Hoi! Ik heb even een vraag.. Al jaren wil ik ontzettend graag kinderen, maar het was nooit het goede moment.. huis was niet goed, werk niet stabiel genoeg etc. etc. Nu hebben we vorig jaar een huis gekocht met 4 slaapkamers (groot genoeg dus), hebben we allebei een soort van vaste baan en gaan we bijna trouwen. Dus eindelijk is daar dan het "goede" moment! Nu dat moment dichterbij komt, slaat de twijfel toe. Moeten we niet eerst een nieuwe keuken? Nieuwe badkamer? Die verre reis maken? Kortom: hoe weet je zeker dat je er echt klaar voor bent? Terwijl ik echt super zeker weet dat ik kinderen wil en eigenlijk ook niet kan wachten.. Hadden jullie ook deze twijfels voor jullie het gingen proberen? En hoe gingen jullie daar mee om? Groetjes!
Nooit... haha nee echt. Wij hadden precies hetzelfde. Uiteindelijk 29 en een huis en allebei een goede baan. Bij ons kwam het keerpunt toen onze beste vrienden eigenlijk onverwacht zwanger werden en een miskraam kregen. Toen dachten we.... wow dat kan natuulijk ons ook overkomen. En misschien duurt het wel een jaar oor we zwanger zijn... dan zijn we 30 en dan willen er misschien nog een 2e en dan?? Kortom... het 'juiste moment' is er nooit. WIj hadden ziets van het moet je overkomen. Je kan het niet plannen. We zijn toen gestopt met de pil en in de 2e ronde meteen zwanger... WOW shock!!! Maar geloof me 9 maanden de tijd om eraan te wennen en we hebben nu een heeeeeeerlijke dochter van 1,5 en het leven houdt helemal niet op.... het wordt juist alleen maar leuker! Pittig soms dat zeker, maar wel leuker ! Nu zijn we bezig voor een 2e. Ondertussen na de bevalling getrouwd oktober 2016 en helemaal happy. Het komt altijd goed.
Nee nooit. Maar tot mijn 34e had ik dan ook totaal geen kinderwens. Tot het omsloeg. Dat was heel bizar! We hebben het wel een maand of 3 laten bezinken (om er zeker van te zijn dat het geen bevlieging was) en toen zijn we er direct voor gegaan. Zonder twijfels. Het duurde bij ons 2,5 jaar, dus tja.. Als we dan ook nog alles op orde hadden willen maken voor we zouden beginnen, had het allemaal nog langer geduurd
Sommigen houden zelfs altijd twijfels. Het is ook een hele verandering en je mind probeert soms met man en macht verandering te voorkomen. Maar soms moet je gewoon die sprong in het diepe wagen en accepteren dat er bijna nooit het 'perfecte' moment is, alleen bijna perfecte momenten En dan nog is het altijd maar afwachten of het uberhaupt lukt.. Ik heb geluk gehad maar mijn moeder heeft er 9 jaar over gedaan..
Ik vind zelf dat je er klaar voor bent als je je kinderwens hebt, financieel geen problemen hebt, eigenhuis hebt en vooral bereid bent je leven aan te passen voor de kleine! Wanneer is het goede moment?? lastig, Wij hadden zoiets van je kan het leven niet voorspellen, bekijk het per dag! Succes
Dat weet je nooit. Als ik had gewacht tot ik er klaar voor was, zou ik altijd kinderloos blijven. Ik raakte min of meer per ongeluk zwanger en dat werd een miskraam. Toen besefte ik hoe graag ik het wilde. Nu heb ik twee kinderen en nu weet ik dat ik er klaar voor was. Maar dat wist ik toen niet.
