Met mijn middelste morgen naar het ziekenhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanJordy, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi allemaal,

Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt want maak me een beetje zorgen.

Onze middelste is een beetje de kwakkelaar van onze kids. Veel verkouden, griep, koorts enz. Uiteindelijk heeft hij buisjes gekregen en zijn zijn neusamandelen geknipt. Is het wel wat mee verbeterd maar nog niet genoeg naar onze zin.

Nu is hij al een week of 6 aan het hoesten. Vooral s'nachts soms benauwd, soms overgeven van het hoesten en paniek aanvallen. Nog steeds koorts zo af en toe.

Al een paar keer bij de huisarts geweest en de gewone middeltjes uitgeprobeerd. Helpt niet. Uiteindelijk een antibiotica meegekregen helpt ook niet.

Gecontroleerd op blaasontsteking is het niet maar wel bloed bij de urine! Maak me daar toch zorgen om. Kan van een wondje komen maar we zien niks zo.

Nu moet hij morgen naar het ziekenhuis voor een longfoto en bloedonderzoek.

Bij het formulier van het longonderzoek staat bij infilraat of zoiets met een ?

Iemand ervaring?

Vrijdag bellen of de uitslag er is. Ik hoop maar zo dat het mee zal vallen.

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

Het valt vast mee, kan me wel voorstellen dat je je zenuwachtig maakt, maar het is fijn dat ze verder willen kijken.

3. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Heb even zitten googlen (weet ik eigenlijk niet doen) maar het is waarschijnlijk infiltraat wat er staat en dan kom ik op longontsteking uit.

Hoop van niet. Maar we kunnen idd niet veel meer doen dan hem laten onderzoeken en afwachten.

Las wel dat de behandeling bestaat uit antibiotica dan, dus dat valt dan weer mee. Hoeven geen enge dingen te gebeuren.

Afijn, maar afwachten. Misschien valt het allemaal wel mee. Hoop ik op.

4. Purk

Purk Niet meer actief

Wat naar dat je zoveel zorgen hebt om je kindje. Een infiltraat is vocht dat overblijft of aanwezig is na of tijdens een longontsteking of bv bronchitis. Hopelijk hebben ze snel door wat er aan de hand is! Sterkte en veel beterschap

5. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Dank je wel.

Als er iets met je liefste bezit aan de hand is maak je je toch zorgen.

6. Maia

Maia Niet meer actief

he bah, wat vervelend MvJ. Je hoopt natuurlijk eigenlijk dat er niets uit de onderzoeken komt maar toch zou het wel fijn zijn om te weten waarom hij nu zo kwakkelt. Succes morgen.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hey meid

Ook jullie veel succes morgen! Hopelijk vinden ze snel de oorzaak van het kwakkelen en is het niet al te erg

Bij welke huisarts ben je geweest nu de beide huisartsen weg zijn? Heb je nu dokter H (jonge vent) of dokter M (vrouw met hele moeilijke achternaam) die de praktijk hebben overgenomen? Wij mochten gewoon kiezen en zijn bij allebei geweest maar vinden dokter H ( jonge jongen) echt zoooveel kundiger en aardiger en begripvoller dan dokter M! Hij heeft mij beter geholpen dan welke dokter dan ook in zoveel jaar tijd, misschien een tip voor als je er niet uitkomt om toch naar dokter H te gaan ipv dokter M naar wie je eigelijk standaard moet nu onze eigelijke huisartsen vertrokken zijn.

Dokter H is ook degene die mij door heeft verwezen naar de gyn voor mijn problemen omdat hij de ernst ervan in zag, anders had ik gister nooit een echo gehad, want dokter M wou me niet doorsturen ook al verloor ik echt zoveel bloed en had ik pijn, ik moest maar een kuurtje pakken waardoor mijn baarmoeder schoongespoeld werd zodat het bloeden zou stoppen. Ook nam ze andere klachten niet serieus en dr H wel waardoor ik nu dis weet dat mijn schildklier te traag is en nu medicatie krijg. Ook doorgestuurd naar de oogarts omdat mijn ogen in 1 maand tijd -1 achteruit zijn gegaan en ik nu onder controle sta, echt een hele fijne man!

