Ik weet het niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happymama70, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik krijg mijn zoontje van 6 weken de laatste 2 weken met geen mogelijkheid in slaap. Hij is zo tegen de slaap aan het vechten. Ik heb nu van alles geprobeert. Met hem lopen , zingen, in bad, zachtjes muziek aan op zijn kamertje. Hij wil helemaal niks. Hoe ik hem ook bij me neem, hij blijft huilen. Zijn ogen vallen dicht van vermoeidheid. Ik laat hem zelfs maar huilen, zodat ie vanzelf in slaap valt. Alleen daar gaat hij nog meer over de rooie van.Hij kan ook geen honger hebben. Ik heb zijn fles al met 10cc verhoogd. het huilen staat me dan ook nader dan het lachen. Al die tijd kreeg lukte het wel om hem met een badcape goed vast te leggen en dan dicht bij mij te houden, maar dat heeft de laatste paar dagen ook geen zin meer. Ik ben de hele ochtend al aan het lopen met hem. Het is zoiezo al een temeramentvol mannetje die goed weet wa hij wil en wat hij niet wil.

Heeft er misschien iemand tips voor me, want ik weet het echt niet meer.

2. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Als je het echt niet meer ziet zitten, ga dan gewoon naar een huisarts, die weten wellicht raad!
    (baad het niet schaat het niet)
    Succes!

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Inbakeren? Hier nog een die enorm tegen de slaap kan vechten. Ik ben een paar weken geleden begonnen met rust en regelmaat in te brengen (slapen, voeden, knuffelen, spelen, slapen, voeden, knuffelen, spelen etc.) en inbakeren. Eerst liet ik hem nog wel eens in de box in slaap vallen enzo maar als ik nu zie dat de eerste tekenen van vermoeidheid zich aandienen, dan meteen inbakeren en in zijn eigen bedje leggen. Het is overdag nog geen geweldige slaper maar hij valt nu wel makkelijker in slaap en slaapt nu wat vaker wat langer (waren eerst maar 20 a 30 minuutjes). Soms had hij net een uurtje op een dag geslapen! Was ie oververmoeid maar slapen ho maar.

4. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Regelmaat proberen, zou ik ook zeggen. Bij ons hielp dat wel: eten, nog even wakkeer en na een uur weer naar bed.
    Wij hadden ook zo'n periode, maar bij ons was de borstvoeding de boosdoener. Toen we daar mee stopten was het voorbij en sliep ze de hele dag.
    Of een speentje? Misschien is het zuigbehoefte? Of krampjes of andere pijntjes? Dan zou ik toch langs de huisarts.
    Lastig is het toch... zo'n kleintje. veel succes!
    Maaike

5. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Mijn zoontje ging ook steeds minder slapen en werd ook ongezelliger.
    Ik heb toen het cb gebeld en die gaven ook aan dat je rust en regelmaat moet aanbrengen. Ook ben ik gaan inbakeren met de pacco (dit is een inbakerdoek) dit helpt echt super. We hebben nu een super vrolijk mannetje dat overdag ook nog eens goed slaapt, hij slaapt ongeveer 16 uur per dag.
    Ik heb ook het boek van Ria Blom, regelmaat en inbakeren gelezen en aan dit boek heb ik veel gehad. Ik ben de eerste 2 weken echt heel streng geweest en heb weinig uitstapjes gemaakt. Nu kan het allemaal wat soepeler.
    Succes!

6. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Het lullige is dat ik al een redelijke regelmaat heb. hij wordt wakker, dan krijgt hij de fles, daarna een schone luier, daar neem ik ruim de tijd voor. Daarna knuffelen we nog even. Als hij begint te gapen gaat hij lekker zijn bedje in. Anders leg ik hem nog even in de box of zet ik hem nog even in het wippertje. Zodra ik een gaap zie of als hij in zijn haar gaat zitten breng ik hem naar bed. Het ochtend, ritueel gaat goed. Maar zodra hij de volgende fles heeft gehad, en het ritueel heb gedaan, dan gaat het fout. Na het geven van de laatste fles gaat hij (tot nu toe) ook gewoon slapen. Ik weet ook echt even niet wat ik verkeerd doe.

