hoe delen jullie straks kraambezoek in?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lara11, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Hallo,

    Als ik kijk naar de enorme lijst van mensen die een geboortekaartje gaan ontvangen, dan begin ik me ietwat druk te maken om het kraambezoek... Na de bevalling zal mijn vriend in ieder geval de eerste week vrij nemen en hij is van plan de tweede en derde week halve dagen thuis te komen werken.
    Nu ben ik niet van plan om -naast de naaste familieleden- veel bezoek te ontvangen in de eerste week. Verder heb ik ook geen idee hoe ik me zal voelen en of ik meerdere mensen tegelijk op bezoek wil hebben. Mijn angst is dat er gedurende mijn verlof continu bezoek zal zijn. Daar heb ik natuurlijk ook zelf invloed op...

    Mijn vraag aan jullie: hebben jullie er al over nagedacht en hoe willen jullie het gaan organiseren?

    groetjes,
    Amber
     
  2. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    wij laten op het kaartje zetten dat ze ons eerst moeten bellen van te voren...Zo kan ik zelf een agenda in beheer houden..

    ik heb er gene tijden neergezet aangezien mensen zich daar vaak niet aan houden, maar anderzijds, kun je je ook kiplekker voelen, maar komt er vervolgens niemand langs behalve dan op de gezette tijden :)

    Met een belletje van te voren kun je zelf aangeven van goh dan krijg ik al teveel visite etc etc
     
  3. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Ja, dat doe ik ook, en als rusttijden wil ik 'tussen 12.00 en 15.00 en na 21.30' vermelden, zodat men dan niet voortdurend gaat bellen. Maar je hebt gelijk, misschien voel ik me wel kiplekker. (ben nu zo moe dat dat niet eens in me opgekomen is, haha)

    Jij ook nog eventjes he...
    Amber
     
  4. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ja, daar heb ik over nagedacht.

    In de eerste plaats moeten mensen bellen van te voren. (dat staatop het kaartje).

    Als de beeb geboren is bellen we gelijk naar onze ouders. Die zullen wel gelijk komen.

    Omdat mijn man in de periode dat ik ben uitgerekend (dec) geen vrije dagen kan opnemen, moet ik het dus zien te redden met de kraamhulp, en 's avonds met m'n man.

    Dus dat betekent 1 stel per keer. En om de twee a drie dagen een keer helemaal niemand.

    Een voordeeltje wat wij dan weer hebben is dat het dan tegen de feestdagen loopt dus familie ziet ons kindje sowieso met kerst. Dat scheelt misschien.

    Linda
     
  5. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ja ook nog eventjes ja.. :)
     
  6. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij zitten er over na te denken om een kraamfeest te geven. We zijn ook pas verhuisd als de kleine geboren wordt dus de housewarming en kraamvisite kan mooi in 1x :D Het lijkt mij niks om na een aantal weken nog aanloop te hebben van mensen die eigenlijk wel langs horen te komen maar waar je eigenlijk niet echt op zit te wachten.. Met een feestje ben je er in 1x vanaf en familie en naaste vrienden komen toch wel en dat lijkt ons ook juist leuk.
     
  7. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik ben van plan een agenda bij te houden. Dan plannen we zeg maar twee bezoeken op een dag. 1 's ochtends en 1 's avonds. Ik wil dan niet meer dan 1 stel per keer. Op die manier hoop ik er snel door heen te zijn en heb je overdag wel lekker rust.
     
  8. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben juist bezoek geclusterd, meerdere mensen op 1 avond, dan ben je sneller door een grote club heen. Tussendoor planden we dan natuurlijk ook vrije avonden. Het is en blijft een drukke tijd, hoe je het ook aanpakt.
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij zetten de rusttijden er niet op, we gaan ervan uit dat mensen wel weten dat moeders ook wel overdag wil slapen.

    Bellen doen vrienden altijd en familie moet van ver komen. Ik ben er echt niet bang voor dat iemand onverwachts op de stoep zal staan.
    Ik weet niet of kennissen ook willen komen, ik ga zelf niet zo heel snel bij iemand op kraamvisite.
    Ik zie eigenlijk wel hoe het gaat lopen. Ik verwacht geen stormloop hoor haha!
     
  10. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties en de tips!