Ik voelde me precies zo!! Toen we eenmaal in in ons grotemensenhuis woonden en alle 'voorwaarden' er waren (waarvan de belangrijkste was dat we wisten dat we kinderen wilden) ben ik op een gegeven moment maar gewoon gestopt met de pil. Heel zenuwachtig werd ik ervan 'wat stond ons te wachten' 'zouden we dit wel kunnen' etc. Toen ik eenmaal zwanger bleek te zijn viel echt letterlijk op t moment dat ik de plus op de test zag, alle onzekerheid van me af! Nu 6 jaar en drie kinderen verder weet ik niet beter haha Veel geluk.
Ik ben van mening dat je vanzelf voelt dat je er klaar voor bent en het graag wil, of het dan uitkomt is een ander verhaal. Het is natuurlijk niet zo dat als je kinderen hebt je leven totaal over is en je niet meer op vakantie kunt of die nieuwe keuken kunt kopen. Zoals ik het lees zou het wel eens een goed moment kunnen zijn. Bij de eerste was ik er nog niet aan toe, zat ik nog op school en was het huis nog niet afgebouwd dus dat was even schrikken. Bij de tweede hebben we bewust gewacht met klussen tot ik al enige tijd bij mijn werkgever aan het werk was.
Toen ik net samen was met me vriend begin hij al dat hij graag een baby wou. Ik heb ook altijd een kinderwens gehad. Maar nu al.. Nog een half jaar gewacht en gezegd dat ik in april van de pil af zou gaan. ( ook erg nerveus) Maar het lukt niet zo snel bij ons dus heb nu 2 jaar de tijd gehad om aan het idee te wennen. En nu wil ik het zo graag. Wat ik wil zeggen. Een juiste moment is er nooit. En zoals iemand voor mij al zei. Je hebt 9 maanden om er aan te wennen
Wij wilden in 2013 kindjes, door een situatie op het werk was ik zo gedemonteerd en ontmoedigd dat ik opnieuw ben gaan studeren. Dit maal voor leerkracht. Ondertussen ben ik afgestudeerd en aan het werk als interimjuf. Momenteel zijn we dan wel bezig voor een kleintje. We willen het echt heel graag... Maar mijn werksituaties blijft me wel stress bezorgen. Invallen.. Oké. Maar wat met een dikke buik? Zal ik wel interims vinden? Wat met zwangerschapsuitkering? ... Wij hebben gezegd op dit vlak: we zien wel hoe en wat en we komen er zeker wel door. Maar toch die stress blijft en de ene dag denk ik ach ja geeeeen probleem de andere dag ben ik echt bang...
Super bedankt voor jullie reacties meiden! Heb er echt wat aan! Ik ben namelijk kampioen rampsenario's bedenken. Maar het belangrijkste is inderdaad dat we het allebei willen en dat het in huis past en dat het financieel mogelijk is. Ook zijn we allebei bereid om ons leven aan te passen voor een kleine. Toch voelt het als een sprong in het diepe.. en geen nieuwe keuken of badkamer zal dat wegnemen besef ik nu. Het za altijd spannend blijven en ik denk dat we de sprong gewoon moeten wagen Na de bruiloft half juni ga ik stoppen met de pil. Kan nu al niet wachten! Ben alleen al benieuwd hoe mijn lichaam is zonder pil, benieuwd of mijn cyclus gelijk op gang komt, of dat dat maanden duurt. Het wordt een spannende tijd, maar ook een leuke tijd hoop ik. Thnx voor alle reacties
Het is nooit het perfecte moment, en altijd is er wel weer iets waardoor het niet zo goed uit zal komen... is die reis of nieuwe keuken het belangrijkst of is de kinderwens van jullie beiden groot? Dan zou ik ervoor gaan. Je weet nooit hoe lang het duurt voor je zwanger bent, en dan duurt het nog ongeveer 9 maanden voor het kindje geboren wordt... Je hebt dan nog voldoende tijd om voor te bereiden en hier naartoe te leven.
