Baby met hoge ontstekingswaarde in bloed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuwklokje22, 23 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hallo iedereen, na veel kwakkelen met oorontstekingen etc zijn wij zijn gisteravond in het ziekenhuis beland met onze bijna 1 jarige dochter. Ze kreeg zondag ineens hoge koorts. Dit hield maandag aan dus ben dinsdag ochtend naar de huisarts geweest. Die zei dat haar oren nog licht ontstoken waren maar niet ernstig. Eenmaal thuis zakte ze helemaal in en deed ze niks meer. Weer naar de huisarts die heeft bloed geprikt en er kwam een ontstekingswaarde van 177 uit. Dit was zo hoog dat ze naar de kinderarts moest. Die zijn gelijk gestart met antibiotica maar waar de ontsteking / infectie zit weten ze niet. Ze mocht naar huis om te slapen en vanmorgen moesten we weer heen. Koorts was weg dus nu goed in de gaten houden. Mocht er weer koorts komen moeten we weer terug. Nu kuur afmaken en over 2 week weer terug komen. Is er iemand die dit herkent?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Heeft ze geen blaasontsteking?

3. sneeuwklokje22

Nee urine was schoon. Ze kunnen zo verder niks vinden en hebben ons dus een antibiotica meegegeven. Ze is vandaag al een stuk beter hoor maar ik vraag me toch af waardoor dat komt?

4. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Mijn dochter van 9 maanden heeft ruim 2 maanden op en af onverklaarbare koorts gehad. Ik loop nu bij de kinderarts omdat de huisarts het ook niet meer wist. Er is bloed afgenomen en daar kwam ook verhoogd ontstekingsbeeld uit. Morgen moeten we naar de KNO arts om te kijken of daar wat sluimert.

5. sneeuwklokje22

Oh wat spannend zeg! Mag ik vragen hoe hoog de ontstekingwaarde was?

6. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik weet niet wat de waardes toen waren. Alleen dat ze wat verhoogd waren

Inmiddels bij de KNO arts geweest maar daar kwam, gelukkig, niets uit.

7. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Hoi,

Ik herken dit wel een beetje maar het kan natuurlijk heel wat anders zijn.

Mijn zoontje toen 9 mnd. Kreeg ook opeens koorts en kon 1 been niet meer bewegen. Naar de dokter geweest en die stuurde me door naar de kinderarts. Eerst hadden ze me naar huis gestuurd met een lichte oorontsteking. Volgende ochtend nog steeds koorts en meer pijn. Toen mij weer gemeld bij de kinderarts en werd ik serieus genomen dat ik zei het is geen oorontsteking maar heeft wat met zijn been.

Toen hebben ze gelijk bloed geprikt en een echo gemaakt. Op de echo was veel vocht te zien bij de heup. En bij het bloed waren de ontstekingswaardes zo hoog dat hij gelijk moest worden opgenomen.
    Volgende ochtend gelijk geopereerd en hebben ze het vocht eruit gehaald en op de kweek gezet. Hij moest gelijk aan het infuus en aan de antibiotica. Na 2 dagen kweek kwam eruit dat hij pneumokokken bacterie had. Hij heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen om via het infuus antibiotica te krijgen. Nu zijn we weer 2 weken thuis en moet hij nog tot dinsdag aan de antibiotica. Gelukkig gaat tot zover alles goed.
    Hoop dat ze bij je kleine snel kunnen vinden waar de ontsteking zit zodat ze gericht antibiotica kunnen geven!

Deel Deze Pagina