Ik weet het niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella, 9 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik hoop ook dat het snel over gaat.
    Nu ik wat meer aan het nadenken was, misschien ligt het wel aan de hond, dat ze daarom plassen?? Ik weet het niet :(
    Je schaamt je kapot als er ineens visite langskomt en ze hebben net geplast.

Vorige week stond er een man met loten van de zonnebloem aan de deur, had die kat net gepoept, ik kon wel door de grond zakken.

Net toen ik thuiskwam hadden ze het weer gedaan, ik word er zo moe van :(

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ben verhuist en de mijne doen het nu gelukkig niet meer. (niet dat jij moet verhuizen hoor) Wat wel een veschil is hier. Ze hebben hier een kattenbak waar niemand voor langsloopt. In mijn oude huis stond de kattenbak in de keuken en daar liep ik dus steeds voor langs. Mischien dat dat een verschil maakt ?

3. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    misschien een tip!
    leg op de plek waar ze plassen zilverfolie neer...als ze dan plassen dat geeft 'n kletterend geluid waar ze van schrikken.
    en wat ook wil helpen is de plantenspuit...maar dan moet je ze wel op heterdaad betrapen en dat valt meestal niet mee!

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

HAHA die van mij kijken mij alleen onozel aan als ik ze spuit met de plantenspuit. Die van mij geven daar niets om.

5. Patries

Patries Actief lid

22 feb 2006
    127
    0
    0
    Heb je er wel eens aan gedacht dat ze een medisch probloeem zouden kunnen hebben?
    Ga eens naar de dierenarts en laat hun urine controleren.
    Als een kat of poes buiten zijn (schone) kattenbak plast is er vaak iets anders aan de hand.
    Het is wat anders als een kater sproeit, dan wil ie de boel afbakenen.

Ik heb een kat gehad die had nierziekte en die plaste dus ook buiten de bak, een andere kat van mij had nierstenen en plaste butien de bak.
    Heb nu een kitten die een darminfectie heeft en dus buiten de bak plaste en poepte.

En is er niets aan de hand met de katten, dan zou ik toch een kattenbak op die plek neerzetten. Is even lastig, maar je moet er ook wel wat voor over hebben natuurlijk als je van die stank afwil...

De bak stukje bij beetje verplaatsen naar een andere ruimte.

Oja, de plaats waar ze plassen NIET met chloor schoonmaken! Dat vinden ze een heerlijk luchtje namelijk, en gaan dan juist steeds weer op die plaast zitten plassen.

ZOrg dat de kattenbak naar lavendel of chloor ruikt, dat vinden ze lekker en zullen dan eerder erop gaan.

6. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    De kattenbak wordt schoongemaakt met chloor.
    En de bak op die plek wegzetten is echt niet te doen, ik heb maar een klein halletje en in de hoek waar ze plassen zitten 2 deuren, de voordeur en de deur van de wc.
    Ook staat de bak op een rustige plek, boven in de hal (is altijd schoon) en kunnen ze altijd naartoe.

En ik denk niet dat het een medisch probleem is, gewoon jaloezie, of van de hond of omdat ze niet naar buiten mogen en de hond wel.

De zilverfolie ga ik zeker proberen!!

7. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    ik heb zelf ook 2 katten die het ook deden, 2e kattebak erbij gekocht en het was over, en ik denk niet dat het iets met jaloezie te maken heeft, en de stank kun je goed wegkrijgen met gewoon puur schoonmaakazijn ik heb in mijn vorige huis in de kelder flessen azijn weggespoeld ruikt ook niet echt lekker maar dat trekt na een tijdje wel weg, ik moest echt het zeil eruit halen en goed schrobben, kan je met zekerheid zeggen dat het helpt andere tips zijn hier boven allemaal al beschreven.

8. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Moet je dan alleen schoonmaken met azijn, of ook met water erbij?

9. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik maak alle ongelukjes (ook van Giulian voor de zekerheid) schoon met (schoonmaak) azijn en water. Dat neutraliseert, want pieslucht en chloor maken dat je kat er nog een keer overheen piesen wil.

Het kan zijn dat 1 van je katten niet helemaal happy is, misschien door je hond, miss door de andere kat,miss door de omgeving of lichamelijk. Dan kan een kat om zich zelfverzekerder te gaan voelen ook sproeien of piesen. In dat geval moet je die kat aanpakken en uitzoeken waarom je kat niet zo lekker in zn velletje zit. Als je de oorzaak weet, kan je dat aanpakken en vervolgens hoef je geen symptoom bestrijding meer te gaan doen.

De kat van mijn zus bleek een hartkwaal te hebben, ontzettend zielig. Maar nadat dit bekend was en de kat op dieet ging en niet meer de hele dag naar buiten mocht (werd ie blijkbaar oververmoeid van), ging het ietsie beter.

Maar dit soort gezeik, is de reden waarom ik er geen kat of hond bij wil hebben. We hebben nu 1 kat, 1 hond en 1 kind en het gezin is rustig en iedereen lijkt op zijn plek. Je zou er maar een piskat bij in huis halen, of een niet-piskat, maar dat je oude vertrouwde kat ineens gaat piesen om de nieuwe kat te laten zien wie de baas is...

10. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Ik denk dat het aan de hond ligt.

Mijn ex had 2 katten en ik heb een hond ging eigenlijk altijd wel goed. Alleen vaak plaste of de hond of de kat ergens in huis. Zodra ze niet samen waren gebeurde het niet.

Denk dat de luchten van beide op een of andere manier niet samen klikte. Je zou het eens aan een dierenarts of op een honden forum moeten proberen.

succes

11. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    Alleen met azijn geen water erbij

12. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Mijn katten plassen op de deurmat wanneer onze straatkat weer eens onze tuin kiest om 's nachts te slapen. Van buiten of van binnen (of allebei) wordt dan weer regelmatig geplast. Wij zetten buiten en binnen een schoteltje met koffieprut en dan houden ze ermee op. Ook een beetje vies, maar om het af te leren werkt het goed!
    Succes

Deel Deze Pagina