Hoi, Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Mijn man ik( mijn wens is wel heel groot) zijn niet echt bezig voor een tweede maar houden het ook niet tegen. Mijn cyclussen zijn wat langer dan normaal( langste cyclus ooit is 38 dagen) ben van onze dochter ook via IUI zwanger geraakt. Heb dus wel gewoon een eisprong. Na de geboorte van dochter zijn mijn cyclussen wat korter ong 28 tot 32 dagen. Volgens mij( niet adhv ovulatietesten maar constateren van cervixslijm heb ik iets meer dan 2,5 week geleden mijn eisprong gehad en een dag daarvoor zijn man en ik met elkaar naar hee geweest. Nu ben ik nog steeds niet ongesteld maar alle testen( k 2v5) blijven witter dan wit.. Heb mijn laatste test afgelopen vrijdag gedaan. Ondertussen zit ik op dag 39 en niets wat op een menstruatie lijkt. Heb geen bruine afscheiding( bij mij altijd paar dagen voor menstruatie). Wel veel dorst, ontzettend moe en veel honger maar ik weet ondertussen ook dat mijn lichaam me voor de gek kan houden.. Wat zou ik graag twee streepjes zien en elke keer de hoop maar ze blijven echt wit.. Wat denken jullie?( sorry voor het lange verhaal) Zou ik een afspraak kunnen maken bij de ha? Maar wil niet voor niets bij de ha zitten.. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Tja aangezien je geen ovu testen hebt gedaan en het vruchtbare slijm juist een paar dagen voor je eisprong komt, kan het best zo zijn dat je eisprong later is geweest dan je zou denken. Verder weet ik niet hoe lang normaal gesproken je LF is? Ik zou persoonlijk nog niet gelijk naar de huisarts gaan. Grote kans dat die je weer naar huis stuurt met de boodschap een of zelfs twee weken nog af te wachten. Maar dat is mijn mening, ik ga niet snel naar de huisarts. Moeilijk meis, maar als het echt te lang duurt kun je altijd nog aan de bel trekken natuurlijk.
Bedankt Esther15 voor je reactie! Wil idd ook niet gelijk naar de ha stappen, ben daar sowieso niet zo van.. Ik vind het wel vreemd dat deze cyclus zolang duurt.. Mijn LF is tussen de 12 en 14 dagen. Mijn cyclus heeft nooit zolang geduurd en meestal merkte ik vantevoren aan de symptomen dat mijn menstruatie eraan zat te komen.. Nu dus ook niks.. Zou ik alsnog zwanger kunnen zijn?
Alles is mogelijk meis, maar helaas dus ook dat zo maar zonder reden je cyclus opeens langer kan zijn. Uitschieters zijn altijd mogelijk helaas. Wacht nog een dag of twee en dan zou ik dan opnieuw testen. Maar nogmaals, dat ben ik
Heb vandaag al getest, na het avondeten, kon het niet laten en miss bespaart me dat ook een nacht wakker liggen, piekeren en woelen. Ga nu voorlopig proberen niet te testen, heb nu ook geen testen meer in huis. Morgen is mijn man thuis en woensdag en donderdag werken dus heb ik wat afleiding.
Lastig, je gedachte werken vaak onbewust op de lichaam. Zo heb ik ook langere en onregelmatige cyclussen. Was er op een gegeven moment echt van overtuigd zwanger te zijn, verdeeld over een paar weken wel 5(!) testen gedaan geloof ik. Uiteindelijk duurde mijn cyclus 64(!) dagen, en was ik dus niet zwanger. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!
Bedankt voor je reactie, womanity! Ja, ik weet hoezeer stress of 'te graag willen' mijn lichaam beinvloeden.. Maar wat zou het mooi zijn als ik nu zwanger zou zijn, zonder behandelingen.. Maar dan had ik al lang een positieve test moeten hebben, denk ik. Maar ben nog steeds niet ongesteld.. We wachten af en heb na afgelopen keer ook niet meer getest en wil daar ook even mee wachten.
Helaas kun je alleen op basis van cervixslijm niet zeker zijn van een eisprong.. En je hebt 1 keer gevreeƫn? Eerlijk gezegd denk ik dat de kans heel klein is dat je zwanger bent. En de HA kan daar ook weinig mee. Als jullie toch wel graag een kindje willen (want dat merk ik aan je verhaal) zou ik je menstruatie afwachten en beginnen met ovu testen. Ook dan heb je geen 100% zekerheid maar in ieder geval een stuk meer dan 1x vrijen tijdens cervixslijm. Ik heb dit namelijk altijd 4 dagen voor mijn eisprong al.. Ik denk dat je menstruatie gewoon wat van slag is, hopelijk heb je snel zekerheid!