Dan durf ik mijn vraag nog wel te stellen... Is er een maximale tijd na je eisprong dat je ongesteld moet worden. Ik weet mijn vraag niet zo goed te formuleren. Kijk.... ik had vorige week dinsdag mijn eisprong dus morgen 7 dagen geleden. Jullie adviseerden na ongeveer 10 dagen pas te testen... Is het dan zo dat je dan na bijv. 10 of 14 of 20 dagen ongesteld moet zijn geworden....of is dit bij iedereen verschillend... Sorry ik weet het stomme vragen bestaan nog wel.
Ik vind het geen stomme vraag hoor. Volgens mij is het ongeveer 14 dagen na je eisprong. Maar dat kan natuurlijk bij iedereen iets anders zijn.
Doorsnee is 14 dagen. De tijd van menstruatie tot eisprong varieert veel meer. Als het veel korter is, kan het eitje zich niet nestelen. Langere duur zal ook wel tegenwerken. Dus als die periode veel van die 14 dagen afwijkt, dan kan het een reden zijn waarom zwanger worden niet lukt. Maar het hoeft niet altijd een probleem te zijn..
Dus, als ik het goed begrijp, is het als je op dag 48 van je cyclus nog niet ongesteld bent, je eisprong veel later was de rond de 14e dag? Liefs,
Klopt. Een luteale fase (fase tussen eisprong en menstruatie) is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. De lengte van de luteale fase kan per cyclus verschillen. Ook verschilt het van persoon tot persoon. Mijn luteale fases waren vaak 12/13/14 dagen.
Waarschijnlijk wel. Ergens rond dag 30-38.. Ik voelde de eisprong soms wel, bij mijn cyclus van 45 voelde ik het een op dag 30 in de avond.
Trouwens wel raar dat mijn berichten hier wél zichtbaar zijn... kreeg net een berichtje dat mijn gebruikersnaam een 'onzedig' woord bevat en daarom dus niet mag, en daarom worden mijn berichten niet doorgelaten..? Liefs,
wisselt inderdaad per persoon. ze gaan uit van 14 dagen ertussen maar kan iets meer of iets minder. ik had er maar net aan 9 dagen, maar toch zwanger! cyclus wel rond 28 maat eisprong pas rond dag 19
mijn lf was vroeger rond de 16 dagen... op zich niets mis mee... een cyclus duurt gemiddeld 28 dagen, maar tot 35 dagen is 'normaal'
Eigenlijk is het heel lastig te zeggen omdat het moeilijk is om precies te bepalen wanneer je eisprong exact geweest is. Met FF kun je het redelijk pinpointen maar met bijvoorbeeld ov testen zit er al 1-3 dagen speling op. Maar gemiddeld na je ei is 14 dagen.. alles tussen 10 en 18 wordt als gewoon gezien (hoewel, 10 is erg kort en 18 erg lang)