Ik ben begin april gestopt met de pil en werd toen na de onttrekkingsbloeding na 48 dagen ongesteld. Inmiddels zit ik op dag 82 en is er nog geen spoor van een menstruatie te bekennen... Omdat ik ook wat klachten heb (hirsutisme/overbeharing in o.a. gezicht, pukkeltjes, overgewicht en ernstig moeite om af te vallen en ik ben vreselijk moe de hele dag) ben ik dinsdag naar de huisarts gegaan. Verhaal voorgelegd en hij denkt aan een verstoorde hormoonbalans,waardoor ik nauwelijks tot geen eisprong krijg en dus niet ongesteld wordt. Ik heb bloed laten prikken en krijg a.s. dinsdag de uitslag. Er is geprikt op waarden van LH/FSH en ook mijn schildklier. Afhankelijk van die uitslag gaat hij verder kijken. Ik ben op internet rond gaan kijken en kom dan op PCOS uit, met mijn klachten. Ik merk dat ik baal van de gedachte dat dat het wel eens zou kunnen zijn en we mogelijk in een medisch traject terecht komen straks. Het spontane gaat er dan toch wat af heb ik het idee. Ik hoor graag ervaringen van anderen!
Het kan ook heel lang duren voordat je lichaam ontpilt is, ik ben nov. 2009 gestopt, onttrekingsbloeding gehad, daarna pas na 128 dagen en daarna na 84, pas daarna is het regelmatiger geworden. Het hoeft dus geen PCOS te zijn maar het kan wel, als dat zo is ga je hier hormonen voor slikken om een eisprong op te wekken, ook al is t niet op de natuurlijke manier, hiermee heb je denk ik meer spontaniteit dan met bv IVF. Succes in ieder geval, laat je ons de uitslag ook even weten?
Hallo, Als ik hier zo rondlees komt dat toch wel veel voor PCOS.. Als dat zo is wordt het denk ik inderdaad iets minder spontaan maar dat wil niet zeggen dat je het niet leuk kan houden toch..? Probeer er het beste van te maken..maar nog belangrijker: eerst even de uitslag afwachten, misschien is er niks aan de hand en ben je gewoon nog aan t ontpillen. Laat je ons iets weten dinsdag?? Succes!!
Beste blabla01, Ik snap je verontrusting, maar het hoeft niet meteen PCOS te zijn. Mijn cyclus is nu (waarschijnlijk!) ook pas na 6 maanden normaal aan het worden. Eerst 52 dagen, daarna 96.....nu op dag 19 posi ovulatietest dus eindelijk een kortere cyclus. Wacht even de uitslagen van de dokter af (ja ik weet het, wachten is heel moeilijk in dit soort situaties ) en als het wel PCOS is, probeer dan te denken dat het alleen maar fijn is dat je er 'op tijd' bij bent en niet pas na een jaar ofzo achter was gekomen..... Succes meid!
Bedankt voor jullie reacties! Ik weet dat het niet persé PCOS hoeft te zijn, maar gezien mijn klachten ben ik daar wel een beetje bang voor... Maar idd eerst dinsdag maar even afwachten! Die spontaniteit blijft natuurlijk wel, het is meer dat ik bij het stoppen met de pil het rooskleurige beeld had op een ochtend misselijk wakker te worden en dan te weten dat het raak is (natuurlijk niet zo zwart wit als het er staat, maar jullie snappen me wel!) Ervaringen delen vind ik in elk geval erg fijn, ook fijn om te horen dat zulke lange cyclussen 'normaal' kunnn zijn na de pil en dat het ook gewoon goed kan komen.
Hey blabla01, ik kan je eenhandgeven, ben ook begin april gestopt met de pil en na onttrekkingsbloed na 56 dagen ongesteld geweest, en nu dus nog steeds niet, zou 1 aug weer 56 dagen zijn , maar nu alweer ruim 2 weken verder en nog steeds niks, wel heel veel last van hoofdpijn, durf eigenlijk niet zo goed naar de huisarts, gaat gelijk beginnen over mijn overgewicht denk ik,nou dat afvallen zal nog wel een hele tijd duren want ben mij hele leven al te zwaar, weet niet zo goed wat ik moet nu xx
Ik heb de uitslag gekregen: FSH en LH waarden zijn te laag. Morgen overleg met huisarts over wat nu verder... ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Het kan PCOS zijn. Meestal is dan je lh verhoogd, maar dat is hij bij mij ook niet. Als je zin hebt om mee te kletsen met een clubje meiden die pco hebben en eentje die het nog neit zeker weet, in de mmmclub hebben we een clubje en we heten heel simpel pco. Als je vanaf het begin leest zie je ook onze bevindingen en hoe moeilijk wij het vinden/vonden. Maar ook zie je ons gaandeweg positiever worden en is de mmm ineens minder eng. Je bent welkom als je wilt. gr Babke