Ik zit zelf ook aan inbakeren te denken. Maar s'nachts slaapt hij goed door. dit doet hij al vanaf dat hij 11 dagen is. Het probleem zit hem vooral overdag. De reden waarom ik twijfel om hem in te bakkeren is dat hij altijd met zijn armen in de lucht slaapt. Ik ben bang dat als ik zijn armen vast leg dat hij dan ook over de rooie gaat.

Ik ga straks in iedergeval wel even naar het stadshart om een inbakerdoek te kopen. Baad het niet schaad het idd niet.

Bedankt voor het reageren

7. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik denk ook niet dat je iets verkeerd doet , maar dat hij gewoon even lekker zijn jengeluurtje heeft.

Je geeft zelf aan, dat het 's morgens en 's avonds goed gaat, alleen 's middags is hij aan het huilen.
    Misschien dan lekker met hem naar buiten een stukje wandelen?

8. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Zijn die zo erg dan dat hij er echt helemaal van over de rooie kan gaan? Hij is zo overstuur dat hij helemaal bezweet is. Ik weet dat mijn vriendin haar kleine ook huiluurtjes heeft, maar dat stelt in vergelijking met hem helemaal niks voor. Ook de kleine van beneden heb ik nog nooit zo erg horen huilen.

Hij heeft net gegeten, en viel lekker in slaap bij me. Zodra ik hem neerlegde kreeg ik een big smile van hem. Totdat hij door had dat ik weg wilde lopen. Toen zette die het weer keihard op een gillen. Je zou toch denken dat hij nu zo moe moet zijn dat hij wel in slaap valt. Ik denk dat ik hem toch maar in de wagen ga zetten en even naar de prenatal loop. Misschien dat hij nu zo moe is dat hij nu wel in de wagen wil slapen.

Groetjes Carina

9. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Wij hadden destijds precies hetzelfde, 's morgens na de eerste fles en 's avonds na de laatste fles sliep ze goed (ze was dan ook bekaf van overdag). Verder was het vanaf een uur of 11 uur 's ochtends tot aan 11/12 uur 's avonds moeilijk inslapen en veel huilen.

Ons dochtertje wapperde zichzelf steeds wakker en was erg onrustig. Vanaf 6 weken zijn we gaan inbakeren (idd. ook na twee hele onrustige weken) en dat hielp heel goed. Vooral toen ze ook nog medicijnen kreeg voor haar verborgen reflux, toen kwam ze echt tot rust.

Wij hebben haar met een Pacco inbakerdoek ingebakerd. Was heel makkelijk en onze kleine heeft nooit tegenstand geboden. Ze vond het zelfs lekker. Bij inbakeren is het heel belangrijk om rust en regelmaat toe te passen, maar aangezien je dat al doet moet het geen probleem zijn. Je moet er alleen wel helemaal achterstaan en er echt voor willen gaan, anders werkt het niet (voor jou en je kind).

Oh ja en dat laten huilen en niet oppakken als ze ingebakerd in bed liggen... Daar heb ik me nooit aan gehouden. Als ze bij me wilde zijn dan haalde ik haar ingebakerd uit bed, lekker tegen me aan en legde ze terug als ze gekalmeerd was. Heeft hier geen problemen opgeleverd met het zelf in slaap leren vallen of doorslapen.

10. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Je hebt er niet veel aan maar Julia had dat ook rond de 6 weken. We waren echt ten einde raad. Na een paar weken ging het steeds beter en nu het het slapen vrijwel nooit meer een probleem.

11. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hier precies hetzelfde. Vanaf ongeveer 11 uur, half 12 s ' ochtends tot aan s' avonds laat aan toe. S' nachts gaat het goed. Ik moet wel zeggen dat hij heel erg onrustig slaapt dan, maar hij slaapt in ieder geval wel door. Misschien als hij ingebakerd is dat hij dan ook iets rustiger slaapt. Hij wordt wel elke ochtend vrolijk wakker.

