het is een heel verhaal hoor. mijn buurtjes: zij is lief, hij is overheersend..hebben een dochter van 20 maanden...zij heeft geen/nauwelijks vrienden, hij heeft zuipvrienden... het geval nu: wij worden vaak met dit weer in het weekend door hun gewekt, omdat ze in de tuin gaan ontbijten met hun dochtertje..het dochtertje horen we vaak niet hoor, maar we horen hun tweeen'discussieren'. oke, is goed hoort erbij als je niet op een hutje op de hei woont. Nu heeft hij nachtdiensten, en toevallig deze week 4 achter elkaar... vanmorgen is zij van ellende maar om half 9 met dochterlief op pad gegaan, want papa kon niet slapen, want hij hoorde haar lopen beneden (? waar je maar op kan letten). s middags om 12 uur was ze weer terug, grootste ruzie, want nu kon hij niet slapen omdat hun dochter in de tuin hele verhalen aan het houden was tegen mijn hond (door de schutting heen, echt heel lief, roept ze danno (=bengel)). net kwam ik thuis van grote wandeling...zei voor de gein dat ik net de muziek hard wilde zetten, ik weet dat buurman op bed ligt. Zegt zij moet je vooral doen als je ruzie wil. Ik zo van, natuurlijk doe ik dat niet ik houd wel wat rekening met mijn buren, maar stel je voor dat ik het nu echt wil, of dat er echt iets is wat ik doe waar geluid vanaf komt, tja das dan pech voor hem...liep ze boos weg. Terwijl we vorige maand s nachts tot 3 uur wakker hebben gelegen in bed, omdat de buurman met een vriend stront bezopen in tuin lag... GRRRRR zakt wel effe mijn box vanaf..t zal wel weer zijn dat ze met hem weer ruzie heeft, wat ze helaas hebben vanaf geboorte van hun dochter, maar tjeetje zeg.. of stel ik me nu heeeeel errug aan, want ik weet wel dat ik dat kan hoor...hihi
Oeh herkenbaar, ik heb ook van dat soort buren gehad (gelukkig geen last meer van sinds ik samenwoon.. jippie!!!!) Moet zeggen dat ik het normaal gesproken een nette zaak vind dat je rekening houdt met de buren. Helemaal als je ze goed genoeg kent om te weten dat hij nachtdiensten heeft etc. Maar ik vind dat dit soort respect wel van 2 kanten moeten komen! Als je buren (vooral hij dus) van hun kant ook niet rekening houden met het feit dat je wel eens wilt uitslapen of iig gewoon 's nachts wilt doorslapen en niet gewekt wilt worden door een dronken buurman.. dan houdt dat respect van jouw kant ook een keer op natuurlijk!
jij snapt wat ik bedoel inderdaad van 2 kanten..en aangezien wij al meer dan genoeg rekening houden met en hij niet baal ik een beetje, en dat terwijl ik met een geintje zei dat ik de muziek hard wilde zetten, en ze kent me erg goed, want we zijn goede buurvrouwen samen hoor, dus ze wist echt wel dat ik geintje maakte.. ik denk zelf dat ze bang was dat ik het wel zou doen, want dat reageert hij dus af op haar, en niet op mij...eigenlijk zielig he, en dat zelfs te bedenken dat hij POLITIEMAN !!! is. gr bengel
Misschien juist omdat ie politieman is en zich erg machtig denkt te voelen ofzo? Heb je hem er al eens op aangesproken btw?
nee ik heb hem daar niet op aangesproken..ik denk niet dat hij dat aankan... misschien dat ik dat maar eens moet doen. Ik heb haar wel mondiger gemaakt tegenover hem.. toen ze net bevallen was riep hij dingen als: kom met die dikke reet van de bank af anders roest je nog vast..en zij pikte dit allemaal...maar inmiddels niet meer mag me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar ja, ze kwam zelf om advies/meningen vragen, tja en dan ben ik wel heel eerlijk en zeg ik waar t op staat.... en verder heb ik geen zin in ruzie hoor, hij heeft ook zijn goeie momenten, en tegen mij is ie eigenlijk altijd aardig...ik heb alleen moeite met het gedrag tegen zijn vrouwtje....
dat is heel herkenbaar onze buurvrouw heeft een dochtertje en die gaat te bed om een uur 7 dan vraagt ze ons (als wij de muziek aan hebben) of het iets rustiger mag okej dan doen we dat (al stond de muziek niet zo hard hoor maar de huizen zijn heel gehorig) maar zelf draait ze om een uur of 12 's nachts harde hardcore muziek of dat doet ze om een uur of 3 maar dat moet dan toch ook niet kunnen
Jeetje zeg, wat vervelend zulke buren! Ik snap dat echt niet. En ik snap al helemaal niet dat ie zo tegen z'n vrouw kan doen, die uitspraak van'm ook... Gelukkig hebben we er geen last van. M'n vriend en onze buurman hebben allebei diensten, op verschillende tijden natuurlijk. Maar we houden zoveel mogelijk rekening met elkaar en we merken er eigenlijk niks van. Het moet idd wel van 2 kanten komen, je kan je niet altijd inschikken.
