Beste verloskundige, Ik heb 2 vraagjes. Ik ben nu 7 en een halve week zwanger en merk steeds dat ik erg weinig trek heb, veel misselijk ben en daardoor dus bij lange na niet aan het aangeraden lijstje met voeding op een dag kom. Ik word soms ineens overvallen door een knorrende maag en een misselijk gevoel. Ik probeer in ieder geval 1 a 2 stuks fruit te eten, 1 beker melk te drinken en wat groente 's avonds. Ook slik ik Davitamon Fem Natal. Is dit voldoende in de beginfase van de zwangerschap waarin toch een belangrijke basis wordt gelegd? Na de (zeer snelle) bevalling van mijn dochter ontdekte de verloskundige dat de placenta uit 1 groot en 1 kleiner deel bestond. Ze zei dat het niks uitmaakte maar dat zoiets wel gevaarlijk kan zijn omdat de adertjes ertussen heel kwetsbaar zijn. Net bevallen was ik toch nog slim genoeg even door te vragen of het voor volgende zwangerschappen uit kan maken (alsof mijn hoofd toen naar nog een bevalling stond ). Ze gaf aan van niet, maar nu ik weer zwanger ben wil ik er toch graag meer van weten. Zoals hoe ontstaat het, is de kans inderdaad niet groter bij een volgende zwangerschap, kun je het op een echo zien, als het weer zo is moet je dan ergens rekening mee houden? Ook heb ik weleens gedacht dat ik zo'n snelle bevalling en met name uitdrijving had voor een eerste bevalling (7 minuten inclusief afremmen en weeen overslaan) daardoor. Alsof moeder natuur dit regelde zeg maar. Kan dat? Bedankt, Mummy
hoi Mummy, het eten wat je eet is in elk geval gezond! Het is een minimum, maar wel voldoende, als meer echt niet lukt. Probeer iets van brood of crackers of volkoren beschuit te nemen. Ik hoop dat je misselijkheid snel over is. De kans op weer zo'n placenta is niet zo groot. Je hoeft er in elk geval niet bang voor te zijn. Met een echo wordt wel altijd gekeken naar waar de placenta ligt. Ik weet niet of ze kunnen zien of het 1 geheel is of uit 2 delen bestaat, volgens mij zie je dat niet op een echo. Het is ook niet zo heel erg hoor. Je bent inderdaad wel heel snel bevallen van je eerste, dat belooft nog wat straks! Goede zwangerschap gewenst! Mirjam