Ga ik net kijken, want het was in 1 x stil, is hij toch eindelijk in slaap gevallen. Wilde hem net gaan klaar maken om weg te gaan. Ik kijk even aan wanneer hij wakker wordt en dan ga ik een inbakerdoek halen. Ik neem aan dat ze bij prenatal Pacco inbakerdoeken verkopen.

Ik wil er zeker voor gaan. Zit er namelijk al een paar weken aan te denken om hem te gaan inbakkeren. Ik hoop alleen dat hij het pikt. Hij vind het heerlijk als ik hem in zijn badcape wikkel, maar hij ligt altijd met zijn armpjes in de lucht te slapen.

Klopt het dat zijn beentjes dan ook vast liggen, want hij trappelt ook regelmatig met zijn beentjes. Hij schopt de dekens ook regelmatig van zich af.

12. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    wij zijn ook de pacco gaan gebruiken, wat een opluchting voor zowel ons als Jelte. Maar volgens mij zit er een huilpiek tussen de 6e en de 12e week ofzo?
    Ik vond bijna alles na de 3e maand veel makkelijker en soepeler gaan.

13. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Kijk anders even op www.pacco.nl, want volgens mij verkopen ze geen pacco bij de prenatal..

14. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Hoi Happymama,
    Bij de Prenatal verkopen ze geen Pacco doeken. Ik heb m gekocht in de thuiszorgwinkel. Je kunt 'm ook bestellen via internet: http://www.pacco.nl/paccoinbakerdoeken.htm.
    Wij hadden een Pacco Piccolo. De beentjes liggen niet vast en kunnen gewoon opgetrokken worden tot 'kikkerstand'.

Ik heb destijds wel een soort cursus gehad van de thuiszorg over inbakeren. Ik had aangegeven bij het cb dat mijn dochtertje heel onrustig sliep. De cb-arts heeft toen soort van toestemming geven voor het inbakeren (als kinderen bijv. een aanleg hebben voor heupdysplasie mogen ze niet ingebakerd worden).
    Tijdens die 'cursus' deden ze voor hoe je in losse doeken kunt inbakeren en in de Pacco. Verder werd verteld waar je op moet letten bij inbakeren (niet te warm leggen, op de rug slapen etc.) en hoe je rust en regelmaat moet toepassen. Ik vond het wel nuttig. Kon ook altijd met de verpleegkundige bellen als ik vragen had. Dat was wel fijn.

Wat eventueel ook nog een alternatief is voor inbakeren, maar dan minder strak, is een bakerzak (www.bakerzak.nl). Is eigenlijk een slaapzak zonder mouwen. Wij hebben deze gebruikt om het inbakeren met de pacco af te bouwen. Deze zak is minder strak, de kindjes kunnen op de knuisjes sabbelen en ze hebben wat meer vrijheid. (Deze wordt trouwens niet door ons cb gepromoot, de Pacco inbakerdoek is wel goedgekeurd als alternatief voor de doeken.)

Laat je gewoon even goed voorlichten en sluit eventuele 'gezondheidsredenen' waardoor je niet kan inbakeren uit. Dat zou gewoon via het cb moeten kunnen, heb ik hier ook zo gedaan.

Ontzettend veel succes!

15. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi hoi,

Volgens mij slapen alle baby's met de armpjes omhoog. Die van ons in ieder geval wel. Dat is inderdaad wel zielig, voor je gevoel dan, dat je ze dat ontneemt. Die van ons sliep ook 's nachts wel goed, ook onrustig dat wel maar hij sliep. Maar overdag was het een drama. Ik zou het als ik jou was gaan proberen. Ik had mezelf 2 weken gegeven om te kijken of het wat was en als ik verbetering zag, dat ik dan door zou gaan. Hij is nog geen geweldige slaper overdag maar het is wel wat verbeterd. Ik heb in het begin staan janken toen ik hem inbakerde (heb ook de Pacco), vond het zo'n zielig gezicht. Heb hem ook nog wel eens afgedaan, vooral 's nachts, maar dan sliep hij meteen slechter. Succes meid!

Deel Deze Pagina