Tips om wachtweken met minder stress door te komen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Essie1978, May 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essie1978

Essie1978 Lid

Feb 2, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hai,

We weten allemaal dat stress niet goed is als je zwanger wil worden. Echter is dat heel lastig als het niet op de natuurlijke manier wil lukken.

Onze IUI-D poging 2 is net mislukt. Dus vol goede moed op naar poging 3.

Wie heeft er tips om die ellendige wachtweken wat relaxter door te komen? Slikken jullie bijvoorbeeld Valdispert of wat anders en helpt dat, mag dat?

2. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hier ben ik ook heeeeeeeeeeel benieuwd naar :D Ik heb van alles geprobeerd maar blijf het zenuwslopend vinden. . .

3. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Nee, heb nooit een rustgevend iets geslikt. Wat bij mij hielp was gewoon ergens heel druk mee zijn. Laatste keer heb ik bijvoorbeeld druk geklust (schilderen etc) in huis. Maar het kan ook iets anders zijn hoor, als je je gedachte maar op iets anders richt. Weet ik, is moeilijk.... na 6 ICSI's kan ik daarover meepraten. Maar probeer een bezigheid te vinden. Ga bv. lekker sporten 's avonds, of geef je koelkast een flinke schoonmaakbeurt, en dan de rest van het huis ook gelijk maar. Dat soort dingen.

Succes!!

4. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @Essie: Ik denk dat iedereen in de mmm wel weet waarover je het hebt. Helaas heb ik niet echt goede tips voor je. Ik ben zelf een ontzttende stresskip en zat ook altijd te stressen over m'n gestress (als je begrijpt wat ik bedoel);). Iets slikken durfde ik niet.

Ik probeerde mezelf vaak af te leiden zoals Lindhina beschrijft, maar dat hielp niet altijd, omdat ik inmiddels uitstekend door ervaring getraind was om stressen te combineren met tal van andere zaken;). Wat nog wel eens hielp was mezelf overdreven verwennen met lekker eten (niet echt bevordelijk voor de lijn) en dingen die ik echt heel leuk vond (super goed boek, films) en ook om te proberen andere lange termijn projecten te vinden om over te "stressen" (huizenjacht, promotie maken op mn werk, onmogelijk hoge eisen stellen aan een vakantie en hem dan betaalbaar proberen te boeken, bedrijf waar ik werk 'groener' proberen te maken). Tenslotte werd ik ook rustig van het toegeven aan mn eigen verdriet. Niet altijd even gezellig natuurlijk, maar het maakte wel dat ik de laatste maanden iets rustiger was in de wachtweken.

En mocht het allemaal niet lukken, wordt dan niet boos op jezelf. Onderzoeksresultaten over stress tijdens de 2ww zijn nog niet heel eenduidig en ook stresskippen kunnen geluk hebben en zwanger worden! (zie banner :))

5. Essie1978

Essie1978 Lid

Feb 2, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Lieve meiden heel erg bedankt voor de tips.

Ik heb ook maar besloten om het verder aan niemand te vertellen als we voor poging 3 gaan dat scheelt misschien ook weer teleurstelling.

En tijdens de ww niet meer op forums kijken kreeg ik als tip.

En gewoon maar is op papier zetten waarom ik me helemaal niet druk hoef te maken en dat het echt wel goed komt. En na 3 pogingen houden we lekker een rust maand als dat nodig is.

Groetjes

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Snap dat het voor jezelf het fijnst is als je niet strest, maar gelukkig heeft wel of geen stress geen effect op wel of niet zwanger worden. Het zou wat zijn meiden, kunnen we allemaal lekker met vakantie gaan ipv naar de kliniek, of allemaal naar het asiel om een hond te nemen etc ;)

Voor jezelf is afleiding prettig: leuke dingen doen, maar gelukkig heeft het er wel mee bezig zijn geen effect!!
    Dus niet stressen over dat je strest ;)

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Klinkt misschien heel stom, maar ik heb vanaf vorige week dinsdag moeten wachten op m'n miskraam. Ik heb 2 grote legpuzzels gemaakt. Heel suf misschien, maar het heeft me in ieder geval door de week heen gesleept. Ik hoefde daardoor niet meer na te denken en kwam zo de dag beter door. Zat ook thuis, omdat ik niet kon werken vanwege alle emoties en het beroerd voelen. Dus wie weet helpt het een ander ook!

Share This Page