Hallo, Al n tijd geleden dat ik online was. Heb hulp nodig, van mijn ouders/schoonouders en CB kom ik niet verder! Mijn dochtertje is 13 maanden oud en drinkt nog 4 flessen. Nu dronk ze vanaf geboorte af slecht, borstvoeding gegeven tot 7 maanden, intoleranties voor koemelk, tarwe en ei. Nu mag ze gelukkig alles eten en drinken, eczeem is weg, maar vast voedsel en fles is allemaal later op gang gekomen.... Ze krijgt om 11u fles 90ml voor slapen, 19.30u met pap bedtijd 180ml, 22.00u 180ml met pap en tussen 2-3u snachts 60ml, ben aan t afbouwen, vaak nog krijsen een uur lang! Ze eet goed, ontbijt 1 boterham, tussendoor fruit, middag 1,5 boterham, tussendoor fruit/koekje/soepstengel en diner goed bord warm eten en af en toe yoghurt(pas geïntroduceerd) Hoe bouw ik welke fles af??? Ben nu met nacht bezig, ze heeft 4x door geslapen afgelopen half jaar..... Het is slopend die nacht!
Mijn zoontje kwam ook nog elke nacht op die leeftijd. Heb toen rijstebloem pap met geprakte banaan gegeven rond 20 uur en daarna sliep hij als een roos en was hij de nachtvoedingen snel vergeten. Als ze 's nachts wakker wordt zou ik 60 cc water geven met maar 1 of half schepje voeding... zo kun je het ook afbouwen.
Is het niet veel gemakkelijker om die nachtfles gewoon meteen te geven in plaats van haar eerst lang te laten huilen? Dan krijg je zelf de meeste rust. Als alles laat op gang Is gekomen ivm allergieën is het helemaal niet zo gek dat ze die fles nog wil, laat je niet gek maken met ' hoe het hoort'. Persoonlijk geloof ik niet zo in gewenning, ik vind het een vaag spookbeeld, maar je kunt het makkelijk testen door water aan te bieden: als ze dat accepteert Had ze geen honger maar behoefte aan een knuffel. Maar als ze dan meteen weer verder slaapt Is het ook veel makkelijker om dat dan maar even te gaan doen ipv een strijd aan te gaan. Om een lang verhaal kort te maken: geef je kind waar het om vraagt 's nachts, dan krijgen jullie allebei het meeste slaap. Flessen afbouwen doen ze vanzelf als ze daaraan toe zijn, en dat proberen af te dwingen kost alleen maar een hoop verspilde energie.
Bedankt voor jullie adviezen, ik denk dat het weer een sprongetje was. Duurde een week, nu drinkt ze rond 23.00 een fles en of om 2.00 of om 5.00 en slaapt door tot 8.00u! Ben ik al blij mee. Ook slaapt ze 1x in de week bij opa&oma,zodat ik ook bij kan tanken.... Ik moet het ook accepteren zoals het is. Overdag is ze een engel, vrolijk, lief en vergeet ik de nachten