Hoi meiden, Ik had even een vraagje over het temperaturen, misschien de meiden die een ff kaartje bijhouden die er verstand van hebben? Ik ben deze ronde vanaf dag 10 gaan temperaturen, dit is mijn temperatuurlijstje: 36.8 (dag 10 / 17 mei) ) 36.8 36.7 36.9 37.0 36.7 37.2 36.8 36.4 36,7 36,5 (dag 20 / 27 mei) 37,0 36,9 Heb ik nu mijn eisprong gehad op 27 mei? Bij die daling? want nu is hij al 2 dagen 37.0 en 36.9. Of had ie dan 37.0 of hoger moeten zijn? Ik hoor graag jullie mening? Groetjes, mammamia
Volgens mij blijft de temperatuur na de eisprong tot nod hoger. En dat hoeft maar iets van 0.2 hoger te zijn, toch? Ik ben er deze ronde ook mee begonnen maar die temperatuur van mij schommelt zo dat ik er niets wijzer van word...
Ja, die van mij schommelt ook teveel, dus weet het niet zo goed... Tis gewoon afwachten hi hi... jij zit ook bij de begonnen in maart club of niet? Groetjes, mammamia
Heb je toevallig een link naar je kaartje? Temp je oraal of vaginaal? Toen ik het nog oraal deed schommelde mijn temp ook erg, en nu ik het vaginaal doe is ie veel stabieler.
Ik temp al jaren oraal en heb echt geen rare wisselingen, maar ja elk vrouwenlichaam is natuurlijk anders. Temp je wel op hetzelfde tijdstip elke dag? Dus gelijk bij wakker worden het eerste dat je doet? Ook in het weekend? En als je inderdaad een link hebt naar je kaartje is het net wat handiger om te bekijken.
Ik heb nog geen ff kaartje, ik heb thuis een mobiele app waar ik het allemaal op bij houdt... Ik temperatuur rectaal, hoe werkt het dan vaginaal? Heb je daar speciale thermometers voor of kun je dat met een zelfde soort doen als waar je rectaal mee tempt? Ik temp eigelijk altijd 's avonds voor ik naar bed ga, dus jah nog niet helemaal altijd op dezelfde tijden, dus denk ook niet dat het helemaal klopt nu, die schommelingen... Maar kan niemand aan mijn lijstje zien wanneer eventueel mijn ei is geweest? of is ie te schommelend daarvoor?
Hoi, Ik doe ook temperaturen, alleen schommelt die van mij niet zo. Ik zou zeggen dat je op dag 20 een eisprong hebt gehad mits je temperatuur nu dan niet nog gaat zakken. maar bij temperaturen is wel van belang dat je het elke dag rond hetzelfde tijdstip doet. Mag ik vragen waarom je het s'avonds doet ipv s'morgens? Groetjes
Ik zou het niet durven zeggen, maar zoals al gezegd is, om een goed beeld te krijgen moet je meteen voordat je ook maar iets doet, dus iedere ochtend op dezelfde tijd. Wekker zetten, meteen en dan pas je bed uit... Succes!
Ja, je moet echt 's ochtends vroeg, voor je opstaat, je temperatuur nemen. En dat dus elke ochtend op hetzelfde tijdstip (maar wel opletten dat je altijd ongeveer dezelfde hoeveelheid slaap hebt gehad). Rectaal is prima hoor, is vergelijkbaar met vaginaal
Hoi, Wat DNA86 zegt. Je temperatuur is alleen geldig zolang je nog niet bewogen hebt. Omdraaien om meter te pakken mag natuurlijk wel, maar niet opstaan of gaan zitten. Je temps die je nu hebt staan zeggen dus absoluut helemaal niks helaas..........Zodra je gaat bewegen kan er al een verschil inzitten van 0,1 graad namelijk en dat is veel als je opzoek bent naar je ei. Ik heb zelf wel eens uitgeprobeerd om 's avonds op dezelfde tijd te tempen en dan 's morgens. Gewoon als vergelijking en er zit echt gemiddeld 0,2 / 0,3 graden in.....Das veel...... Nu ik dit weet kan ik er dus helemaal niks meer over zeggen omdat het niet goed gemeten is meis......... Heel veel succes en ik hoop dat je gewoon al zwanger bent en dit allemaal niet meer nodig is.
Ahaa... dat je dus svonds tempt voordat je naar bed gaat zegt dus al genoeg Ben het met voorgaande dames eens... Elke ochtend, zelfde tijdstip, zodra je wakker word en dus nog niet uit bed bent geweest. Rectaal is prima hoor! Ik doe dat ook. Je kunt mijn kaartje zien maar die is ook niet helemaal je-van-het omdat ik een paar dagen ziek ben geweest en dus met koorts wakker werd. Afgelopen ochtend ook niet getempt omdat ik bijna alle uren heb gezien afgelopen nacht. Dan is de temp ook niet betrouwbaar... het beste is minimaal 3 uur aaneengesloten slapen. Nouja... we klussen iig om de dag, dus meer kunnen we niet doen.
Jah, waarom temp ik eigelijk niet 's ochtends? Omdat ik er 2a3x in de week rond 6 uur uit moet en dan die andere dagen niet echt zin heb om rond die tijd ook weer te tempen Dus jah... om de dag klussen is het beste... we wachten het maar gewoon af, meer kunnen we niet doen, op klussen na dan Thnx girls!
2 dagen in de week gaat mijn wekker zoiezo om kwart over 5.. ik heb 1 week wel mijn wekker gezet om dezelfde tijd en toen steeds elk uur getemperatuurd om te kijken hoeveel die steeg per uur enzo. dat 1 week gedaan en nu weet ik hoeveel ik erbij op moet tellen die 2 dagen als ik heel vroeg temp. de rest van de dagen ga ik er wel rond dezelfde tijd uit namelijk. met om de dag klussen zit je altijd goed succes!
Heel herkenbaar... ik sta ook om 6.00 op als ik ga werken. Dat is gemiddeld zo'n 3 x per week. Dat betekend dus dat ik he ook zet op de vrije dagen. Ik slaap daarna nog lekker 1,5 uur verder. Het duurde bij mij wel een paar ronde's voordat ik een heel cyclus getempt had... even doorzetten. @Mamajess... werkt dat dan??? Mijn temp is namelijk geen maand het zelfde (op dezelfde cyclusdag) ene keer ei op dag 15, andere keer op dag 16 enz... Toen voor de zwangerschap van ons zoontje heb ik 3 mnd getempt voordat het raak was ( eigenlijk 2 x in 3 maanden) dus hoop nu weer niet zo lang te hoeven tempen
Dat verklaart een heleboel!! Ik loop altijd eerst naar de badkamer voordat ik ga temperaturen. Maar nu ben ik het weer 2 dagen vergeten dus t schiet niet op.. Dan maar gewoon genoeg klussen inderdaad haha!! Edit: Mamamia, ga je wel nog door met temperaturen? Ik denk dat ik de volgende cyclus maar overnieuw begin, en dan op de JUISTE manier is sowieso handig om te zien wanneer de nod is..
Hoi allemaal, hier ook een vraagje.. Op dag 10 en 12 had ik een positieve ovulatie test, normaal is mijn cyclus 31-32 dagen. Mijn temp is ongeveer 36,7-36,9 elke ochtend zelfde tijdstip voor het opstaan. Nu heb ik vanaf dag 19-21 opeens een temp van 36,6. Is mijn eisprong überhaupt wel echt geweest? Of kan het een innestelingsdip zijn? Kan dat 3 dagen duren?