Ik zou zijn collega's (hij is toch politieman..?) eropaf sturen als hij zulk kabaal maakt met zijn zuipmaten.... Kun je nog lachen. Hij heeft tenslotte een voorbeeldfunctie. Wat betreft je vriendinnenbuurvrouw.....met zulke uitspraken en houding tegenover zijn vrouwtje, dat noem ik emotionele mishandeling. Wat een eikel...en dat voor een oom agent. :x kan ik boos om worden
Ik denk dat jouw buurvrouw eens goed moet gaan nadenken over haar toekomst, want hier is volgens mij meer aan de hand dan alleen emotione mishandeling. Ik kom zelf uit zo'n situatie en je weet vaak niet wat er achter de deuren afspeelt, je hoort alleen wat. Vaak draait het om machtspelletjes van de man en hij denkt ook nog eens machtig te zijn omdat hij politieman is? Volgens mij heeft die vrouw helemaal niks te vertellen. Sterkte voor je buurvrouw........
Hallo ! Hier is het vergelijkbaar hoor, alleen dat verhaal van de diensten niet dan, maar wel dat we dus overlast hebben van de buren. Ik heb dat ook wel eens hier gepost. Hier is onze buurman de verstandige en de buurvrouw lijkt soms wel op het overspannenen af. Ze schreeuwt en tiert tegen de kinderen, vreselijk. Hun altijd vrolijke oudste dochtertje is nu een heel stil meisje geworden. Ja, zou je niet als er steeds tegen je geschreeuwd wordt ! Ik vind het vreselijk. Wij maken op het moment een nieuwe tuin. Dan weet ze dat we met mensen buiten zijn en toch nog loopt ze te schreeuwen in de tuin. Naar ons idee extra, om interessant te doen. Kinderen huilen natuurlijk. Vreselijk ! En ik begrijp niet waarom de buurman daar niets van zegt ! En inderdaad ... als wij eens een avond na 20.00 nog eens iets moeten repareren in huis (wat zelden voorkomt, want mijn man is zacht uitgedrukt a-technisch) bellen ze meteen op of dat niet op een ander tijdstip kan .... .... ik kan niet wachten tot het moment komt dat we een vrijstaand huis gaan kopen ... nog twee jaar zoiets .... Sterkte ermee ! Groetjes, Nikki F
goh, t komt dus nog vaak voor ook vanmorgen heb ik haar aangesproken op het feit dat ik wakker werd van haar dochter. en dat ik dit niet leuk vond, omdat het a. elk weekend is (lees 7 uur is ze in de tuin aan het spelen, ook met kouder weer hoor gewoon jas aan) en b. ze al 3 dagen op de tenen loopt voor manlief om hem niet wakker te maken, terwijl het zijn dochter is, en ze nu 'schijt'heeft aan de buren of ze wakker worden. Kreeg ik de botte opmerking dat ik dan maar nooit aan kids moest beginnen. en dat ze niet wist wat ze anders moest, ze kon 'dat kind' (zo noemt ze haar dochter) toch niet binnenhouden want dan zit ze overal aan......daarna zei ik dat ik absoluut geen ruzie wil en dat ik dit zei omdat ik sjaggie was dat ik weer wakker gemaakt werd, en impulsief meteen tegen haar 'tekeer' ging. daarna uitgepraat niks aan de hand.. maar ik denk (lees goed IK DENK) dat ik 'straks' mijn kindertjes wel probeer binnen te houden tot een bep tijdstip om te denken aan de buurtjes, maar ja, das wat ik denk, k weet niet hoe de praktijk dat zou uitwijzen hoor...wellicht krijg ik de grootste schreeuwlelijk hahahah..we zien wel... maar ben wel duf nu.... gr Bengel
Meid, neem een siesta vanmiddag (voor of na het voetballen... ) want het is veel te warm om je druk te maken over die 'gezellige' buurtjes van je! De enige politieman die ik ken is trouwens ook zo'n autoritair mannetje....ligt het aan het beroep of...(ik hoop dat ik niemand beledig nu ) Groetjes, Anakin.
