Ik weet het niet meer:(:(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door PrisEnKids, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Mijn zoontje van bijna 3 en mijn zoontje van 1 1/2 slapen samen op een kamer, zo'n 3 maanden nu.Dit ivm met de babykamer..meer ruimte is er niet :(

    Maar nu is het zo dat als ze naar bed gaan ze er constant gaan lopen draken.
    Justin de oudste slaapt in een gewoon bed en Inigo de jongste slaapt in een ledikantje nog.

    Maar Justin kruipt bij inigo en dan gaan ze lopen donderjagen, 400 keer naar boven lopen en zeggen en nu slapen werkt niet, ze blijven bezig :(
    En dat wel tot 11 uur...met dus het gevolg dat ze de volgende dag niet te genieten zijn :x

    We hebben nu bij Inigo de spijltjes eruit gehaald om te proberen of het dan wel werkt omdat Justin dan niet meer in inigo's bed moet klimmen, maar helaas ze blijven donderjagen....iemand nog tips :(

    Ik weet het niet meer en ben met me dikke buik aan het einde van me latijn :cry:
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik zou er wat positiefs tegen over stellen. Waarschijnlijk levert het Justin nu meer op (qua plezier etc) om bij zijn broertje in bed te kruipen.

    Je zou bijvoorbeeld een stickerkaart kunnen proberen waarbij je uitlegt dat voor elke keer dat ze lief gaan slapen ze en stickertje krijgen en bij x aantal stickers een kadootje uit mogen zoeken. Hiermee stimuleer je 'goed' gedrag.
     
  3. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Hebben we idd ook al geprobeerd op aanraden van het vb, maar hij snapt het stickerfeit nog niet :(
    En als justin wil slapen gaat inigo lopen donderen :(
     
  4. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    een goede tik voor de billen wil nog weleens helpen.. maaaaaarja dat is natuurlijk ouderwets en mag tegenwoordig niet meer..
     
  5. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het plakkertjes systeem lijkt nme hier wel gepast voor kan geen kwaad het eens te proberen. voor iedere dah hij in zijn bedje is gebleven een lachend gezicht en anders een droevig en als hij 4 of 5 lachende heeft een beloning geven.

    veel succes ermee lijkt me zwaar voor je

    groetjes Talia
     
  6. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Zelfs dat heb ik al gedaan,...met mama die dus een groot schuldgevvoel had daarna huilend beneden :cry: :oops:

    En tja stickeren, lachende poppetjes teken, zolang 1 van de 2 hget niet snapt werkt het volgens mij niet, Justin is bijna 3, maar stickeren snapt ie niet.
    Mijn man wil al tralies in Justins bed makn, maar dat vind ik dus niks voor een kind van 3 :(
     
  7. Linda Laene

    24 nov 2005
    59
    0
    0
    Onze twee oudsten slapen ook op een kamer, maar als ze gingen donderen legden we er 1 op de andere kamer. Ze hadden zo door dat ze dus gewoon lief moesten gaan slapen. Beloning waren ook foamstickers waarmee ze hun bed mochten versieren.
     
  8. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Had een keer bij schatjes (of de nanny) gezien dat ze een grote kast in het midden hadden gezet, zodat ze elkaar niet konden zien.

    En iedere keer als er een uit bed komt, hup weer in bed leggen zonder te praten of te kijken (en op de gang blijven zitten om te horen of ze eruit komen)
    Je moet ze er misschien wel 100x in stoppen, maar na een tijdje gaat het hun ook vervelen ;)

    Suc6!

    jessica
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    niet tegelijk op bed leggen zou ik zeggen.
    Of idd apart leggen totdat ze beide slapen en dan in eigen bed leggen.

    Succes!
     
  10. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Onze zoontje slapen ook samen, ongeveer dezelfde leeftijd. Hier gaat het gelukkig goed, soms donderjagen ze wel eens, maar wij gaan dan echt niet kijken, dat is natuurlijk leuk en zolang ze in hun kamer blijven maak ik me er niet druk, naar een paar keer ging dit dus over, omdat we er geen aandacht aan gaven.
    Wat bij ons ook helpt, is de jongste als 1e naar bed brengen en de oudste mag dan een kwartiertje of een halfuurtje later.
    Werkt ook perfect. Succes hoor.
     
  11. sabrina

    sabrina Bekend lid

    13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    hier een meiden 2-ling van 2,5 jaar.......die ook graag donderjagen....naast het stickersysteem werkte het volgende geweldig mee:

    waarschuwen bij een volgende keer dat er eentje (de grootste donderjager) in een ander kamer alleen moet slapen.....Na waarschuwing dit direct ook uitvoeren. niks zeggen en kind oppakken de logeerkamer (of je eigen slaapkamer ) in en zonder kus of wat dan ook vertrekken....ze gaan dan vreselijk tekeer en willen na 3 min heel graag terug.....dat mag....mits ze stil zijn en in bed blijven....dat gebeurt dan ook.....(tot nu toe dan he!)
     
  12. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    De jongste eerst op bed leggen? uurtje later de oudste?
    Misschien dat dat helpt...
     
  13. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    of de jongste samen met de oudste laten slapen...de oudste gaat wellicht later op bed, tegen die tijd slaapt de jongste vast wel?
     
  14. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Kan je geen kamerscherm tussen de twee bedjes zetten? Dan zien ze elkaar niet, dus trekken ze elkaar misschien ook minder aan?
     
  15. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    ik heb gordijnrails in de kamer gehangen met gordijnen zodat ze nu allebij een 'eigen' kamer hebben. ik was ten einde raad, en had echt alles! geprobeerd. de gordijnen deden t.
    succes, en het komt echt goed!

    groetjes, lidwina
     

Deel Deze Pagina