Ze drinkt haar laatste flesje niet meer leeg...

Discussie in 'Voeding' gestart door toet, 21 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

    Sophie drinkt de laatse tijd haar laatste flesje niet meer leeg,ze krijgt 210 met 7 schepjes,deze gingen eerst allemaal op maar nu laat ze de helft staan,op de dag ook vaak zo 40 cc.
    Krijgt ze nu te weinig?

    Liefs,
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoeveel flessen krijgt ze dan?
    En krijgt ze alle flessen met 210+7?
     
  3. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ze krijgt 4 flesje van 210/7 schepjes.

    Groetjes,
     
  4. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Dan zal ik me niet al teveel zorgen maken hoor.
    Lynn had op die leeftijd genoeg aan 4x 200 (en dat ging ook niet altijd leeg). Als ze gewoon gezond is, is het geen probleem en gaat ze vanzelf wel weer meer drinken.
     
  5. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    hoeveel liet ze bij jou staan dan chacha?
    britt laat doordat haar eerste voeding zo waardeloos is wel veel staan.
     
  6. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    de 1e voeding ging het lastigst. Daar liet ze vaak 50 cc van staan.
    En van de andere 3 toch ook meestal zo'n 20cc.
    Dus ik denk dat ze zo rond de 700cc op een dag binnenkreeg.
     
  7. christina

    christina Niet meer actief

    Lenthe heeft periodes dat ze de fles goed leeg drinkt, maar nu zitten we weer in een periode waarbij ze op dag totaal 600-650 cc drinkt. 's morgens krijgt ze 200 cc drinkt ze de ene keer leeg en de andere keer laat ze 80 cc staan, de rest van de dag krijgt ze 3 keer 180 cc aangeboden, daarvan drinkt ze tussen de 140-170 cc op. Ze groeit verder goed en is heel tevreden en vrolijk! Dus ik maak me er niet druk om. Wat wel raar is dat als ze de melk niet meer wil en ik bied haar water aan, dat drinkt ze wel.... dus ze krijgt wel genoeg vocht binnen, ik denk dan maar zo wij zitten ook wel eens vol van het eten, maar lusten dan nog wel wat te drinken.... Vanmiddag ga ik groente hapje geven. Ben nog even aan het bedenken hoe ik dan haar schema ga maken. ik denk dat ik de ochtend fles ga vervangen door pap van nutrix en 's avonds een fles probeer met nutrix daar ben ik nog niet over uit. lepelen vind ze geweldig en heeft nu in 20 minuten een bord pap van 200 cc op.
     
  8. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Het is hier ook weer prijs....
    moedeloos word ik er soms van..
    ze drinkt nu net ook maar weer 80cc van de 200
    ze wil niks...
    ze drinkt niet
    slaapt niet maar is hartstike moe...
    krijst in haar bed en gaat helemaal over de rooie
    de 4e sprong..
    hoelang duurd dat gebeuren...
    ben in alle staten echt waar......
     
  9. Matrix

    Matrix Actief lid

    11 sep 2006
    161
    0
    0
    Mijn meisje komt soms net aan 500 cc op een dag hoor, ze heeft nooit de hoeveelheden gedronken zoals men in de boekjes als richtlijn aangeeft. In het begin werd ik daar behoorlijk zenuwachtig van, omdat ik bv gaf en dus wel eens voor en na voeding woog en dan zag dat ze ''té weinig'' dronk. Tegenwoordig weet ik wel beter nu ook ik de fles geef (vanaf haar 7 maanden). Ze groeit, dat is het belangrijkste, Cb is ook tevreden, ieder kindje volgt zijn eigen lijntje zeggen ze dan en als je kindje verder vrolijk en allert is zou ik me geen zorgen maken, ze gaan gewoon heel efficient met hun voeding om. En jij hebt immers ook niet iedere dag evenveel trek dan de andere dag ;)

    En anders halen ze het wel in hoor, doet mijn kindje ook zodat ze aan de 600 zit ofzo maar dagen dat ze meer dan dat haalt zijn echt minimaal.
     
  10. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ Matrix, maar jouw kindje zal nu toch wel bijvoeding krijgen? Dan is 500 cc ruim voldoende hoor!

    @ Jantina, frustrerend is dat he? Lynn kan er ook soms zo'n potje van maken. Maar probeer je er niet te druk om te maken, dat voelen ze prima aan. En je kindje zal zichzelf niet laten verhongeren. Ennuh je kunt het er moeilijk ingieten he? Maar ik herken je frustratie wel.
    Tja en sprongetjes...Lynn had er zeker wel een aantal weken last van (niet alle dagen heel heftig, maar het duurde wel even voordat ze er door heen was)
     
  11. Matrix

    Matrix Actief lid

    11 sep 2006
    161
    0
    0
    klopt, maar BIJvoeding is bij ons nog steeds BIJvoeding, want zo veel eet ze nog niet hoor, half potje 4 maanden fruit, half potje warm, soms heel, boterhammetje gaat er dan wel weer in, maar ze eet niet veel nooit gedaan. Toen ze nog geen BIJvoeding kreeg dronk ze dus net zo veel Chacha.
     
  12. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Geeft nix hoor! Kian drinkt ook vaker niet dan wel de hele laatste fles leeg en soms tussendoor ook niet.
     
  13. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik zit met Cecile nu net zo die heeft eigenlijk altijd heel slecht gedronken.
    Drinkt bijna nooit al haar flessen leeg.
    Ze zit nu op 3 flessen van 180ml en de laatste fles van 210ml dus totaal 4 flessen.
    Ik maakte me ook veel zorgen en vond het ook echt frustrerend, maar op het CB zeggen ze 500ml is minimaal wat ze binnen moet krijgen.Nou dat heeft me zeker gerust gesteld. En als ze verder gezond is, is er niks aan de hand!
     

Deel Deze Pagina