Ik weet het niet, vertrouw het niet meer, eigenlijk ben ik gewoon bang.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Rozemarijke ik weet niet op welke planeet IK leef maar in mijn beleving is de waterpokken hebben in je mond en keel niet zo normaal.

TS fijn dat je nu weet wat er gaande is en vooral dat er nu op gereageert wordt. Voor je kindje hoop ik dat in ieder geval snel van de pijn af is.

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Lastig he, dat ziekzijn van die kleintjes! Ik maak me ook snel zorgen hoor, en ik sta ook redelijk snel bij de huisarts op de stoep om even longen te laten luisteren als ik het niet vertrouw.

Wat wel lastig is aan het forum: Wij kunnen je helemaal dol maken met onze mening maar wij hebben hem niet gezien en de dokter wel. Dus ik wil je eigenlijk als advies geven: vertrouw op je dokter en als je het niet vertrouwt: bel terug en vraag of hij nóg één keertje wil kijken omdat je er niet gerust op bent. Meestal stellen ze je zo'n tweede keer echt wel gerust óf nemen ze je serieus (als daar reden toe is!). Ga ervan uit dat ze je echt niet zomaar wegsturen als je zoontje aan het uitdrogen is. Dan moet hij niet weinig luiers maar helemaal geen plasluiers hebben. Toen mijn zoontje doodziek was, en opgenomen was (koorts een week lang niet onder de graden te krijgen met paracetamol) heeft hij geen vochtinfuus gehad omdat hij nog 200cc op een dag (met theelepels) binnen kreeg en daarmee een plasluier per 24 uur produceerde. Verder letten ze op of hij uitdrogingsverschijnselen vertoont (geen enkele traan meer bij het huilen bijvoorbeeld of een huid die rechtop blijft staan als je erin knijpt). Maar ik begrijp je bezorgdheid, ik ben zelf ook snel bezorgd hoor!

Oh en een jaar en dan compleet met tanden? Je hebt mijn zoontje verslagen! Die was compleet met anderhalf en dat schijnt uitzonderlijk snel te zijn! (Ik heb gehoord dat er wel eens een baby is geweest die met melktanden geboren werd, lijkt me helemaal bizar...)

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Komt vrij vaak voor hoor, een paar in de mond. Zeker als je goed zou gaan kijken. Mijn zoontje had er ook een paar in zijn mondje.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Ik heb even mee zitten lezen en het verbaasd me echt dat die arts van de HAP niet gezien heeft dat er allemaal blaasjes in zijn mond zaten.
    Goed van je dat je zo hebt doorgezet. Zo blijkt dat je altijd je instinct moet volgen. Beterschap nog!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Nog nooit geweten, daarmee hierbij dus bevestigd dat IK op een andere planeet woon :D:D

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Eerst de koorts daarna de blaren dus het kan wel een verklaring zijn. Niet alle bultjes vlekjes vaak is koorts de eerste tekenen dat een kind ziek woord.

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

wat ik me nu afvraag is die nu besmettelijk? of is dat al geweest.

verder heeft hij geen plekjes we hebben nu bij nader inzien misschien 1 plekje gezien die misschien een waterpok is geweest maar de huisarts zei dat het irritatie van zijn speen was,
    die wilde hij niet eens meer achteraf kon die hem gewoon niet meer vasthouden van de pijn.

hij is lekker gaan slapen, nog wel lage temp goe gedronken en net een goede plasluier gehad eindelijk.

hij heeft zijn medicijntjes goed op en hopelijk zet het opknappen nu snel door

ben blij dat ik ben blijven "drammen" dat er iets niet klopte.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    ach de arme scheet heb tijdens de ziekte van Pfijffer mijn mond vol aften gehad dus ik kan me voorstellen hoe je smurf zich nu voelt.
    Geef hem maar geen sinasappels(ap) of andere citrus vruchten en ook kiwi bijt als de hel in dat geval ;)

9. marilouise

Inderdaad kiwi is momenteel niet zijn favoriet terwijl die normaal dagelijks 2 van die dingen eet. hij heeft wel weer lekker een boterham met korst zitten eten, bijna 1 hele boterham, dus langzaam aan zit er verbetering in merk dat die nu echt vrolijker wordt hij begint weer te dollen en te doen. gelukkig

drinken gata wel aardig nu bieden hem heel veel aan en hij drinkt nu wel behoorlijk nog niet extreem, maar beter.

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Fijn dat je nu eindelijk weet wat ie heeft en dat er wat aan gedaan word.Zo zie je maar weer dat je je moedergevoel/instinct altijd moet volgen!!!

11. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    tja ik vind dat je toch wel een beetje meer vertrouwen in huisarts en huisartsenposten mag hebben dan de meeste dames hier hebben.Wat doe je jezelf aan als je je zorgen maakt en zelfs een paar huisartsen kunnen je niet gerust stellen. Tuurlijk er worden dingen over het hoofd gezien en fouten gemaakt maar als er echt iets ernstigs/levensbedreigends aan de hand is dan wordt dat toch meestal wel opgemerkt.

Probleem met het forum hier is dat je alleen maar de uitzonderingsgevallen leest van moeders waarvan de HA niet helemaal adequaat gehandeld heeft. Daardoor denk je al snel dat dit heel vaak voorkomt maar meestal worden kindjes gewoon goed nagekeken en kun je er gewoon op hun oordeel vertrouwen.