Lees net laatste berichtje pas! Toen wij besloten dat ik zou stoppen met de pil was ik ineens doodsbang... twijfel of we het allemaal wel konden betalen etc, inmiddels is nr 2 onderweg
Ik begrijp dit wel echt. Als nummer 2 onderweg is, wil dat dan zeggen dat het relatief gezien meevalt met die enorme meerkost van baby's waar wel eens over wordt gesproken?
Een nieuwe keuken kan ook als je zwanger bent en er kindjes zijn hè . Hier waren we er echt klaar voor maar toch even gewacht omdat de sleutel van het nieuwe huis nog 6 maanden zou duren... 18 rondes heeft het geduurd voordat ik gezond zwanger was. Ik heb dus soms wel spijt gehad dat we die 6 maanden hebben gewacht... en toen het dan écht eenmaal zo ver was dacht ik toch nog: oh shit! Maar gelukkig heb je bijna 9 maanden om aan het idee te wennen. Moraal van mijn verhaal: als de basis goed is laat je dan niet weerhouden door praktische zaken of wat als scenario's. ps. Niet bij iedereen komt de cyclus meteen goed op gang. Je zou kunnen overwegen om alvast te stoppen met de pil en voorlopig condooms te gebruiken, gewoon iets om over na te denken
Ik had al jaren een kinderwens, mijn partner op zich ook maar voor hem voelde het nog niet goed. Toen we ervoor gingen werd ik erg angstig en heel onzeker, maar toen bleek ik al zwanger (ronde 1) dus de keuze om te stoppen was er niet meer, haha. Ik ben nu 38 weken, de baby kan elk moment komen en ik heb er ontzettend veel zin in. Gelukkig ben je niet 4 maar 40 weken zwanger waardoor er genoeg tijd is om te wennen! Ja, een kind kost geld en tijd dus je moet zeker een basis hebben. Maar verder vind ik het ook een verrijking van je leven en niet een last. Met baby kan je ook heus op vakantie en ook heus je badkamer verbouwen hoor!
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben beiden een redelijk inkomen, niet super royaal, maar kunnen goed rondkomen. We moeten nu echt wel wat zuiniger zijn met onze uitgaven, maar hebben zeker nog voldoende om lekker op vakantie te gaan, dingen in huis aan te pakken, lekker uit eten of dagje weg te gaan etc.
Ik denk dat dit een vraag is die onbeantwoord zal blijven. Of dat jullie alleen zelf deze kunnen invullen (het antwoord).. Heb je de basis? Zo te lezen uit je verhaal nu wel. Denkend aan financiën, aan ruimte (huis, genoeg slaapkamers enzo...) Daarnaast moet je jezelf afvragen, wil je die verre reis nog maken of wil je dit niet? Wil je carrière maken bijvoorbeeld. Naast de basis komen er inderdaad meer dingen bij kijken die antwoord zullen geven of je er klaar voor bent. Als je op deze vragen Nee kunt beantwoorden, Carrière, verre reis, zulke dingen, als je dir niet wilt.. Dan ben je er klaar voor.. er is niemand die jou kan vertellen of je er wel of niet klaar voor bent. Dat kan alleen jij (en je partner) Zelf wist ik al zo'n 4jaar geleden dat ik kinderen wil en ik was er ook echt klaar voor. Maar zat met 1 groot probleem op dat moment.. het huis! (flat met maar 1 slaapkamer) hoe klaar ik er ook voor was, moest ik toch wachten en het wachten duurde voor mij gevoel heel lang.. En vorig jaar konden we dan eindelijk verhuizen. Toen zijn we er ook "voor gegaan" alsware. En mogen we over een paar weekjes onze baby in onze armen houden.
Ik zou wel adviseren om nog één keer heerlijk met zijn tweetjes samen op vakantie te gaan. Wat natuurlijk ook tijdens de zwangerschap kan. Een vakantie met een kindje is ook hartstikke leuk en gezellig. Maar dat onbezorgde en spontane met zijn tweetjes krijg je de komende jaren niet terug. Gelukkig krijg je er heel veel mooie dingen voor terug hoor!