Ik kan er ook een boek over schrijven... Onze buren zijn ras echte TOKKIE'S !!! Midden in de nacht (om een uur of 4) Elvis draaien en zo hard dat je woord voor woord mee kunt zingen bijv. Of hun zoontje van 2 `smorgens vroeg al in de tuin laten schreeuwen (en met dit mooie weer loopt ie naakt en poept dus lekker van zich af.... ) Hoe de buren tegen mekaar en hun oudste dochter ( jaar of 17) tekeer gaan is ook NIET normaal. Altijd schreeuwen en met deuren slaan en mekaar verrot schelden. Ik ben ook al een keer voor een heeeeeeeeeeel naar woord uitgescholden door die dochter. Enkel omdat ik om half 9 `savonds vroeg of ze de keiharde hardcore iets zachter kon zetten, omdat mijn kinderen er niet van konden slapen (dat gebonk... bonkebonkebonkebonke.... ) De straat was te klein... waar ik het gore lef vandaan haalde om zoiets te vragen, en mijn kinderen liepen `savonds laat toch ook nog in de tuin! OHW??? Die liggen, ook in de zomervakantie, voor 8 uur in bed muts!!! Haar ouders waren op dat moment niet thuis en die heb ik bij thuiskomst "aangepakt", maar helaas... niet voor rede vatbaar, want dochter had een autischtische stoornis. (wel meer dan dat als je het mij vraagt...) En ze hadden er zelf al problemen genoeg mee... OHW? Dus dan hoef je ook maar meteen niks meer aan de opvoeding te doen?? Pffffffff, dit is slechts 1 incident, kan er nog wel meer geven... Nu hoorde we van de andere buren dat ze er over denken om te gaan verhuizen ! JIPPIEE! Ze voelen zich nl. niet thuis in dit "burgerlijke" straatje. LOL! Als ze weg gaan, gaat hier de vlag uit!!
Mijn kinderen van 7 en 9 komen hier ook niet smorgens vroeg voor n uur of 10 de tuin in. In t weekend dan. Weet hoe dat gaat als die buiten komen dan word er gedold en geschreeuwt. Dat doe ik de buurt (en mezelf) niet aan. Dan liggen wij trouwens nog op 1 oor en zitten hun rustig op hun kamer n boekie te lezen of te spelen (zachtjes want anders komt papa boos doen ) Omdat zij kinderen heeft en n man met nachtdienst hoeft de hele wereld toch nog niet te wijken? Ja ok die van mij zijn n stukkie ouder. Maar mijn kinderen hebben altijd zachtjes gedaan smorgens. Als je ze dat vanaf t begin probeert bij te brengen dan zetten ze daar hun gedrag naar. Wat wil ze nu doen dan? Dr hele leven dat kind buiten schoppen zodra t wakker is en pa nog snurkt?? Als ze niet weet wat ze anders moet had ZIJ misschien geen kinderen moeten nemen...zou ze eens over na moeten denken ipv jou te zeggen maar geen kinderen te nemen. Bij t krijgen van kinderen is je fatsoen toch niet ineens foetsie?
Even een reactie op verschillende opmerkingen. Ten eerste vind ik het zowel voor die man als die vrouw vervelend dat het zo'n ongelijkwaardige relatie is. Kan me niet voorstellen dat je ervoor kiest. Als die man zijnde met een vrouw waar je geen respect voor hebt (kan me niet voorstellen dat hij blij en trots is op haar). Voor die vrouw dat ze zo 'onderdrukt' wordt dat ze alleen maar naar zijn pijpen danst en gedwongen ook haar dochter dit afhankelijke gedrag aanleert. Ook vervelend om dit als buitenstaander van zo dichtbij mee te maken. Je hoort alles maar kunt vrij weinig. Ik vind het ook gek dat dat kind al zo vroeg buiten speelt. Mijn dochter zeurt er soms ook al vanaf 7 uur om, maar ik probeer dit ook in juiste banen te leiden. Ik kan me van de buurvrouw voorstellen dat ze voor haar man al op haar tenen loopt en daardoor dus minder energie kan opbrengen voor de (broodnodige) opvoeding. Zonde. Ten slotte ben ik het totaal oneens met de stereotype opmerkingen over politieagenten. Mijn man is een militair en is de liefste, invoelendste man die ik ken. Van alle mannen in mijn omgeving doet hij het meest in de dagelijkse opvoeding en verzorging van onze dochter en is hij echt mijn steun en toeverlaat. Ook ken ik meerdere agenten die juist door die onregelmatige diensten er veel kunnen zijn voor hun kids, vaak meer dan mannen die er alleen 's avonds en in het weekend zijn. Deze man is misschien een egocentrische, dominante vent, maar die zijn er in alle lagen van de bevolking en in allerlei beroepsgroepen.