geen leuke ervaring kraamzorg

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door kwebbel86, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Zo af en toe denk ik nog terug aan de kraamtijd. Mijn kraamzorg was ouderwets (jaar of 40, werkte er al jaaaaaaren).

Zo wilde ze bijv. dat ik persé borstvoeding zou geven (terwijl ik niks had :$), ze wilde niet dat onze dochter een speentje kreeg ivm op latere leeftijd scheve tanden enz...
    Ze hield onze dochter in het licht en ze zei dat ze hartstikke geel zag "Geelzucht, moet je wel mee opletten hoor!!" (was echt niet zo maar ze maakte mij erg ongerust met m'n hormonen)

Ze kookte niet goed uit en na 9 dagen had m'n dochter al spruw. Toen het naveldingetje eraf viel, gooide ze die gewoon in de luieremmer), ze warmde babyvoeding een extra keer op (maakte het klaar, zette het in de koelkast, zo leerde ze mij dat), toen ik dat wilde veranderen wilde ze niet luisteren, ik heb toen toch doorgezet en ik was op n gegeven moment sneller in de keuken dan zij ;))

En toen we aan het eind een bosje bloemen gaven zei ze nuchter: 'O, dank je. Dat krijg ik iedere keer als ik bij een gezin kom.' (pfff wat stonk het toen!!!!! ;))

Vooral met de voeding en het navelbandje kan ik me zooo schuldig voelen.. pfff... :(

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Klinkt idd echt niet als een fijne kraamtijd.
    Als ik het zo lees, zou ik een klacht indienen bij het kraamzorgbureau, zodat ze weten dat die bepaalde kraamzorg niet prettig/goed gefunctioneerd heeft bij jou thuis. Dan kunnen ze daar eventueel die persoon op aanspreken en er iets van leren. Misschien heeft deze bepaalde kraam al veel meer klachten gehad?

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    DAt klinkt inderdaad niet echt heel leuk, mijn 1e kraamverzorger met mijn dochter was ook echt een..... heks
    2e kraamverzorger, bij mijn zoon was écht een lieverd..

Waarom heb je niet gelijk je kraambureau opgebeld dat je een andere vrouw wou? Dit kon hé!

Ik zou inderdaad een klacht in dienen, vooral omdat het je niet bevallen is, de klant is koning. Zij had gewoon na jou moeten luisteren ;) Als jij geen BV wil geven moeten zij dat respecteren. Wil jij hebben dat jouw kindje bijv. bij jouw op de arm sliep ipv in de box/bedje/kinderwagenbak is dat jóu beslissing. Dan kan de kraamverzorging hoog of laag springen, jij hoort te kiezen!

Edit:
    Ik kookte elke dag mijn flessen uit en zoonlief had met dag 6 al spruw, dus dat zegt helemaal niets.
    Je hoeft je niet schuldig te voelen!

4. kwebbel86

Oja onze dochter moest ook nog bij ons op de kamer... ze had de kinderwagen al op de slaapkamer gezet en was bezig om het op te maken.. maar kan ik na zo'n lange tijd nog wat indienen dan? lijkt een beetje mosterd na de maaltijd.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn kraamtijd was ook niet leuk, ook mede door de kraamverzorgende. Ik had juist een piepjonge meid en een stagaire van dezelfde leeftijd. De dames hielpen mij en mn dochter in principe wel prima en waren aardig genoeg, maar ze zaten echt 24/7 met elkaar te kletsen over jongens, andere meiden die ze kenden (lekker afzeiken je kent het wel ;)), etc. Ik was ruim 10 jr ouder en had op dat moment sowieso geen behoefte aan hun pubergezwets. Ik heb meerdere malen subtiele en minder subtiele hints gegeven, maar het mocht allemaal niet baten. Echt, ik had het idee dat ik 8 dagen op een schoolplein zat, of in een treincoupé naast een stel middelbare scholieren, pffff. Wat een rust toen ze weg waren.

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn kv was ook.een draak, had continue meningsverschillen met haar omdat ik alles anders wilde doen dan wat volgens haar "hoort". Na twee dagen haar de deur uit gezet en het bureau gebeld om een klacht in te dienen en kreeg toen een ander, beste kraamverzorgster ter wereld!!!

7. anoeska

anoeska Lid

20 jul 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik wilde juist geen kraamzorg omdat ik dacht dat kz zoals die van jou uitgestorven waren (pro bv, niet bij iedere tegenslag kv aandringen en rooming in, lijkt mij een toppertje...). Zo heeft iedereen eigen wensen, je had om een ander kunnen vragen.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als het goed is, althans ik bij beide kindjes, kun je vooraf aangeven wat jij wil en wat jij belangerijk vind.
    Een goed bureau zal hier naar luisteren en indien mogelijk een kraamverzorgster sturen waarvan zij verwachten dat bij jullie gezin en jou als kraamvrouw past.

Ik had na de eerste direct pnd en ging (mede daardoor) direct fv geven. Hier is naar geluisterd en ze hebben een kraamverzorgster gestuurd die hier (pnd) ervaring in had. Deze vrouw had nl ook ervaring bij diverse andere kindergerichte instanties.

TS, ik zou er hoe dan ook alsnog een melding van maken. Of jij het nu nog een klacht waard vind is aan jou, maar omdat je er nu nog mee zit (anders open je dit topic niet) vind ik dat je er iets mee 'moet' doen. Het kraambureau kan hier nl ook iets van leren, naast dat als er veel klachten binnen komen ze er iets naar de kraamverzorgster zullen doen.

Hier werd ik halverwege de kraamweek gebeld (toen de kraamverzorgster naar huis was!) over hoe ik het vond gaan en of ik verbeterpunten had. Hier heel netjes gegaan dus!

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook melden. Nu blijf je er toch ook mee zitten en het zijn wel dingen die ze graag willen weten. Wat hun er verder mee doen is niet jouw zorg. Jij bent het iig kwijt. Dit kan je er ook gewoon bij vermelden. Dat je er gewoon erg mee zit.

Hier hebben ze tijdens de kraamperiode gebeld om te vragen hoe het ging. Ik zat zo in een roes dat ik gezegd hebt dat alles prima ging. Tot de kraam weg ging en ik eens terug keek. Het ging helemaal niet goed. Zo heeft ze mijn kleine niet 1x gewassen. Ik stond erbij en keek ernaar en s avonds drong dit pas tot me door.. ze noteerde dat mn bloedverlies goed was maar ze heeft dit nooit gecheckt? Ze heeft de deuren open laten staan waardoor de katten bij mn kleine in het wiegje zijn gaan liggen toen ik onder de douche stond:$ 1 wilde er al bij haar hoofdje gaan liggen. Ach, er gebeurde niets. Ze ging naar de AH een km verderop terwijl er aan de overkant 1 zat. Binnen een uur klaar en mw zat op het balkon, gewicht van kleine zou goed zijn maar aan het einde toch te ver afgevallen enz,
    Heb lang (te lang) getwijfelt of ik dit nog moest melden. Wilde ook weer niet dat ze op haar donder zou krijgen. En daarbij was het een shoondochter van de vriendin van mn moeder.. toch gemeld en kreeg op m donder dat dit raar was. Het ging immers goed... dus vlos heef ook nog en klacht ingediend. Dat ik hier gewoon er mee zat en in bevallinggsroes zst.

Ik was het iig kwijt.

10. kwebbel86

Ik zat er idd nog mee, met name het navelbandje.... en de fv die ze totaal verkeerd bereidde. Ik ga zeker melding maken, bedankt :)

Deel Deze Pagina