Hoe ben je er achter gekomen dat je nu 5 dagen over tijd ben dan? Ik zie helaas geen streepje! En voor 5 dagen over tijd zou die dan wel al een stuk duidelijker moeten zijn!
Ik houd me dagen eigenlijk gewoon bij vanaf me 15e. Dus vanaf de 1e dag ongesteld en dan 28 dagen en dan werd ik of op dag 29 altijd ongesteld
Je weet hopelijk wel dat een eisprong niet standaard 14 dagen voor je volgende menstruatie plaatsvind. Dat is gemiddeld zo, maar de meeste vrouwen zijn niet gemiddeld. Mijn eisprong vond meestal plaats op dag 19, soms op dag 20 en dan duurde mijn cycli 30-31 dagen, dus op de 12e dag ma de eisprong werd ik ongesteld. Vandaar dat er gevraagd wordt naar de eisprong. Zonder temperaturen of een andere vorm van eisrong vast stellen kun je niet spreken van overtijd. Je cyclus kan namelijk zomaar afwijken zonder een duidelijke reden. Als je echt 5 dagen overtijd zou zijn, dan zou je al een flinke knaltest moeten hebben.
Misschien zit je er dan wel elke x naast met je eisprong? Want bij mij is die niet standaard op dag 14 maar op dag 18/19, misschien een x ovulatietesten gaan gebruiken als je niet wil tempen, dan krijg je misschien wat meer inzicht in je cyclus
@deniseappeltje ik sluit me er een beetje bij aan dat ik je topics af en toe niet meer helemaal kan volgen en heb voor mijn gevoel iedere maand een topic/bericht voorbij zien komen waarin je denkt zwanger te zijn. Niet lullig bedoeld, maar even om aan te geven dat ik wel snap waarom andere meiden dat zeggen. Los van dat, erg vervelend van je vmk & deze wachtperiode. Ik heb op 6 september een vmk gehad bij 5+2 en had op 21 september (dag 15) een positieve ovulatietest in handen, dus redelijk netjes op tijd. Nu dus bij gesprongen eitje een cyclus van ongeveer 28-30 dagen (weet mijn LF niet precies). Dat is dus voor mij gewoon een 'normale cyclus'. Maar de cyclus waarin ik zwanger ben geworden & die ervoor waren ineens ongeveer 40 dagen (als ik ongesteld was geworden dus..). Het kan dus altijd zijn dat je cyclus ineens in de war is en volgens mij is dat bij een miskraam vaker zo omdat de hormonen eerst nog moeten afbouwen etc. Ik zou inderdaad proberen ovulatietesten te gebruiken als je niet wilt temperaturen. Dit heeft mij veel rust gegeven en ervoor gezorgd dat ik vorige maand zwanger was door op de juiste tijd gezellig te hebben (anders had het niet gelukt ivm avonddiensten ).
Hoi! Ik zit inderdaad te denken om aan de ovulatie testen te gaan beginnen. Maar ik ga eerst even wachten. Ik was 9 dagen overtijd en toen begon mn menstruatie met alle pijn van dien. Ik loop al jaren in het ziekenhuis wegens onrustige baarmoederhalscellen en baarmoederpijn/ontstekingen. De pijn word nu met de menstruatie steeds erger sinds de spiraal verwijderd is( gewoon ech ziek op bed).Ik ga dus eerst weer mezelf laten checken of alles nog goed is en rustig.. Sorry als ik enige verwarring geef. Dit was de eerst keer dat ik bewust echt voor een kindje ging proberen. De 1e kwam door de pil heen en dan ander heb ik niet eens echt voor geprobeerd (was net gestopt met pil 1e maand). Bedankt voor jullie advies en meningen etc. Ik denk zelf dat ik me menstruate op enige manier nu tegenhoud wegens spanningen voor eventuele zwangerschap en de pijn die de menstruatie meeneemt.
Ik denk dat je cyclus dan gewoon even in de war was, het ligt er natuurlijk aan hoe snel de hormonen weer uit je lijf zijn. Fijn dat je nu wel duidelijkheid hebt. Heel veel succes meid, ik hoop dat ovulatietesten je een beetje rust kunnen geven en dat het snel lukt om zwanger te worden!
Inderdaad door de war ken ook! Mn man dacht hetzelfde. Ik dacht zelf meer aan stress en spanningen of beide misschien. Ach we gaan het zien!