Ik weet het niet, vertrouw het niet meer, eigenlijk ben ik gewoon bang.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Het is misschien heel stom, misschien ook niet, maar ik vertrouw het gewoon niet meer, ben gewoon echt bang.

Mijn zoontje is al vanaf voor de kerst aan het kwakkelen, enorm verkouden keelontsteking gehad oorontsteking gehad, weer enorm verkouden, nu blijft hij enorm hoesten en iedere keer aan het einde van de dag wat verhoging. dus gewoon sávonds een zetpilletje, vanaf net na de kerst ben ik inmiddels 5 keer bij de huisarts geweest 3 keer voor mezelf en 3 keer voor de kleine. nu leek het erop dat de verkoudheid weg ging alleen enorm hoesten van de week bleef hij er iedere keer bijna in. naar de huisarst ja maar hij heeft geen koorts dus nee hoor ga maar weer naar huis luuf smeren en een zetpilletje komt het wel goed,

gisterenavond had hij geen verhoging geen zetpil gehad hij was de hele dag al zeurderig maar we hebben net een nieuw huis dus mijn moeder had opgepast dus ja veel hebben we niet gezien van hem overdag. vanmorgen werd hij wakker enorm gillen helemaal overstuur, had die 39,7 koorts zetpil gegeven, maar hij werd helemaal hysterisch, gillen krijsen, schreeuwen. na een uur was de koorts 38,3 heb hem toch even bij mijn schoonmoeder op bed gelegd even nog een paar kleien klusjes doen. daar wilde die ook niet slapen, na een kwartiertje bij hem gezeten te hebben ging dioe slapen. wij naar ons nieuwe huis nou tussendoor is die wakker geweest, schoonmoeder hem op schoot in slaap gewiegd. weer terug gelegd oen belde ze al van hij kreunt enorm in zijn slaap alsof iets hem zeer doet. dit was ons ook al opgevallen ook dat hij toch wel kortademig is nu. nu belde ze net redelijk overstuur dat die gewoon kookt. helemaal overstuur is die weer, en 40,9 koorts.

heb gelijk de huisartsenpost gebeld en die zeiden al half 2 hier zijn ze vroeg ook hoe ik er zelf over dacht, en heb eerlijk gezegd dat mijn gevoel al die tijd al zegt er is iets niet goed,

ik heb gelijk alles neergegood en ben gaan douchen en ga er nu heen, volgens mijn schoonmoeder is het een ziek volgeltje dus nu snel aankleden en ernaar toe en dan naar de hap.

kan iemand mijn bezorgdheid wegnemen, ik ben gewoon echt bang merk ik. mijn man zei ook ga maar wij maken het hier wel af. dus hun zijn nog even aan het klussen, maar is het nou zo raar ben ik dan zoals mijn huisarts zegt enorm overbezorgd, mijn gevoel zegt dat er wel degelijk iets niet goed is, ik zit nu gewoon te huilen achter de computer, mrk dat ik echt gewoon bang ben.

dan is het notabene ook nog de verjaardag van mijn man vandaag.

2. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Zeker goed dat je actie onderneemt! Klinkt inderdaad alsof je kleintje ziek is en hij heeft niet voor niets koorts. Dus snel naar de hap en goed dat je je gevoel volgt! Laat je even weten wat er uit kwam?

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    inderaad goed dat je je gevoel volgt.
    vaak heeft het moeder instinct het wel goed als jij voelt dat er iets niet goed is dan moet je dat ook zeker serieus nemen.

het kreunen dat hij doet komt van de koorts.. als mijn zoontje hoge koorts heeft doet hij dat ook.
    koorts ijlen noemen ze dat.

ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt wat er met je mannetje aan de hand is!
    succes en sterkte.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het is altijd heel vervelend als je kind ziek is.
    Je neemt alle zorg op je, je kind is nog zo afhankelijk, en je kunt dit niet even oplossen.

Tja er zijn 2 mogelijkheden. 1. vertrouw op de huisarts met zijn jarenlange studie en ervaring. 2. vertrouw op je eigen intuitie.

Ik durf hier helemaal geen uitspraak over doen!

Misschien kun je alle 'simpele' dingen na gaan.
    Verandering van eten, allergie, heb je al zo'n neuspompje waarmee je slijm kan weg zuigen?, tandjes, droog je de binnenkant van het oor goed af?, muts op, tja heel simpel maar dan kun je dat iig allemaal uitsluiten.

Ben je al lang aan het klussen in huis? Komt daar veel fijnstof bij vrij? Of verfdamp? Vraag het anders eens aan je moeder, moeders hebben vaak gelijk (hi hi ook al wil je het soms niet meteen zien...)

Sterkte!

