Ik heb 4 weken een ovulatie test gedaan van z&k, nu was de test streep er bijna eerder dan de controle streep. De dag erna was die al heel veel lichter, en de dag daarna was die bijna weg. Dus naar mijn idee duidelijk een eisprong! Maar nu 4 weken later... ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, en ook geen positieve zwangerschapstest. Dus of het eitje is nooit gesprongen, of mijn lichaam is hem kwijt geraakt ? dus... kan zo'n ding ook vals positief geven?
Hmm, ik heb altijd goede ervaringen gehad met de ovutesten van Z&K... Een vals positieve test zou eerder een vaag lijntje geven denk ik. Niet een knaller! Toch nog maar even afwachten en nog een x een zwangerschapstestje ertegenaan gooien?
Dat je een eisprong hebt gehad wil niet zeggen dat je zwanger moet zijn of dat je cyclus niet langer kan zijn.
Ik dacht dat een ei er ongeveer 2 weken over doet om ingenesteld etc te raken en weet ik veel wat die allemaal uitspookt. En mocht dus 2 weken na de eisprong je baarmoeder niks ontvangen hebben dat hij zich dan leeg gooit. vandaar dat is sta te kijken van 4 weken. (beetje rare omschrijving.. I know... kan er op het moment niks beters van maken ) En als ik over een tijdje nog steeds niet ongesteld ben er inderdaad maar weer een testje tegenaan gooien!
De kans is heel klein dat die ovutest vals positief was. Maar een ovutest laat alleen zien dat er een LH piek is opgetreden, niet dat daadwerkelijk je ei is gesprongen. Het kan zijn dat het een cyste is geworden. Als je maar niet ongi word anders ff de huisarts bellen, misschien bloedprikken of kuurtje provera of duphaston ofzo, als onttrekkingsbloeding? Dan kan je iig verder.
Zal het in gedachten houden... meer dan in de gaten houden kan ik op het moment toch niet maar vond het wel zeer apart/interesant whatever omdat ik normaal gesproken dus wel netjes na 2 weken ongesteld werd.