Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje m.b.t. pap geven. Onze kleine (grote) meid is nu 7 maanden en weegt zo'n 9,4 kilo. Flinke meid dus De bijvoeding gaat al hartstikke goed, 's middags boterhammetje gaat er ook al aardig in. Nu wil ik toch wel overgaan op pap, maar zit het nou tussen m'n oren of niet....gaat mijn kleine meid daar nou alleen maar flink zwaarder van worden?? Of staat dat er gewoon los van, wat denken jullie? En geven jullie 's avonds een papfles of 's ochtend fles/bordje of doen jullie 's ochtends en 's avonds? Onze oudste dochter was een slanke lange baby bij haar hadden we zoiets nou pap dat mag wel, ze moet goed aankomen. Nu dus het tegenovergestelde Ben benieuwd naar jullie reacties, thanks!
Scheelt allereerst wát voor pap je geeft.. pyamapapjes lijken mij idd meer dikmakend dan 'gewoon' een granenpap. En wij geven dit s morgens als ontbijt omdat t energie geeft. En t geeft geen garantie op evt doorslapen dus vonden wij t 'onzin' om t s avonds te geven.
Hoi Patroeschka, Gelukkig hoef ik het niet te geven voor het doorslapen, dan denk ik idd dat ik het ook 's ochtends ga geven. Welke pap geef jij? En 's avonds gewoon een fles 180/6?
Mijn jochie was ook zo'n zware (geen idee wat bij 7 maand, maar 11 kg bij 9 maand).. Hij kreeg in de ochtendfles wat standaard ontbijtgranen van bambix. Dus geen (gezoete) papjes zoals pyamapapje.. Op de dagen dat ik iets meer tijd had, dan ga ik geen pap, maar soms een boterham met een fles erna. Ons CB zei ook: op deze leeftijd worden ze steeds motorisch actiever, en kunnen ze wel wat energie gebruiken in de ochtend. Dus ook bij dikke kindje raden ze dat aan. Maar dan wel max 3 flessen a180/6 per dag, en verder zo weinig mogelijk zoetigheid (nog geen koekjes, sapjes etc, liever rijstewafel en thee)..
De pap van Bambix met granen is prima als ontbijt! In ieder geval niet dikmakend. Het beste is met een lepel voor de mondmotoriek. Aangezien ze al een boterhammetje eet, kan ze dat prima, lijkt me. Echter het kost wel wat tijd en je hebt 2 kin djes, dus dat kan wat lastig uitkomen in d eochtend. Wij geven de pap in de middag (wij hebben een flesweigeraar) totdat hij overgaat op een boterham. Succes ermee!
Ze krijgen nu bijv: 6.30 S morgens papfles (210/7 en dan 4 schepjes bambix) dit gaat meestal net niet op. 9.00 Fruithap en verdunt sap (denk dat ze er gemiddeld maar 40 cc van drinken ofzo) 12.00 Broodje, daarna 13.00 fles 180/6 gaat niet altijd op 16.30 Groentenhap en sap (weer zo'n 40 cc) 18.30 Avond fles 210/7
Ik geef mn dochter van bijna 10 maanden 's ochtends een papfles ( 180+6 + 3 eetlepels bambix fijne granen ) 's Middags een boterham + fles en 's avonds gewoon een fles voor ze naar bed gaat. Enkel als ze heel slecht gegeten heeft, dan krijgt ze 's avonds ook een papfles. Op den duur kunnen ze die extra energie inderdaad goed gebruiken, en ik heb ooit het advies gelezen 1x brood te geven ivm de zouten erin, dus 1x pap en 1x brood. Ik geef wel een papfles omdat ik lekker gezellig 's ochtends op schoot een papfles fijner vind als in de kinderstoel en met een lepeltje. Van een lepeltje eten kan ze toch wel, dus ik hou lekker die papfles erin.
Ons manneke krijgt sinds een paar dagen s morgens een papfles (bambix ontbijtgranen, gemengd met rijstebloem, is advies van cb en het gaat erin als koek, als de rijstebloem op is, alleen nog ontbijtgranen) Hij krijgt het in de fles omdat ik hem deze fles nog boven op bed geef, daarna blijven we nog even samen in bed spelen en dan gaat hij nog een poosjes slapen in zijn eigen bedje. Vanaf 4 mnd tot een paar dagen geleden kreeg hij s avonds een papflesje (alleen rijstebloem) maar omdat hij nu s avonds wat meer groenten eet vond ik die papfles in de avond teveel worden. Ik zou persoonlijk geen kant en klare pyamapapjes kopen, maar dat moet ieder verder voor zich weten