Hey ik had al eerder een topic geplaatst waarin ik mijn situatie had beschreven. Mijn ex heeft het anderhalve week voor de bevalling van ons meisje er een punt achter gezet omdat hij niet meer tegen mijn gedrag kon.. Ik had erg veel last van hormonen en ik frustreerde me heel erg aan het feit dat exlief nog niks voor de kleine had betaald en dat alles op mij draaide. We hebben een paar ruzies gehad en toen heeft hij er een punt achter gezet. Hij is wel bij de bevalling aanwezig geweest omdat ik zwangerschapsvergiftiging kreeg en er even om de gezondheid van ons meisje werd gevreest. We hadden een omgangsregeling opgezet maar ik trek het niet om mijn ex te zien. Dus we hadden hem weer aangepast maar ik weet niet wat het is. Ondanks hij een grote zak is ik kan hem niet vergeten en ik loop daar erg tegen aan te trappen. Elke keer als hij weer geweest is zit ik in een dip en dat begint me te breken. ik heb het contact nu via de telefoon verbroken omdat ik hem wil vergeten maar ik wil de kleine ook niet haar vader afnemen. Haar daar achterlaten durf ik echt niet. Ik vind hem erg falen in zijn vaderschap dus dat idee vind ik erg eng plus dat ik bv geef. Heeft er iemand hier ervaring in en eventueel een tip? Hij heeft haar wel erkent maar geen gezag over haar.
Ik denk dat het nu even heel belangrijk is dat jij en je meisje samen zijn. Je geeft immers bv en dat is iets wat jullie samen moeten doen. Probeer hem anders is uit te nodigen bij jullie. Evt als er een goede bekende bij is om jou even te steunen. Probeer hem te leren hoe hij voor zn dochter moet zorgen. Als hij het beste voor jullie kindje wil begrijpt hij het. Zo kan hij toch deel uit maken van haar leven maar wel stap voor stap en krijgen jullie ook de kans om rustig aan de nieuwe situatie te wennen. Kijk naar je kindje en hij heeft niks te eisen omdat hij iets wil hij moet samen met jou kijken naar wat het beste is voor jullie kindje. Heel veel succes!