bevallen van een tweeling

Discussie in 'De bevalling' gestart door gwndaphnetjuh, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gwndaphnetjuh

gwndaphnetjuh Actief lid

8 jan 2013
    173
    0
    0
    werk in een winkel
    tilburg
    Hallo Dames,

Heeft er misschien iemand wat tips.
    Ik ben in blijde verwachting van een tweeling.
    Nu heb ik te horen gekregen dat ze waarschijnlijk met de keizersnede geboren gaan worden.
    Wanneer weet je dit zeker?
    Op internet lees ik dat je samen met je gyn een bevallingsdatum gaat kiezen.
    Maar wanneer word dit gedaan?

Ik hoor graag meer van jullie

2. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier gewoon natuurlijk bevallen hoor. Ze deden alleen een keizersnee als er problemen dreigden. De vroeggeboorte en vermoeden op tts was geen reden voor een keizersnede. De gyn wilde hier alleen uiterlijk inleiden met 36 weken omdat 1 dochter achterbleef met de groei en ze tts vermoedden. Maar goed dat heb ik niet gehaald...

Hebben ze je geen reden gegeven voor de vermoedelijke keizersnede?

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier ook een natuurlijke bevalling.
    Met 32 weken bloedverlies uit het niets, geen oorzaak voor gevonden, maar de jongens waren samen op een voldragen 1ling gewicht, dus de baarmoeder kon het niet meer aan.
    Maar er zijn genoeg vrouwen die tot over de 36/37 weken lopen en dan pas bevallen...........
    Op twinsite zijn veel tweelingmama's te vinden die ervaring hebben en de je dus ook meer kunnen vertellen!

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Waarom een ks? In mijn familie zijn bijna alle tweelingen natuurlijk geboren. Mijn broertjes zelfs "pas" met 37+5 weken.

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Mijn vriendin is ook natuurlijk bevallen ze noemde het 1 baby betalen en 2 krijgen want de tweede had ze eigenlijk amper gevoeld haha

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn vriendin beviel op de natuurlijke manier van haar tweeling op week 37.4!
    En dat terwijl ze al lang opgenomen was geweest ivm groeiachterstand van een van de twee mannetjes.
    Waren wel haar 3 en 4e kindje, dus al 2 bevallingen meegemaakt.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is natuurlijk bevallen van een tweeling en was zelfs overtijd!

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier bij zus ook een tweeling waarvan ze natuurlijk is bevallen. En pas bij 40 weken.

9. bereke

bereke Niet meer actief

Natuurlijk bevallen hier en na inleiding die twee dagen duurde. Ik was net 36 weken.

De voorwaarde was dat baby 1 goed lag. En dan na haar geboorte werd de ligging van baby 2 gecheckt. Was die niet goed dan werd het keizersnede for baby 2.

10. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ingeleid bij 37.5 weken, het zette helaas niet door de ontsluiting (door het inleiden niet door de tweeling zwangerschap) dus werd het een ks.
    Ip als de eerste goed ligt en er geen andere complicaties te verwachten zijn kun je via de normale weg bevallen.

Deel Deze Pagina