Mijn zoontje van bijna 10 weken, 6,2kilo (vorige week dus zal al wel meer zijn) is aan het klooien met z'n flessen. Het ie een enorme hongerlap, krijgt daarom ook al forte. Tot vorige week sliep hij netjes door in de nacht en kwamen we op flessen van 150+5 en daar deed hij het prima op. Na z'n prikjes vorige week zijn we weer terug bij af en komt hij ook 1 of 2 keer 's nachts. Hij blijft honger hebben dus in de loop van d dagen opgehoogd naar 160 en gisteren weer opgehoogd naar 170 want we zaten weer op 5 flessen dus kon dat. Maar nu heeft hij om half 11 z'n fles gehad en kwam weer om 2.15. Ik heb nu minder gegeven in z'n fles (120cc) en hoop dat hij dat even pikt. Maar betekent nu wel dat we weer op 6 flessen uitkomen en Ik weer geen 170cc per keer mag geeven want anders kom ik over de 1000cc. Het gaat mij er niet om dat hij 's nachts komt maar meer dat we willen ophogen omdat hij niet genoeg heeft aan 160 maar dit niet lukt als hij telkens 6 flessen drinkt. Ik wil even doet doorbreken en dacht dat dit gisteren gelukt was tot hij weer net wakker werd. Hoe moet ik dit aanpakken, ik weet het even niet meer.
Ik weet eerlijk gezegd niet waarop die 1000 Cc gebaseerd is en waarom je daar niet overheen mag. Je hoort het altijd zeggen, maar ik denk dan altijd borstvoeding geef je ook op verzoek en dan weet je niet eens hoeveel hj drinkt, maar goed misschien Is er wel een goede reden voor die 1000 Cc. Maar als het meer een richtlijn Is dan kun je er best iets overheen. Je zal wel moeten waarschijnlijk als hij zoveel honger heeft, en met 6 x 170 zit je maar net over de 1000, dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik.
De 1 liter regel is omdat de voedingsstoffen in fv schadelijk kunnen zijn voor de nieren als ze té veel ingenomen worden. Zeggen ze in Nederland. Ik woon in België en daar bestaat die regel niet. Dus ik heb daar nooit op gelet. Ik denk sowieso dat enkele dagen over die grens gaan ook in Nederland geen probleem is.
En als je het nou een paar dagen probeert de flessen op te hogen, wellicht dat hij na een paar dagen snachts weer doorslaapt en die fles weer komt te vervallen. Voor een paar dagen lijkt me toch geen probleem? Lijkt me kwestie van proberen.
Bij ons zegt het CB dat als ons meisje zich s'nachts meld we 90cc+3 kunnen geven kom je op de 100 uit overdag krijgt ze 150cc+5 dus 170 in totaal en vorige cb bezoek woog ze net geen 5 kilo was geen probleem dat ze zoveel dronk moet wel zeggen het gebeurd bijna niet dat ze zich s'nachts meldt (laatste keer 1,5 maand terug)
ik vind met 10 weken om 2.15 komen nog heel normaal. Bij mij kwamen ze na ongeveer 4/5 maanden niet meer, daarvoor nog om 2.00 en met pech ook wel eens 5.00. En ik gaf altijd meer dan een liter, echt hongerige baby's, maar ze huilden nooit.
oh, en die laatste fles gaf ik voor 23.00 dus 22.30, schijnt beter te zijn, dan is het officieel geen nachtvoeding
Zwangerevrouw, volgens mij heb ik ook geschreven dat het me niet om de nacht voeding gaat maar ik wil graag ophogen omdat hij honger blijft houden en dat dat zo niet lukt. Jullie hebben ook wel gelijk dat hij er was ook niet van zal weten als ik bijv op 1050cc kom. Ik de k dat er nikd anders opzit dan het te proberen. Vannacht heeft hij 90cc op, de rest van de flessen geef ik vandaag 170cc en de laatste fles 180cc.
Mijn zoontje was 2 of 3 weken ouder, maar wij hadden hetzelfde dilemma. Hij kreeg toen een poosje 5x 180+6 en 's nachts 90+3. Na een paar dagen kon hij prima toe met 5 flessen van 180+6, wel met een wat veranderd ritme, want z'n eerste fles was toen rond 5.00, maar het ging prima. Sindsdien waren de flessen hier 5.00-9.00-13.00-17.00-21.00.
Herkenbaar! Bij ons zegt het cb dat je best een keertje over die 1000 mag gaan, maar niet te veel en niet structureel. Hier dronk ons meisje een paar dagen heel veel en nu alweer een paar dagen minder. Dus gemiddeld komt ze weer goed uit. Ook met fv hebben ze natuurlijk groeispurtjes en regeldagen. Volgens mij kan je er maar het beste in meegaan, zolang hij maar niet wekenlang honderden ml's te veel drinkt zal het allemaal wel loslopen. Hij geeft het zelf aan! Zul je zien dat hij opeens heel veel gegroeid is en daarna weer wat minder hongerig is. Succes!
Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Hij heeft net z'n laatste fles op en ligt alweer lekker te slapen. Net als afgelopen nacht heb ik het idee dat hij niet wakker wordt door de honger want hij pikte het ook dat hij maar 90cc kreeg. Hij heeft een ander huiltje maar krijg hem dan niet gesust dus dan maar een fles.