Beterschap met het kleine mannetje :)

12. marilouise

Ja dat zijn helaas verschillen in mening, ik blijf erbij dat als jij als huisarts de mond van een kindje van net 1 niet openkrijgt en je zegt dan er is niets aan de hand terwijl 1,5 dag later blijkt dat zijn mondje en keeltje helemaal vol zit met blaasjes en plekken, doe je in mijn ogen iets niet goed.

We hebben een gesprek aangevraagd met onze huisarts voor volgende week, het zit ons niet lekker dat die bij voorbaat al roept je bent overbezorgd terwijl die nu gewoon een enorme jas heeft uitgedaan wat misschien voorkomen had kunnen worden en dit is helaas niet de 1e keer is al de 2e keer dat die ons niet serieus neemt en dat er wel degelijk wat aan de hand is. en dan praat ik alleen maar over de kleine, bij mij zelf heeft die ook mijn bekkeninstabiliteit niet erkend tot ik met behulp van mijn man en schppnvader naar de dokter moest omdat ik niet meer kon lopen, toen was er wel een probleem.

maar ja als je altijd met je stethoscoop loopt en verder niets doet kan je natuurlijk niet alles constateren, en de hap. hier in de ongeving is dramatisch maar adt wist ik al toen mijn vader 5 jaar geleden ziek was en op sterven lag, lag in zijn laatste fase thuis op bed halfzijdig verlamd en kon niets meer niet eens meer zitten en zeiden kom maar gewoon hierheen, dus ja heb er inmiddels genoeg ervaringen mee.
    soms maak ik me er boos om en iedere keer probeer ik er open in te gaan, maar nu blijkt maar weer dat je wel degelijk door moet drammen, ik weet niet maar ziekenhuisopname staat bij mij niet op mijn idealenbeeld

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Je voorkomt niet dat je kind een jasje uitdoet tijdens ziek-zijn en een virus die al op zijn retour is kun je niet temmen. Dit had dus hoe dan ook niet voorkomen kunnen worden en ik denk dat dat is wat de huisarts bedoelde. Ze kunnen niet meer dan naar je kind kijken, en bezorgde moeders laten ze graag een keer terug komen omdat ze nu eenmaal niet door de telefoon kunnen zien of een kind al uitdroogt bijvoorbeeld. Mijn huisarts heeft me laatst ook uitgelegd (ik ben ook een beetje een overbezorgde muts, dus maak je geen zorgen) dat ze bij een virus vooral kijken of het kind aan het uitdrogen is en dat er geen longontsteking gaande is. Voorderest kan een huisarts een kind ook alleen maar laten uitzieken...

Wat vervelend dat jullie al wat slechte ervaringen hebben met huisartsen in het verleden. Ik kan me voorstellen dat je ze dan nu niet meer zo serieus neemt. Probeer ze toch weer een beetje te vertrouwen. En ben je toch nog bezorgd? Zet het dan niet op het forum maar bel terug en leg uit dat je je toch nog teveel zorgen maakt. Wij hebben je kind niet gezien en op basis van een beschrijving kunnen wij niet zeggen of de huisarts gelijk heeft. Daarbij zijn we ook nog eens geen arts. Ondertussen maken we je hier met zijn allen wel helemaal gek en doen we net alsof we wel arts zijn. Daar heb jij niks aan denk ik.

14. marilouise

Ja zo denken mensen erover, ik vindt als je 5 weken lang ana het tobben bent dat een arts best in mag grijpen, ben net bij de kinderarts geweest moest weer terug omdat hij niet genoeg aankwam ofzo'nou nu is hij nog meer afgevallen

kinderarts was niet blij, we gaan nu met een nieuwe start proberen hem aan te laten komen, meneer heeft er wel een extra antibioticum bijgekregen want heeft wel degelijk een fikse luchtweginfectie, hij zei letterlijk dit had een blind paard moeten kunnen zien, hij vroeg of wij soms niet gehoord hadden dat hij zo zwaar ademt reutelt en kortademig is ik zo ja we zijn er nu ongeveer 6 keer voor bij de artsen hap enz geweest. ow zei hij alleen maar.

Hij heeft mij het advies gegeven idd naar een andere huisarts te gaan, omdat dit waarschijnlijk toch tussen ons in blijft staan en wij ons niet meer volleidg kunnen overgeven, meneer weegt nu 8,6 kilo voor mijn gevoel gaat het wat beter maar soms ineens weer een flinke terugslag, hij owrdt nu wel een lange magere hein, in verhouding is hij nu lang en dun terwijl hij altijd mooi in proportie was.

Ik heb net gebeld naar de andere huisarts en heb een dinsdag een gesprek daar in principe kan ik gewoon overkomen, maar we willen graag even een gesprek en dit stelden zij ook op prijs.

15. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    jeetje wat een verhaal zeg zo zie je maar dat je moeder gevoel je niet in de steek laat. Heel veel succes.

groetjes kim

16. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar dat je dit overkomen is!! Moet zeggen dat huisartsen vaak fouten maken (bij ons heeft hij al een aantal keren verkeerde medicatie voorgeschreven), en ze sturen mensen vaak te laat door naar het ziekenhuis. Werk zelf in het ziekenhuis en heb de artsen al vaak niet de meest aardige dingen over huisartsen horen zeggen omdat zoveel dingen voorkomen hadden kunnen worden, of in ieder geval als er eerder was ingegrepen het een minder groot probleem was geweest, minder complicaties etc....
    Hopelijk is je ventje snel weer zichzelf, komt hij goed aan en slaat de ab goed aan!!!!!!!

Deel Deze Pagina