Hoi Heidi, Weer een vraag. M'n zoontje is nu 3 weken en krijgt volledig bv. De bv loopt ook goed. Hij drinkt inmiddels op een mooi zelf gezocht ritme en komt mooi om de 3 uurtjes, soms al wat meer er tussen. Nu drinkt hij aan mijn rechter borst heel rustig en zonder problemen. Maar links wordt steeds groter drama. Hij hapt al niet goed aan. Sabbel maar wat, trekt aan m'n tepel, als ie eenmaal drinkt laat ie vaak los, heeft ook de neiging tot verslikken hoewel mijn tsr naar mijn idee normaal is. Wanneer hij los laat tijdens mijn tsr dan komt er niet extreem melk uit mijn borst ofzo. Na het drinken links is het ook steeds vaker huilen na de voeding. Maar na al dat lucht happen kan ik me inkomen dat ie krampjes kan hebben. Nu mijn vraag, wat zou dit kunnen zijn? Ik heb overigens geen spruw vermoed ik. Heb wel wat stekend gevoel in beide borsten bij t aanhappen en soms wat jeuk, maar zie niets afwijkends aan m'n tepels en ook niet in t mondje van ons mannetje. Qua gewicht doet ie het goed. Laatste keer wegen is ie ongeveer 440 gram aangekomen in een 1,5 week tijd. Hoop dat je me op weg kunt helpen en dat wij weer snel beide kanten rustig kunnen voeden Alvast bedankt, Sanntje
Nog even een toevoeging.... kan het door een te kort tongriempje komen dat hij aan 1 kant slecht drinkt? Of zou hij dan beide kanten slecht drinken? Want hij heeft denk ik wel een tekort tongriempje. Wat overigens ontkend werd in mijn kraamperiode, tot 2x toe. Maar omdat hij gelijk goed dronk heb ik t verder maar gelaten. Ik hoor het wel. Sanntje
Inmiddels een lactatiekundige aan huis gehad en inderdaad is zijn tongriem te kort. Deze wordt geknipt. Hopelijk dat hij zo links beter kan drinken. Verder heb ik toch een voor hem te sterke tsr. Hier moet ik dus ook even op letten tijdens het voeden. Wij kunnen dus weer verder!