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als mijn zoon ziek is met koorts geef ik hem de zetpil om 7uur zodat koorts niet te hoog gaat. uitkleden, wiegen op mijn benen...met ziek kindje ben ik echt niet in staat om andere dingen te doen zoals klusjes huishouden. en altijd ff laten checken bij ha of longen, oren en keel schoon zijn. veel te drinken aanbieden. sterkte en beterschap.

6. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik zou zeker aangeven dat je zoontje al een tijdje aan het sukkelen is met koorts en dat je gevoel zegt dat het niet helemaal goed zit. laat de arts hem maar eens goed onderzoeken en wacht zijn advies af.

Onze huisarts heeft trouwens geadviseerd om niet zo snel een zetpil te geven voor de koorts, mits het boven de 39.5 komt. Koorts is een teken dat het lichaam aan het werk is en als je het met die zetpil laat zakken kan het lichaam dus niet werken. Wij geven nu echt alleen een zetpil als hij pijn of hele hoge koorts heeft.

Heel veel sterkte!
    En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je man.

7. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huisartsen hebben vaak de neiging om iets af te doen als 'overbezorgd', maar mijn ervaring is dat je als moeder heel goed weet wanneer het echt mis is. Ik heb er helaas ervaring mee. Mijn zoon is ernstig ziek geweest. Ik was ook al 3x naar mijn huisarts geweest en steeds weer weggestuurd en op een gegeven moment werd hij zo ziek dat we op de SEH zijn beland. Mijn zoon bleek meningitis te hebben en heeft een hele tijd in het ziekenhuis gelegen. Uiteindelijk goed afgelopen, maar de moraal van dit verhaal: luister naar je gevoel en laat je niet afschepen!

Heel veel sterkte.

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mijn zoontje is dan een stuk jonger, maar toen hij begon te kreunen bleek hij een urineweginfectie te hebben...

Kreunen wijst daar wel vaak op...maar hoeft natuurlijk niet, kan ook door de koorts komen...

Maar overbezorgd?! Kom op zeg...ze zijn nog zo klein, natuurlijk ben je dan bezorgd, mag het! Laat je niet afschepen, volg je gevoel!

Liefs

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Na drie dagen koorts gaan wij ook vaak naar de huisarts hoor, en zeker bij 40.9.

Hier bleek het weer een ooronsteking te zijn.

10. Rono

Rono Niet meer actief

Hier was t ook dubbele oorontsteking...

Sterkte meid

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Nee hoor ook ik ben toen Kylian 4 maanden was 'weggestuurd' door onze huisarts omdat ik een naar gevoel had bij het feit dat zijn koorts bijna niet naar beneden ging ondanks een zetpil, met de mededeling dat koorts ook een functie had.

De volgende dag zat ik dus met een heel ziek kind op de hap en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar heeft hij toen een paar dagen aan het antibiotica infuus gelegen omdat hij een urineweginfectie had.
    Iets wat weinig schijnt voor te komen bij baby's en al helemaal weinig bij jongentjes.

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    En hoe is het gegaan?

13. marilouise

We zijn net teurg en ik ben helemaal over de zeik, Ik kwam bij mijn schoonmoeder aan en hij zat echt als een dood vogeltje op schoot, en daar zat hij al een uur hij had niet bewogen, toen ik binnenkwam is hij bij mij op schoot gaan zitten en heeft hier ook nog een goed half uur gezeten zonder iets te doen, normaal is hij zo van kruipen en zoveel mogelijk ontdekken, eten wilde hij niet helemaal niets, drinken enkele slokjes blijf aanbieden maar hij wil vaker niet dan wel.

naar de huisartsenpost geweest en ja hoor daar krijgen we de meest erge huisarts die er op de aardkloot rondloopt met co assistent .

zij hem onderzoeken de co assistent en ja ze hoort wat op zijn longetjes hij luisteren dan krijg je een partij medische termen ja hij is inderdaad niets schoon, zijn oren kijken deze zijn schoon, zijn kliertjes voelen ja deze zijn opgezet, dat hadden wijzelf ook al geconcludeerd ook zijn ruggetje doet hem echt pijn, als je hem oppakt ofzo gelijk huilen tevens was meneer ook daar echt een sgtraalkacheltje, hij ging in zijn keel kijken dat lukte al bijna niet ja jajaja meer zei die niet toen zeiden wij hij heeft continue dunne luiers en enorm zure poep (ruikend) en ook in zijn liezen met schoonmaken merk je dat het gevoelig is daar, ja nou ja niet eens gekeken. moest ik tempen, zei nog hij heeft om half 12 nog een paracetamol gehad, nou was 38,9 maar de thermometer liep nog op ja stop maar zegt die heb genoeg gezien.
    niets zijn liezen of iets gevoeld.

kleed hem maar weer aan. nou gedaan wat denk je dat die zegt, ja nou ja ja ja ja hij heeft koorts, maar ziek vindt ik hem niet hij doet nog wel lachen, ja dat doet die altijd van de zomer ook met keelontsteking en 6e ziekte, dus nou zeiden wij wij bellen juist omdat het een dood vogeltje is. ja maar die koorts is goed voor hem wordt die groot van dus als de koorts niet boven de 41 graden is hoef je geen paracetamol meer te geven en verder ja ik denk dat die ontstoken neusamandelen heeft. maar als de koorts boven de 40 graden komt bel je maar dan moet je weer komen??>???