Beetje moeilijk uitgelegd maar mag geen volledige namen noemen maar je weet denk ik wel wie ik bedoel ;)

Succes morgen!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Vorig jaar precies hetzelfde met mijn zoon gehad en die bleek (ondanks dat ze niets konden horen) toch een longontsteking te hebben. (een a-typische).
    Daarna een andere antibiotica voorgeschreven gekregen met de mededeling dat als die niet binnen 48 uur zou aanslaan hij alsnog opgenomen zou worden in het ziekenhuis.
    Gelukkig sloeg het wel aan en hoefde hij dus niet opgenomen worden.

9. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He Daan,

Jij ook heel veel succes en sterkte. Dan is dit nog niks met wat jij moet meemaken nu.

Wij zijn bij dokter M geweest hihi. Ik vond haar heel aardig en begripvol en dacht ook mee en stuurde ons ook meteen door nu.

Afijn we wachten af.

10. miran336

miran336 Fanatiek lid

Hey MvJ: Vervelend dat hoesten hé? Ik vond het erg benauwd klinken bij onze jongste. C heeft het ook gehad en wij zijn met hem vaak naar de huisarts geweest. Uiteindelijk bloed laten prikken op allergiën en kinkhoest, kwam niets uit. Gelukkig heeft hij al een tijdje niet meer zo gehoest.

Heel veel succes met wachten op de uitslag... dikke knuf!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik heb als klein kind ook meerdere longfoto's gehad, idd om te kijken of er een longontsteking zat of heeft gezeten.

Ik heb als kind zijnde heel veel (dubbele) longontstekingen gehad, maar ben er overheen gegroeit.

12. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Nou vanmorgen geweest met onze kerel en hij heeft zich echt stoer gedragen. Was wel onder de indruk van het apparaat en het bloed maar heeft geen kik gegeven en deed werkte super mee. Zelfs de mevrouw van het bloed prikken zei dat hij zo goed meewerkte. Mama trots haha.

En ik werd net al gebeld met de uitslag door de huisarts. Hij heeft dus een longontsteking!

Moet vanmiddag een kuurtje ophalen en dan kijken of het overgaat. Wordt hij erger ziek of is het na het kuurtje niet weg dan weer contact opnemen.

Krijgt hij binnen nu en zeg maar 1,5 jaar nog een paar keer longontsteking dan moet er verder gekeken worden. Maar als hij het over een jaar of 2 a 3 nog eens krijgt is het geen probleem.

Ben er wel wat van geschrokken maar gelukkig kan het nu behandeld worden en zoals ik van de huisarts begreep klinkt het ernstiger dan dat het is. Maar goed, alles wat aan je grootste bezit komt vind je als ouder vaak toch al best wat.

Hopelijk is hij weer snel de oude.

13. Oh een longonsteking! Dat is meestal goed behandelbaar. Blijft altijd sneu voor zo'n kleintje, als het je eigen kind is dan maak je je helemaal zorgen. Maar gelukkig is het niet iets heel ernstigs en houden ze 'm in de gaten als het weer gebeurt. Krijgt hij nu andere antibiotica dan vorige keer?

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Jeetje, dus toch een longontsteking? gelukkig maar dat ze een foto hebben gemaakt, alleen door te luisteren missen ze het vaak..

mijn baby buurmeisje was 2x naar de huisarts geweest ( zelfde praktijk als jou en mij) en tot 2 keer toe naar huis gestuurd.. toen heeft moeder de kinderarts maar gebeld en mocht komen en moeder eiste een longfoto, eerder ging ze niet naar huis. babymeisje ligt nu al 1,5 week in het ziekenhuis met een zeer zware longontsteking.. je moedergevoel is vaak het juiste!

veen beterschap voor jullie kleine grote man!

15. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hij krijgt idd een zwaardere kuur dan de vorige keer.

Deel Deze Pagina