lichaam leren kennen en je krijgt vanzelf in de gaten wat je voeld en waar het bij zou kunnen horen.
    Denkend aan buikkrampjes en cervixslijm. (helder slijm wat je voor en tijdens je ei hebt).
    Je zou ook na een tijdje ovulatietestjes kunnen gebruiken of temperaturen dan weet je wat zekerder wanneer je je ei hebt.
    Ik zelf wil eerst de natuur laten werken en die testjes op een later stadium gaan gebruiken.

    Kortom je moet gewoon je eigen weg met je lichaam zien te vinden. Onzeker blijft het toch.

    Gr.
     
  6. tammy1988

    tammy1988 Lid

    18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb ik dan zo'n vroege cyclus deze 1keer na mijn stop met de pil?
    ben benieuwd hoe lang het de volgende keer duurt
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Zie mijn banner. Mijn eerste twee cycli na het stoppen met de pil waren ook kort. (te kort)

    Sommige vrouwen worden het eerste half jaar helemaal niet ongi.

    Dat verschilt dus echt per vrouw.
     
  8. Bully

    Bully Lid

    9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    #8 Bully, 10 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
    Super bedankt allemaal voor jullie reactie.. Ik leer zo steeds meer!!;)
    En ja, ik hoor van meer mensen dat het bij iedereen zo verschillend kan zijn... ;)

    Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen! Ben nu in ieder geval 1 dag over tijd... Dus van het weekend eventjes voor de zekerheid even testen... ;):D
     
  9. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Je kunt voor de zekerheid even een testje doen inderdaad. Je zult niet de eerste zijn die direct zwanger is na de pil.

    Maar houdt er rekening mee dat je nog niet echt overtijd bent. Je gaat nu uit van je pilcyclus van 28 dagen (en dat is altijd een regelmatige cyclus!). Je hebt alleen nog maar een pilbloeding (die je altijd krijgt in je stopweek) gehad en nog geen echte natuurlijke menstruatie.
    Dus zoals mijn voorgangers al zeiden: de kans is ook zeer groot aanwezig dat je natuurlijke cyclus gewoon nog op gang moet komen.
     
  10. patries88

    patries88 Lid

    10 mrt 2011
    88
    0
    6
    He bully,

    ik zit met hetzelfde als jou!
    ook 6 feb gestopt, en nog niet ongi !!
    Iedereen zegt in mn omgeving dat ik er niet teveel mee moet bezig gaan, maar dat is zooo moeilijk!!
    Als ik van t weekend ook niet ongi ben, ga ik ook testen..
    Hou je ons op de hoogte??

    gr patries88
     
  11. Bully

    Bully Lid

    9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Hey Patries88,

    Das ook toevallig!! Ja, is wel leuk om elkaar op de hoogte te houden!:D

    Ja ben ook wel een beetje benieuwd of het een lange cyclus is of iets anders.. ;) Ga zaterdag testen kopen, en zondag ff testen als ik het nog niet ben... Je weet het nooit. ;)
    (sommige zeggen dat je leeftijd ook ermee te maken kan hebben hoe snel je zwanger word.) Ik ben 25 jaar, dus eigenlijk een perfecte leeftijd, daar kan het in ieder geval niet aan liggen.. ;)

    Ik vind het ook erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn... dat doe je toch automatisch... :)

    Greetz Bully
     
  12. Eonah

    Eonah Actief lid

    7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Lastig he dat wachten? Ik was 16 januari gestop met de pil (na 10 jaar gebruiken), en ik ben nu pas net sinds dinsdag ongesteld!

    had er natuurlijk wel al 2 testjes tegen aangegooit maar helaas negatief. Ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn ongesteldheid hahaha. Iedere keer als ik naar de wc ga denk ik yeaaah mijn lichaam doet het nog! :cool: :D :D

    Sterkte met wachten, ik moest dus 51 dagen wachten hopelijk jij wat korter!
     
  13. Eonah

    Eonah Actief lid

    7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    oh enne, ps, 26 jaar hier ;). En er niet mee bezig zijn is inderdaad moeilijk hoor! Ik heb ook op het werk een collega die weer bezig is met zwanger worden dus je hebt het er over dag ook nog veel over hihih.
     
  14. Bully

    Bully Lid

    9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Ja klopt, op m'n werk heb ik 't er ook over met een collega die al zwanger is... Die weet al heel veel hoe het gaat want dat is haar 3e.. Dus het er niet over hebben is dan echt wel lastig!!

    Elke dag denk ik er wel fftjes aan.. ;)

    Enne, hopelijk moet ik geen 51 dgn wachten!!! Pfff... Das echt lang!
    Ik gooi er zondag ff een testje tegen aan.. :D Je weet 't nooit!! :)
     
  15. Bully

    Bully Lid

    9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Heb vandaag de test gedaan en ben nog niet zwanger!! ;);)
    Tja, het was maar ff voor de zekerheid.. je weet het niet hé... :D

    Ook nog niet ongesteld... dus wachten... wachten... wachten..

    Heb vandaag maar voor de zekerheid inlegkruisjes gekocht voor strings.. (draag namelijk overdag altijd strings en nooit boxers ofzo..) En ja, om nu elke dag voor de zekerheid een tampon in te doen is ook zo overbodig! :)
    Normaal gesproken voel ik het al wel aankomen met hevige rug/buikpijn.. dus hopelijk krijg ik die tekens ook van te voren! Dan gebruik ik dus voor de zekerheid die inlegkruisjes... ;)

    Morgen 32 dgn......
     

Deel Deze Pagina