Simon in geboren na 37 weken met een gewicht van 2025 gram, nogal een kleintje dus. Inmiddels weegt hij bij 3 maanden 5310 gram! Ik vind dat hij heel snel aangekomen is en vraag mij af of hij al een beetje bij het gemiddelde in de buurt komt. Dus zou ik graag weten hoe zwaar jullie baby's waren bij 3 maanden.
Hoi hoi! Dewi was bij de geboorte 3000 gram en was bij 3 maanden (is van 2 maart) 5000 gram! Je kereltje doet t hartstikke goed dus! Juist heel fijn dat ie zijn 'schade' zo snel ingehaald heeft!
Eva was bij de geboorte 4350 gram en met 3 maanden 6,5 kilo. Als je in de groeicurve kijkt, zie je dat hij nu ongeveer netjes middenin zit. Eva zat bovenin (en nu bijna middenin).
Matthew woog bij 2 maanden 6,7 kilo en bij 3,5 maand 8,1 kilo Hij zat bij maand 2 buiten alle curves en bij 3,5 maand zat hij in de bovenste curve.
Bij de geboorte was Alyna 3380 gram, Vorige week was ze 5880 gram. Jouw ventje doet het helemaal goed lijkt me.
Mandy was bij de geboorte 46 cm en 2860 gram..2 weken terug was ze 5990 gram en 62 cm..Morgen weer wegen en meten, ben benieuwd!
Kylian was met zijn geboorte 5000 gram en woog met 3,5 maand 7860 gram Nu is hij 22 maanden en weeg 13.5 kilo Groetjes Anita
Geboorte: 3430 gr. en meteen daarna 11% van zijn geboortegewicht kwijtgeraakt. 3 maanden: 6420 gr. Nu ondertussen bijna 8 kg schat ik zo. Ik sjouw me nu al te pletter (ben zelf niet zo'n brede tegel). Maar jouw mannetje doet het prima toch?
Ons Iris heeft ook duidelijk een inhaalslag gedaan. Geboren met 40 weken, ze woog toen 2740 gram. Nu met 3 maanden 5550 gram. Bijna iedere maand een kilo erbij. Waar stopt dit? En dan zeggen ze dat in de eerste 6 maanden het geboortegewicht verdubbeld, nou ons Iris had er niet zo lang voor nodig. Het lijkt wel of kindjes die wat lichter geboren zijn de schade wel inhalen als ze eenmaal uit de buik zijn. Ik dacht dat ze als enigste zo hard groeide, het is dus fijn om te lezen dat meer kindjes dat zo doen.
Dean is geboren met 3370 (wel afgevallen naar 3120) En hij weegt nu ongeveer hetzelfde als jouw mannetje. Ik ga morgen wegen en meten. (al is Dean in de lengte heel hard gegroeid)
Julen was met 3 maanden waarschijnlijk wel over de 7 kilo heen.. Ik weet t niet precies, omdat hij toen hij zijn eerste prikjes kreeg (ze zijn nogal traag hier..), 11 weken oud was en toen dus gewogen is.. Hij woog toen 6866gram en was 61cm lang.. Oja, met de geboorte woog hij 3760gram
Tjee, zo te zien is hij dus helemaal niet zo licht voor z'n leeftijd. En dan te bedenken dat ze in het ziekenhuis zeiden dat het wel een jaar kon duren voordat hij goed in de curve zou zitten. Vanmiddag gaan we weer wegen en meten bij het cb, ben heel benieuwd wat zijn lenge nu is. Bij de geboorte was hij 44 cm.
Onze dochter was ook een mager ukkepukkie bij de geboorte (37 weken): 44 cm en 2370 gram. Bij 3 maanden 56 cm en 5300 gram. Klein dikkertje dus ! Grappig om te lezen, inderdaad, dat ze een blijkbaar nu normaal gewicht heeft. Maar maatje 62 heeft ze nogsteeds niet aan. Haar 56 begint toch wat te slijten na al dat wassen, maar om voor een baby van bijna 4 maanden nou nog maatje 56 te kopen...