Hallo! Kunnen jullie even met mij meedenken? Mijn hoofd loopt over dus om even wat orde op de zaken te stellen Ik heb 5 nov de eerste dag van mn ongie gehad. Mijn laatste cyclus was 35 dagen, dus ben daar vanuit gegaan in mijn berekeningen. Volgens die berekeningen zou ik 26 nov (afgelopen zaterdag) mijn ei moeten hebben gehad. Heb de donderdag ervoor (24 nov) wel al wat steekjes gevoeld en afgelopen dagen wat slijmverlies (helder) Zondag heb ik ook steekjes gevoeld. Gister heb ik de hele dag een heel opgeblazen zwaar gevoel in mijn buik gehad met wat ongie-achtige buikpijn. Nu heb ik 4 tests gedaan de afgelopen tijd: Op 16 november Op 26 november (berekende eisprong, maar zoals je ziet nog zwak streepje) Op 28 november (gister) Wat mij betreft de aller duidelijkste Vandaag, 29 november.. LH lijkt weer gedaald te zijn. Nu hebben we de afgelopen week steeds om de dag 'geklust' (en soms meer): Wo 23, Do 24, Za 26, Ma 28 Nu hoop ik natuurlijk dat ik mn ei niet heb gemist (er bestaat bij mij namelijk door alle verhalen altijd wat verwarring over hoelang zaadcellen kunnen blijven leven, en hoelang na de eisprong het eitje nog leeft/bevrucht wordt) Ook is mijn vraag, daalt het LH meteen na de eisprong weer? En verklaart dat mijn negatieve ovulatietest van vandaag, wat dus zou betekenen dat mijn eisprong, (gezien de positieve test van gistermiddag 15:00 uur) rond dat tijdstip heeft plaatsgevonden Want is het zo dat bij een positieve test de eisprong ookal geweest kan zijn, maar dat het LH nog moet afnemen.. dus dat je je ei alsnog gemist kan hebben? Pff, heel verhaal nogal verwarrend als ik het zo zelf ook terug lees.. hoop dat jullie mijn vra(a)g(en) begrijpen hihi
test jij wel elke dag ? want als je een goede beeld van je eisprong wilt hebben houdt het in dat je elke dag test een paar dagen voor je eisprong. anders is er een kans dat je ei mist en op deze manier is het super zonde van je geld. tevens moet je altijd om de zelfde tijd testen. bij mijn is de volgende dag ook de lh piek weer lager dus ik denk altijd van dan is hij gesprongen. maar ik zie dat je pas in de tweede ronde zit ?! waarom laat je de natuur niet nog even ze gang gaan..... want over een paar maanden kan je als nog met ovulatie testen beginnen .....en hellemaal als je ze niet hellemaal strikt gebruikt heb je er eigelijk weinig aan
je test van gisteren is positief! en bij een positieve test springt je eitje binnen de 24 tot 36u. Dus gisteren, vandaag of morgen. Ik zou zeker nog klussen als daar de gelegenheid voor is. Dat maakt je kansen net wat groter. Na je LH piek en je positieve test is het normaal dat je volgende test negatief is. Maar wil niet zeggen dat je ei dan al gesprongen is, maar dan is je piek wel voorbij. Dus ik zou zeggen klus nog even door voor alle zekerheid! Succes!
Ik doe dit gewoon om na pilgebruik wat meer inzicht in mijn cylcus te krijgen, en dat heb ik nu wel doordat ik gister een flinke lhpiek heb gemeten. Nu weet ik dus iig wel wanneer 'ongeveer' mijn ovulatie plaats vind mamavanbo, ik zal zeker nog ff proberen te klussen als het even lukt! dank jullie voor de reacties.
laatste ongi is 4 nov en nog steeds geen positieve cb ovu test. Vandaag op cd 26 dag. Kan het nog komen of heb ik mijn ei gemist?
Is lastig te zeggen denk ik.. je laatste ongie viel dus ong. gelijk met de mijne (5 nov).. maar zie dat jouw cyclussen gemiddeld ook wat langer zijn.. dus het zou altijd kunnen dat het nog moet komen Maar misschien zijn er dames hier die er meer verstand van hebben.