    Amber
     
  11. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij "regelen" helemaal niets....bij de andere 2 ook niet gedaan, sommige bellen van te voren of het uitkomt, en tja de ene keer zeg je van wel en de andere keer van niet...

    soms kwam met "gewoon" langs en tja was ik het zat, trok ik gewoon aan mijn stutten om te gaan liggen...gebeurde niet vaak, maar ik ben nog nooit blijven zitten als ik liever ff op mijn bed ging liggen....

    ik kan niet op commando liggen (ook niet standaard tussen 12 en 15) ik ga als ik zin heb, en als dat is als er visite is, tja dan is het maar zo...heb er nog nooit iets verkeerds over gehoord in ieder geval, en ga er ook niet van uit dat dit keer wel te horen....

    met weet inmiddels hoe ik ben, en ik vindt het niet erg als ze nog ff blijven "hangen" terwijl ik (en of de kleine) boven lig....

    je moet gewoon datgene doen waar jij je het beste bij voelt, als dat is dat je tussen de middag gaat slapen moet je dat doen...heb je geen zin in visite moet je dat gewoon zeggen....

    succes
     
  12. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Ja Smoekie, helder. Ik denk ook zeker dat ik het zelf prima aan kan geven, maar ja, het is de eerste he... geen idee hoe het allemaal gaat voelen.Ik vind het ook niet erg als mensen wat blijven hangen (ligt er natuurlijk aan wie), maar ons huidige huisje is niet zo groot en dus ook snel te vol. Ik zie 'hele groepen' ontvangen dan ook niet zitten.
    De rusttijd vastleggen geeft mij wel een rustig gevoel.

    thanks
    Amber
     
  13. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, nu het voor ons wel erg dichtbij komt vraag ik mezelf dit ook af.

    maar we hebben met zijn tweeen besloten dat we het wel zien. eerst maar eens even de bevalling afwachten, kijken hoe het met mij gaat en uiteraard met de kleine.
    onze ouders en broers mogen uiteraard wel gelijk komen. en allerbeste vriendin, maar voor de rest zien we het wel even.

    gelukkig is onze sociale kring niet supergroot dus ik verwacht niet dat wij weken lang iedere dag iemand over de vloer krijgen.

    we hebben trouwens wel een gedichtje op het kaartje laten zetten dat mensen even moeten bellen als ze willen komen. is trouwens ook een mobiel nummer dus als bellen zelfs niet uitkomt zetten we dat ding gewoon uit.

    kortom hier is het afwachten!

    joyce
     
  14. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    spannend he Joyce..
     
  15. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wij gaan er ook op zetten of ze even willen bellen.
    Ik zie het ook niet zitten dat iedereen in eens komt.
    Je bent net bevallen omdat meteen met een hele hoop mensen te zitten :confused:
     
  16. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb neergezet op het kaartje dat ze me even moeten bellen voordat ze komen zodat ik het weet en kan planne. tussen 13 en 15 uur mag er niemand komen en is er rust dit heb ik niet op het kaartje gezet maar geef het wel door aan de telefoon. ik ga naar een kraamhotel en deze 2 uurtjes moeten echt vrij blijven.
     
  17. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Mijn man is zo iemand die geen nee kan zeggen. aan de telefoon spreekt hij voor je he weet met alles en iedereen af; wat soms leidt tot 4 afspraken in 1 weekend ZUCHT!

    dus ik ben van plan pom de agenda te verdelen in 2 vlakken, overdag en 's avonds. Ik zet dan per week kruisen door de delen waarop ik geen bezoek wil. Op de vrije delen kunnen we/ of mijn man dan mensen inplannen. 4 mensen per keer is de max. De eerste week hoop ik alleen naaste familie te zien, vrienden zullen wel begrijpen dat je niet direct op visite zit te wachten.

    wij laten wel op het kaartje zetten dat mensen moeten bellen.
     
  18. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Bij ons komt er op het kaartje te staan dat ze eerst moeten bellen voordat ze langswillen komen. Wij hebben er gen rust uren op vermeld want je zult net zien dat ik me in die uren kiplekker voel en daarbuiten dan weer niet.

    Het is bij ons wel zo dat de kraamzorg standaard iedereen (dus ook de oma's en opa's) na een half uur verzoekt te vertrekken. En mijn vriend wil dat de eerste weken blijven doen, volgens hem moet ik dan aan mezelf en de kleine denken. En een kleintje heeft rust en regelmaat nodig, maar dat kan het niet krijgen als er de hele dag meerdere mensen om haar wiegje staan met ohh's en ach's...

    Dus misschien komt het niet zo aardig over op familie leden enzo maar dat is dan jammer.
     
  19. lkm

    lkm Actief lid

    3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    wij hebben besloten om de kaartjes een weekje later de deur uit te sturen zodat ik zowieso een weekje echt voor onzelf heb
    ouders en schoonouders zijn hiervan op de hoogte en houden zich hier ook aan mogen natuurlijk weleven in het ziekenhuis komen kijken maar daarna blijft mn deur een week dicht :)
    voor de familie gewoon daarna kraambezoek en voor vrienden mischien een kraamfeestje maar daar ben ik nog niet helemaal uit ;)
     
  20. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    hier moeten ze bellen voordat ze komen,staat ook op het kaartje.
    Maar verder zie ik wel hoe of wat
     

Deel Deze Pagina