Nou dan ga je dus naar huis, met een kind wat enorm ziek is en alleen maar huilt van ellende daar ook. met flinke koorts heb hem nu op bed gelegd, hij viel meteen in slaap normaal is die altijd een tijdje aan het spelen en stoeien op zijn manier, hij slaapt heel onrustig kreunt heel veel in zijn slaap en ligt allemaal om zich heen te slaan en te draaien met zijn hoofdje.
    en weten we nog niets, ja het was misschien verstandig om maandag naar mijn eigen huisarts te gaan en een afspraak met de kinderarts te maken, waarom als er niets aan de hand is ???

mijn man is jarig vandaag en we zouden een etentje hebben vanavond we hebben nu gezegd we pakken hem straks goed in en we gaan daarnaartoe hij zou daar blijven slapen dat doen we niet, maar als vanavond weer de koorts zo oploopt enz. dan bellen we daar de huisrtasenpost is een andere regio. ja allebei ons gevoel zegt er is iets. ik weet het ook niet meer nu voel me echt een beetje radeloos.

je zit van alles te bedenken, tandjes nou zijn gebitje is compleet hij is heel vroeg maar heeft alles al.
    oortjes die zijn schoon zegt de dokter,
    met de verbouwing en verhuizing heeft hij geen last van we hebben afgelopen donderdag de sleutel gekregen en alleen het behang is ervanaf gehaald met water en sop,
    en hij is er pas 1 keer geweest toen we net de sleutel hadden. dus dat kan ook niet.

verder eten hij eet alles lust allees nooit ergens last van gehad, dus wij weten het niet meer.

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    pfff, wat vervelend zo'n onzeker gevoel :( zou inderdaad vavavond als de koorts zo blijft en hij zo niet alert is gewoon nogmaals naar de (andere) HAP gaan!!!

sterkte meid en dikke knuff voor je kereltje!

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ging het afgelopen week precies zo... Mijn zoontie bleek mex.griep of het rs virus te hebben! Best serieus maar ook weer niet aangezien het beleid hetzelfde is: uitzieken

Ik zou het vannacht nog aankijken & morgen even langs je eigen ha gaan.
    Succes

16. marilouise

Mijn eigen huisarts is voor de verandering weer een week niet aanwezig is ook altijd fijn,

17. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vervelend zeg! Ik zou inderdaad aanraden om net zolang door te 'zeuren' tot ze je wel serieus nemen. Heel vervelend dat het zo moet, maar volg je gevoel.

18. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    griep begint flink te heersen ( kan er helaas over mee praten)
    zolang longetjes,oortje, keeltje e.d. niet erg onrustig zijn moeten ze het inderdaad uitzieken.
    Blijf lekker met hem thuis, niet gaan slepen met hem.
    Leg hem zonder slaapzak in een luchtig pyamatje in bed. regelmatig een slokje drinken aanbieden. Eten is niet belangrijk.
    Als zo'n kleintje koorts heeft ziet het er altijd eng uit vind ik. Ze halen zo oppervlakkig adem en zijn zo schokkerig.
    Als je paracetamol geeft dan ook blijven geven en niet de koorts op en neer laten gaan.

19. marilouise

hetgeen wat het hele probleem is we zijn al vanaf voor de kerst continue aan het tobben griep keel en dubbele oorontsteking koorts geen koorts verhoging noem maar op. nu zeggen ze weer neusamandelen, wie het weet mag het zeggen, heb net mijn vriendin gesproken is doktersassistente ze kwam langs en zei ook hij is echt wel flink ziek zo kende zij hem ook totaal niet. hij slaapt nu weer, ga hem zo maar een flesje geven als hij wakker wordt. om de hoeveel uur moet hij paracetamol hebben eigenlijk wil je de koorts stabiel houden ik ga hem niet laten oplopen tot 41 graden zei mijn vriendin ook dat is belachelijk moet zo;'n klein lichaampje veel te hard voor werken.

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!

wat balen dat je mannetje zo ziek is! beterschap :) maar als je het niet vertrouwd gewoon weer de HAP bellen en Eisen dat ze je doorsturen en niet weer anar huis sturen!!

Heel veel beterschap, het is zo zielig als ze iets hebben!
    liefs x

Deel Deze Pagina