vandaag zijn we bij mijn moeder geweest, alleen was ik vergeten melkpoeder mee te nemen. nu heb ik daarom niels voor hij naar bed ging voor zijn middag slaapje 200 ml gewone melk gedaan en daar dan door heen twee schepjes bambix(krijgt hij anders ook door de voeding) hij dronk gulzig op en sliep er net zo lekker op als anders. nou vraag ik mij af wat we dan straks het beste kunnen doen, kunstvoeding blijven geven of toch gewone melk? niels krijgt nog 2 pap flessen en soms s'nachts ook nog. hij is een slechte eter geweest en daarom pas sinds 2 maand van de geplande nachtvoedingen af.
Na 1 jaar hoef je geen kunstvoeding meer te geven lees ik steeds bij de voedingsdeskundige als ze met de pot mee eten de opvolgmelk schijnt dan onzin te zijn vooral een duur grapje. Vraag het daar nog eens voor de zekerheid..
Ik zou ook zeggen, lekker naar de gewone melk.. Als hij verder gewoon eet, dan kan dat prima. En als hij slecht eet, kan dat ook komen door teveel voedingsstoffen uit de melk De max aan zuivel (kv en gewone melk) is 500cc, advies 300cc.. Deels ivm de nieren, deels omdat het best wel vult..
als ik de blik voeding vergelijk met een pak melk dan valt mij op dat er in het blik veel toegevoegde vitamines zitten, is het dan handig om dat aan te vullen met vitamine druppels?
Ik geef mijn zoontje nu ook gewoon halfvolle of volle melk... Daarnaast Vitamine D, maar die kreeg hij ook al toen hij nog kunstvoeding kreeg.
Die zitten ook wel in fruit en groente Alleen vitamine D wordt geadviseerd tot 4 jaar te geven. Ik heb alleen 1 winter een multivitamine bijgegeven, omdat hij steeds verkouden was. Maar verder eten ze dat zelf wel. En die vitamines nemen ze doorsnee ook beter op..
ja dat is ook zo, hij krijgt nu ook geen vitamines in druppel vorm ofzo erbij. we hebben het berekend maar het scheelt zo de helft qua kosten
Inderdaad: gewone melk is prima, maar wel gecombineerd met dagelijks vitamine D! Vreemd dat een diëtiste je adviseert om het niet te geven, het is gewoon een landelijke richtlijn voor alle kindjes van 0-4 jaar (ongeacht FV of BV)... Vitamine D maak je ook aan door veel buiten (in de zon) te zijn, maar hier in NL lukt het nooit om zelf voldoende aan te maken. Vandaar de richtlijn.... is voor sterkere tanden en botten! Ben benieuwd naar de achterliggende gedachte dat je het niet hoeft te geven???
Gewone melk! Mag al vanaf 11 maanden en veel doen het zelfs al eerder! Ik lees da thij 2 papflessen in de ochtend krijgt? Ik kan je als tip geven om de pap met een lepel te geven. Dan kan je de pap ook dikker maken (6 eetlepels op 200ml melk) en zal hij geen 2 flessen in d eochtend meer nodig hebben. Is ook beter voor de vezeltjes.
In kunstvoeding zit volgens mij idd (genoeg) Vit D toegevoegd... Lijkt mij dus wel belangrijk om sowieso wél vitamine D te geven als je overstapt naar gewone koemelk.
nee hij krijgt voor zijn middag slaapje en voor de nacht krijgt hij een fles en vaak s'nachts nog 1(maar dan zonder bambix) pap per lepel wil hij niet eten en per fles wordt hij ontspannen van en slaapt hij lekker
De 'nieuwe' richtlijn van een jaar geleden denk ik ongeveer adviseerd om alle kinderen tot 4 jaar dagelijks extra vitamine D te geven, ongeacht of je flesvoeding of borstvoeding geeft. Je haalt het gewoon niet genoeg uit andere voeding... Maar het blijft natuurlijk een richtlijn, het is aan een ieder wat ie er mee doet! Er zijn namelijk steeds meer kinderen (maar zeker ook volwassenen) die ongemerkt een tekort hebben aan vitamine D.